بازدید 12100

۲۰۰ دلار حداقل حقوق و دستمزد در ترکمنستان

رئیس‌جمهور ترکمنستان طی حکمی ۲۰۰ دلار را به عنوان حداقل دستمزد در این کشور تعیین و میزان حقوق کلیه شاغلان را ۱۰ درصد افزایش داد.
کد خبر: ۷۱۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 08 July 2017
رئیس‌جمهور ترکمنستان طی حکمی ۲۰۰ دلار را به عنوان حداقل دستمزد در این کشور تعیین و میزان حقوق کلیه شاغلان را ۱۰ درصد افزایش داد.

به گزارش فارس در عشق‌آباد، رئیس جمهور ترکمنستان فرمانی را صادر کرد که به موجب آن حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی، یارانه و مزایای اجتماعی، کمک هزینه تحصیلی و حقوق بازنشستگان این کشور از دی ماه 96 مصادف با ماه ژانویه سال جدید میلادی، 10 درصد افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، حداقل دستمزد در ترکمنستان به میزان 715 منات معادل حدود 200 دلار تعیین شده‌ است.

به موجب فرمان جدید رئیس جمهور ترکمنستان، افزایش 10 درصدی حقوق برای بخش خصوصی ترکمنستان نیز لازم الاجرا است و این اقدام در راستای ارتقاء سطح زندگی و ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان ترکمنستان می‌باشد.

در ترکمنستان که جمیعت آن بالغ بر 6 میلیون نفر است، علاوه بر پرداخت یارانه‌های نقدی و اجتماعی، استفاده از برق، گاز و آب آشامیدنی برای شهروندان این کشور رایگان می‌باشد.

صادرات گاز طبیعی، فراورده‌های نفتی و پتروشیمی، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، تولید محصولات کشاورزی و نساجی از مهمترین اقلام صادراتی کشور ترکمنستان محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل