بازدید 4156

فساد یک چهره دیگرعربی و تحقیقات پلیس FBIآمریکا درفدراسیون جهانی

کد خبر: ۷۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 20 July 2017
خبرگزاری رسمی فرانسه در گزارشی به بررسی ابعاد جنجال شکل گرفته در فدراسیون جهانی شنا در آستانه معرفی نایب رؤسای جدید این سازمان پرداخته است و بار دیگر مثل ماجراهای فیفا، در فینا هم پای یک مدیر عرب در میان است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از خبرگزاری AFP، در حالی که تنها چند روز به برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون جهانی شنا و آغاز رقابت‌های جهانی این رشته ورزشی در بوداپست باقی مانده است، نهاد حاکم بر شنای جهان (فینا) درگیر بحران فساد مالی شده است. حسین المسلم کویتی، که نایب رئیس اول فدراسیون جهانی شنا است و تصور می‌شد که این پست را حفظ کند، به تازگی به تلاش برای تصاحب غیرقانونی بخشی از درآمدهای شورای المپیک آسیا (OCA) متهم شده است.

دو نشریه تایمز انگلیس و اشپیگل آلمان با استناد به تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس فدرال آمریکا (FBI) درباره المسلم و نیز شیخ احمد، رئیس شواری المپیک آسیا، گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که از وجود یک فایل صوتی لو رفته از یک جلسه محرمانه میان المسلم با یکی از شرکت بازاریابی مسئول عقد قراردادهای تجاری میان شورای المپیک آسیا و اسپانسرهایش حکایت دارد. ظاهراً در این فایل صوتی فاش شده است که المسلم از طرف چینی می‌خواهد که 10 درصد از قراردادهایی به ارزش 40 تا 50 میلیون دلار که میان شورای المپیک آسیا و اسپانسرهایش منعقد می‌شود، به عنوان حق کمیسیون به حساب شخصی این مرد 57 ساله واریز شود.

انتشار این گزارش‌ها در حالی است که شنبه هفته پیش رو در بوداپست مجارستان انتخابات ریاست فینا و یک روز پس از آن آغاز رقابت‌های جهانی شنا در همین شهر است. در پی انتشار این گزارش فینا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که از هیچ یک از قوانین این سازمان تخطی صورت نگرفته است.

در بیانیه فینا آمده است: اتهامات وارد شده مسئله‌ای است که شورای المپیک آسیا باید درباره‌شان اظهارنظر کند اگرچه فینا هم دقیقاً اتفاقاتی که رخ می‌دهد را زیر نظر خواهد داشت. با این حال با توجه به اطلاعاتی که در این مقطع در اختیار فینا قرار گرفته است، موردی برای پاسخگویی وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ گونه تخطی از قوانین فینا صورت نگرفته است.

در همین حال شورای المپیک آسیا هم هرگونه تخلف از سوی المسلم را رد کرده و زمانبندی‌ صورت گرفته برای انتشار گزارش‌های مربوط به فساد مالی این مرد کویتی را زیر سؤال برده است.

در بیانیه OCA آمده است: شورای المپیک آسیا این موضوع که مقامات این سازمان از قراردادهای تجاری OCA طلب حق کمیسیون کرده‌اند را تکذیب و اعلام می‌کند که بابت قراردادیی که میان OCA و حامیان مالی‌اش منعقد شده، هیچ گونه وجهی به مقامات OCA، مستقیم یا غیرمستقیم پرداخت نشده است. تمام درآمدهای حاصل از این قراردادها مستقیماً به حساب OCA واریز شده است. OCA کاملاً از فایل صوتی منتشر شده و محتوای آن آگاه و بر این باور است که پشت این کار یک هدف سیاسی مرتبط با انتخابات پیش روی فینا وجود دارد.

در همین حال کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به نشریات تایمز و اشپیگل آلمان خبر داده است که پرونده اتهامات منتسب به المسلم را به بازرسان کمیته اخلاق این سازمان ارجاع داده است.

این نخستین بار در سال جاری نیست که المسلم به فساد مالی متهم می‌شود. در ماه آوریل نشریه تایمز در گزارشی دیگر فاش کرد که این مرد کویتی در انتقال وجهی یک میلیون دلاری به عنوان رشوه به حساب رئیس اتحادیه فوتبال گوام نقش داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل