بازدید 4328
۱

بازگشت بحران به سیستان

کد خبر: ۷۱۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 09 July 2017
بادهای 120 روزه سیستان امسال بر خلاف سال های گذشته دیرتر شروع شد و از اول تیرماه، سیستان هر روز شاهد وزش باد و توفان و گرد و خاک است. 
 
به گزارش روزنامه خراسان، وزش توفان های شدید در منطقه هفته گذشته سبب بحرانی شدن هوای این منطقه شد و در این میان بیش از هزار نفر از مردم این منطقه را راهی بیمارستان کرد. حالا بعد از چند روز آرامش نسبی در منطقه، دوباره بحران در راه است.
 
بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک و توفان از امروز در سیستان آغاز می شود و تا چهارشنبه ادامه داد. کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد از روز گذشته در شمال استان آغاز شد که از امروز در شمال و نوار شرقی استان افزایش پیدا می کند و سرعت آن  به 60 تا  80 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این وضعیت تا پایان هفته نیز در این منطقه تداوم دارد.
 
«علی ملاشاهی» افزود: شدت وزش باد و گرد و خاک از فردا تا چهارشنبه در این منطقه افزایش خواهد داشت و در نقاط مستعد توفان گردوخاک، حرکت شن های روان وکاهش دید در محورهای مواصلاتی بسیارمحتمل است و انتظار می رود سرعت باد نیز در این مدت به حدود 95 کیلومتر برساعت نیز برسد.
 
وی عنوان کرد: با توجه به تضعیف جریانات شمالی هوای استان دمای هوا از امروز تا سه شنبه در شمال استان 2 تا 4 درجه گرم تر می شود و از روز چهار شنبه تا پایان هفته دمای هوا در این مناطق 3 تا 5 درجه کاهش می یابد.با تقویت جریانات مرطوب جنوبی طی دو روز آینده در بعدازظهرها شرایط برای رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد لحظه ای در ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل مهیاست.
 
وی خاطرنشان کرد: در سواحل و جنوب استان  افزایش غبار و وزش باد سبب کاهش دید افقی شده  و دریای عمان مواج پیش بینی می شود. وی گفت: توصیه می شود افرادآسیب پذیراز جمله سالمندان، بیماران وکودکان در زمان غبارآلودشدن هوا ازترددهای غیر ضروری درفضای باز خودداری کنند و با توجه به تداوم گرما در نیمه شمالی استان مدیریت تولید،توزیع وصرفه جویی منابع انرژی ضروری است.
 
آماده باش دستگاه های اجرایی
 
دستگاه های اجرایی منطقه سیستان با آغاز موج جدید گرد و غبار در منطقه سیستان از روز گذشته در آماده باش کامل به سر می برند. مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی اطلاعیه هواشناسی استان مبنی بر  شروع مجدد گرد و غبار در منطقه سیستان که از روز گذشته آغاز شد و براساس گزارش ها تا  اواسط هفته ادامه دارد، فرمانداری های پنج شهر منطقه سیستان موظف به تشکیل ستاد بحران شهرستان شدند.
 
«غلامرضا اربابی» افزود: همه دستگاه های اجرایی آب، برق، راهداری و جمعیت هلال احمر منطقه سیستان در حال آماده باش بوده و در صورت هر گونه مشکلی قادر هستند تا به موقع خدمات دهی کنند. وی ادامه داد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و در صورت بروز مشکل دستگاه هایی از جمله جمعیت هلال احمر استان آماده ارائه خدمات شامل توزیع بسته های مواد غذایی و ماسک در میان مردم منطقه سیستان است و کمبودی وجود ندارد.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام.. از اینکه اخبار بادهای سیستان را میزای ممنون و سپاسگزاریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر