بازدید 12083

آخرین خبرها از حادثه‌ در چال‌کندی دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز به دزفول سفر نکرده اند.
کد خبر: ۷۱۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ 20 July 2017
 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز به دزفول سفر نکرده اند.

حجت الله آریایی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند عصر امروز  در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.

وی افزود: توری که این افراد با آن اقدام به سفر از اهواز به دزفول کرده اند غیر مجاز بوده ضمن اینکه این تور گردشگری با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نبوده است.

آریایی نیا اظهار کرد: هیچ یک از آژانس های مسافری و گردشگری دزفول در سفر این افراد از اهواز به دزفول نقش نداشته و این افراد با تور غیر مجاز اقدام به سفر به منطقه چال کندی دزفول کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: تاکنون اجساد سه نفر از این افراد از رودخانه دز بیرون کشیده شده است.

به گزارش مهر، گفته می شود، این گروه با در قالب تور از ساعت ۱۶ سوار بر تیوپ ها از منطقه کول خرسان شروع به حرکت کردند که بعد از طی مسافتی با صخره برخورد کرده و در گرداب گیر افتادند. تعداد پنج نفر از این افراد با تلاش مردم محلی از رودخانه نجات یافته اند اما از سرنوشت هفت نفر دیگر خبری نیست.

در پی این حادثه ماموران امداد و نجات سازمان آتش نشانی دزفول برای کمک به حادثه دیدگان وارد عمل شده و تلاش برای یافتن افراد مفقود شده در رودخانه دز ادامه دارد.

برخی منابع محلی تعداد افراد حادثه دیده را ۱۹ نفر اعلام کرده اند اما با راننده اتوبوس تعداد آنها به ۲۰ نفر می رسد در حالیکه برخی منابع نیزاین گروه را ۱۴ و ۱۶ نفره اعلام کرده اند.

منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله ۱۵ کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است که شنا کردن در این منطقه به دلیل عمق زیاد رودخانه و شدت جریان آب و نیز وجود گرداب بسیار خطرناک است و قطعا به دلیل موقعیت جغرافیایی، دسترسی برای کمک به حادثه دیدگان نیز به کندی صورت خواهد گرفت.

هرچند پیش بینی می شود عملیات امداد و نجات برای یافتن سایر اجساد به دلیل تاریکی هوا به صبح جمعه موکول شود.

 فوریت های پزشکی دزفول از ساعت ۱۸ پس از مخابره تماس بلافاصله به حالت آماده باش درآمده و با اعزام ۷ آمبولانس به محل سانحه شروع به امداد رسانی به نجات یافتگان کرد.

١٠ نفر از این گروه توسط اورژانس ۱۱۵ دزفول به بیمارستان منتقل شدند و تا این لحظه خبر فوت سه نفر تایید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان