بازدید 14305

سهمیه بندی پنهانی آب در مرکز استانی که همسایه خلیج فارس است!

مسئولانی که هر از چندگاهی صحبت از انتقال آب شور دریای خزر به استان سمنان می کنند و در تدارک زمینه هایی برای انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان هستند، گویا نمی توانند دست کم آزمایشی طرح های رویایی خود را برای مردم شهر بوشهر که در جوار دریا بدون آب شرب زندگی می کنند، اجرایی کنند.
کد خبر: ۷۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 09 July 2017
سهمیه بندی پنهانی آب در مرکز استانی که  همسایه خلیج فارس است!سال هاست بارش ناچیز باران و گرمای شدید هوا در مناطق جنوبی کشور، هموطنان جنوبی را در تأمین آب شرب با مشکل رو به رو کرده است؛ مردمانی که گویا تقدیر آنها این است که در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس و در میان بی توجهی مسئولان بی آب بمانند. مثل اهالی بوشهر و مناطق همجوار که در هر شبانه روز، تنها شش ساعت آب شرب دارند و مشکلات آبی امان آنها را بریده است.

به گزارش «تابناک»؛ چند سالی است، مردم استان بوشهر در فصل تابستان و در گرمای شدید هوا با مشکل تهیه آب شرب رو به رو هستند و آب آشامیدنی آنها جیره بندی تأمین می شود. این مشکل در حالی برای اهالی استان بوشهر به عنوان یکی استان های ساحلی کشور هر ساله اتفاق می افتد که در هیچ کجای جهان نمی توان شهر و استانی را یافت که به رغم هم مرزی با دریا چنین مشکلی داشته باشد.

مشکل کمبود آب، یکی از متداول ترین مشکلات کنونی کشور است و در بیشتر مناطق کشور به ویژه فلات مرکزی، نبود منابع آب کافی برای شهروندان چالش ایجاد کرده است؛ اتفاقی که سبب شده تا بسیاری از مسئولان کشوری به فکر راهکارهایی مثل انتقال آب باشند و با هزینه های بسیار سنگین به حفاری کوه ها بپردازند.

انتقال آب از دامنه های زاگرس به فلات مرکزی و حفر چندین تونل انتقال آب در این رابطه مثل قمرود، کوهرنگ 1، کوهرنگ 2، چشمه لنگان و... از جمله تلاش هایی است که برای برطرف کردن مشکل آب در فلات مرکزی دنبال شد.

مسئولان ارشد کشور در حالی حاضرند برای جبران مشکلات آبی فلات مرکزی کشور با هزینه های بسیار سنگین به انتقال آب آن هم در مسافت های بسیار طولانی بپردارند که گویا از تأمین آب شرب برای اهالی استان و شهر بوشهر آن هم در جوار دریا عاجزند.

مسئولانی که هر از چندگاهی صحبت از انتقال آب شور دریای خزر به استان سمنان می کنند و در تدارک زمینه هایی برای انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان هستند، گویا نمی توانند دست کم آزمایشی طرح های رویایی خود را برای مردم شهر بوشهر که در جوار دریا بدون آب شرب زندگی می کنند، اجرایی کنند.

شهر بوشهر دقیقاً در مجاورت دریاست و فاصله این شهر با ساحل خلیج فارس کمتر از 10 کلیومتر است؛ بنابراین اگر بنا باشد، از آب شور دریا برای رفع مشکلات آبی مناطق مرکزی کشور استفاده شود، بهترین فضا برای آزمایش عملیاتی این ایده های رویایی همین شهر بوشهر است.

اطلاعات به دست آمده از شهر بوشهر گویای این است که در فصل تابستان بخش های مختلف این شهر و بسیاری از مناطق همجوار آن با سهمیه بندی آب رو به رو هستند و در هر 24 ساعت تنها 6 ساعت امکان استفاده از آب لوله کشی دارند.

این شرایط برای مناطق روستایی که سیستم لوله کشی آب ندارند، به مراتب بدتر است و آنها تنها در یک ساعت مشخص باید از طریق تانکرهای آب، نیازهای آبی خود را تأمین کنند.

تصور اینکه مردم استان بوشهر با وجود منابع غنی گاز و سرمایه های ارزشمندی که این استاد در سطح ملی برای کشور دارد، در مجاورت دریا با مشکلات شدید آب شرب رو به رو باشد، بسیار دشوار است، به ویژه اینکه بدانیم در این شهر مدیریت صحیح منابع آب موجود نیز رعایت نمی شود.

یکی از فعالان زیست محیطی این استان در رابطه با اشکالاتی که در بخش مدیریت منابع آب شرب شهر بوشهر وجود دارد، به خبرنگار «تابناک» گفت: شهرداری بوشهر آب مورد نیاز برای آبیاری بسیاری از پارک های این شهر از جمله پارک مادر را از منابع آب شرب شهری برداشت می کند و در شرایطی که می تواند برای این کار از منابع آب کشاورزی و دریا استفاده کند، اما آسانترین راه یعنی برداشت بی رویه از آب شرب را انتخاب کرده است.

مشکلات آبی شهر بوشهر به این مسائل محدود نیست و گویا امکان تصفیه پساب های صنعتی نیز در این شهرستان شرایط قابل قبولی ندارد؛ پساب هایی که می توان با تصفیه دوباره به سیستم آب آشامیدنی یا کشاورزی بازگرداند و به این ترتیب، به تقویت منابع آب کمک کرد، به راحتی و با صرف کم ترین هزینه به دریا ریخته می شود.

اینکه چرا شهر بوشهر و مناطق همجوار آن با وجود نزدیکی به دریا، باید از آب شرب مطمئن و تمام وقت محروم باشند، تنها انتقادی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد نیست و در شرایط کنونی، بزرگ ترین نقد و نگرانی این است که هیچ اطلاع رسانی شفاف و فراگیری در رابطه با سهمیه بندی آب شرب صورت نمی گیرد و نه تنها عموم مردم از موضوع سهمیه بندی آب در استان بوشهر بی اطلاع هستند، بلکه در مورد زمان بندی دقیق این موضوع نیز اطلاعات کافی در اختیار شهروندان قرار نمی گیرد و این موضوع مخفیانه انجام می شود؛ شرایطی که استفاده از همین منابع آبی محدود را نیز برای مردم بوشهر دشوار کرده است.


با تفاسیری که رفت، تنها راهکار خروج شهر بوشهر از بحران کنونی، استفاده از دستگاه های آب شیرین کن و بهره برداری از آب خلیج فارس است؛ شرایطی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و ساحلی امری متداول است و نمونه های بارزی هم در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۷
کاش به جای سرمایه گذاری در طرح های غیر مولد در صنعت آب شیرین کن سرمایه گذاری می کردیم که نیاز تمام شهرها و استان های مجاور دریا از شمال تا جنوب کشور است.
شهر بوشهر دقیقاً در مجاورت دریا قرار دارد و فاصله این شهر با ساحل خلیج فارس کم تر از 10 کلیومتر است...چه میگی برای خودت اصلا بوشهر چسبیده دم دریا اینجا بوشهر اینجا دریا
اب خزر شور نیست شیرینه. چرا نوشتید اب شور دریای خزر!!!
واقعاً سخن بسیار به جایی است
به جای هزینه کرد صدها میلیارد تومانی برای انتقال آب به کرمان و سمنان بهتر است ابتدا در همین بوشهر سیستم تصفیه آب دریا پیاده سازی شود و در صورت نتیجه بخش بودن به مناطق دورتر انتقال آب صورت پذیرد
فک نکنم پساب ها با تصفیه قابل مصرف برای آشامیدن باشندبلکه برای رها سازی در طبیعت یا دریا تصفیه می شن
علاوه بر استفاده از آب شیرین کن باید در نحوه مصرف آب به ویژه در کشاورزی ، تغییرات جدی صورت گیرد
فرزندان ما یانوه های ما وقتی صد ساله بشن دنیاشون چه شکلیه؟شاید مثلا خزر خشک بشه.أب شیرین کن ها لازمن ولی مشکلات زیست محیطی هم دارن.
مشکلات آب ، به و یژه برای ما جنوبی ها بسیار جدی است
با تشکر از شما برای پرداختن به این مساله و چندین و چند گزارش از آن
البته من با شما درخصوص نصب آب شیرین کن برای بوشهر کاملا موافقم . ولی خواهشن اطلاعات غلط به مردم ندهید 1-اولا هیچگونه طرح انتقال آب دریا به شهر کرمان وجود ندارد نه در مرحله طراحی و نه در مرحله اجرا ، بلکه تنها طرح موجود استفاده آب در صنایع گل گهر سیرجان می باشد که با هزینه بخش خصوصی بوده و هیچ ربطی به آب شرب ندارد.
2-فرموده اید تنها راه خروج شهر بوشهر از وضعیت کنونی استفاده از آب شیرین کن است . که با این نظر شما کاملا مخالفم . بهترین راه حل آب شرب بوشهر کاهش هدر رفت بیش از 30 درصدی این شهر می باشد که با تخصیص اعتبار لازم جهت بازسازی شبکه و انشعابات ممکن خواهد شد.
تا یادم میاد هر 48 ساعت یا بهتر بگم یک روز در میون آب میاد و مجبوری منبع آب رو پر کنی تا 48 ساعت بعد که آب دوباره بیاد، توی بوشهر آب شیرین کن هست از زمان پهلوی این کار انجام میگرفت، هی گفتن خرج زیاده و عاقلانه نیست، رفتن از آب کازرون و یاسوج ( اگر اشتباه نکنم خط لوله کوثر) آب آوردن برای بخشی از استان
الان که اوضاع آب بد شده تازه همین امسال آب شیرین کن رو بهبود بخشیدن و خط لوله جدید و اضافی بهش وصل کردن.
در مورد جنوب و جنوبی ( بوشهر، خوزستان، بندرعباس و سیستان) فقط این قاعده تو کشور پا برجا بوده: " تولید و درآمد از جنوب کشور، خرج کردن پولا توی نیمه شمالی کشور"
اینجا بیشتر از 30 سال زندگی مردم با کم آبی داره میگذره...
رفتن برق تو بوشهر باید بی معنی باشه، نیروگاه گازی، نیروگاه اتمی، اما هست، برق هم میره.... چون معلوم نیس این کابلای برقا کجا میره
پس تا اینجا آب و برق اما گردو خاک هم که همیشه میاد.
در مورد اینترنت هم همینه، فیبرهای نوری از جنوب و از همین استان بوشهر میگذره، اما.....
در کل این تو ایران جا افتاده، ایران = تهران
زمانی این رو واقعاً درک کردم، که توی مشهد راننده تاکسی گفت شما که بوشهری هستی، راست میگن مردم هر روز صبح با یه سطل میرن نفت برمیدارم میفروشن پول در میارن!!!؟؟.....راستی چرا سفیدین مگه اونجا همه سیاه نیستن!!!!
دید خیلیا متاسفانه از بوشهر و سایر جنوبی ها در همین حد...
تا زمانی که روش غلط توزیع آب آشامیندی و اصلاح الگوی مصرف و روش های صحیح آبیاری و کشت محصولات مناسب و کم آب بر در کشور اصلاح نشه همیشه مشکل آب داریم... کشورهای زیادی در دنیا با مشکلات آب دست و پنجه نرم میکنن ولی با اصلاح موارد بالا مشکل رو حل کردن.. کجای دنیا با آب آشامیدنی استحمام میکنن؟؟؟کجای دنیا با آب آشامیدنی خودرو و فرش و محوطه خانه رو میشورن؟؟/ کدوم کشور کویری برنج و هندونه میکاره؟؟؟
واقا این متن درسته.بوشهر خیلی وقته که آب سهمیه بندی شده
اگر آب خلیج فارس را به کرمان منتقل کنند و آب زیر زمینی تمام مسیر را هم‌ شور کنند چی؟
تقریبآ در روبروی بوشهر شهر دوحه با بیش از 2 میلیون جمعیت در محیطی فاقد هر آب شیرین قرار گرفته است آب دوحه چگونه تامین میگردد ؟ ادعا میشود در این کشور مهندسی معکوس بدون نیاز به دانش روال دارد سیستم اب شهر دوحه را برای بوشهر و سیستم اب امارات را برای بندر عباس مهندسی معکوس کنند.
باسلام،ظاهراً اشتباه به عرضتان رسانده‌اند! در شهر بوشهر در بخش مرکزی شهر جیره بندی آب به صورت هر 48 ساعت حدود 20 ساعت است. در محلات جنوبی شهر نظیر ریشهر، سبزآباد، امامزاده و سرتل چندین سال است که جیره‌بندی آب در تمام طول سال انجام شده و حدود 12 ساعت در 48 ساعت است. در حومه شهر و محلاتی چون تنگک‌ها، نیز چندین سال است که جیره بندی حکمفرماست و با گرم شدن هوا عملیات آبرسانی با تانکر انجام می‌پذیرد.
مشکل آب بوشهر به دلیل عدم وجود منابع آب شیرین در استان و وابستگی به استان‌های همجوار است. متأسفانه چند سالی است که با شروع فصل گرما استان‌های همجوار خصوصا فارس به دلیل خشکسالی و کمبود منابع، آب ورودی را بصورت چشمگیری کاهش داده است. لذا اجبار به جیره‌بندی سراسری اجتناب ناپذیر بوده تا مبادا فشار آب در شهرهای استان فارس اندکی افت کند. لذا اگر مدیران استانی ما با همین رویه اقدام به بستن شیرهای گاز (مثلا در کنگان یا عسلویه) کنند آنگاه حداقل دلمان خنک شده و حساب کار دستشان میَ‌آید. اما صد حیف که چنین مسئول باشهامتی در استان ما یافت نمی‌شود! اگر بود مشکل آب را برطرف می‌کرد...
چندتا پاراگراف اول مناسب نبود همون جور که خودتون هم گفتید کشور بحران مدیریتی داره و همه تو کل کشور دارن اذیت می شن جای انداختن مردم جون هم یه فکری باید به حال مدیریت کشور کرد
مقاله خوبی بود
خوزستان رو که کویر کردن به دلیل ذکر شده...خوب چرا جمعیت هارو نسبت به شرایط اقلیمی متوازن نمی کنن..فردا گرد و خاک ایجاد شده همه ایران رو بخصوص کویر رو در بر می گیرد و دمای ایران افزایش می یابد...
دلیل اینکه اصرار به انتقال آب با وجود ویرانی و خشکسالی خورزستان چیست؟؟؟؟؟ ...
حداقل آب رو از حوزه های انتهایی تصفیه و منتقل کنن..
طرحی به نام ایران رود بود ...که اونم در دست مطالعه باقی ماند...
فقط مواظب تهرانند مسئولين 55 كيلومتري تهران شهر پيشوا 4 ساعت در شبانه روز آب دارد.
مدیریت منابع آب در دست وزارت خانه ای است که وزیرش در صدا و سیما اعلام می کند در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید ولی در حوزه ستادی همین وزارت خانه به دلیل عدم نظارت لازم آب شرب برای فضای سبز و برق برای تهویه ساختمان 13 طبقه بعداز وقت اداری به هدر می رود.
سلام
فاصله شهر بوشهر با دریا کمتر از ۱۰کیلومتر است این ۱۰ کیلومتر مگر مبناست؟ در صورتیکه فاصله بوشهر با دریا در بعضی نقطه ها از ۱۰ متر هم کمتر هست
الان دقیقا کدام یک از مسئولان قصد انتقال آب از خزر را دارند؟؟!!
اولابایداز تجربه دیگر کشورها در رابطه با شیزین کردن آب دریا اطلاعات لارم داشت هم از نظر هزینه وهم از نظر پسموند در ضمن فاصله شهر بوشهر تا در یا 10 کیلومتر نیست بلکه در بعضی نقاط مثل انتهای خیابان انقلاب 10 متر است
سلام وقت بخیر من از سال 90 مهاجرت کردم بوشهر از همون زمان اب جیره بندی بوده ما اب منزل مون رو خیلی وقته از منبع استفاده میکنیم ، در تابستان ساعت قطعی اب بیشتر است ، اابته سال گذشته قطعی خیلی کمتر بود ،
اون وقتی که قرارداد نیروگاه بوشهر بسته میشد باید حواسشون به این میبود که نیروگاهی رو انتخاب کنند که توان تولید آب شیرین رو داشته باشه، مثل تمام دنیا!
الان هم باید از نیورگاه بوشهر برای تولید آب شیرین از آب دریا استفاده بشه نه سوزوندن گاز پر ارزش.
ممنون از نگارش این مقاله خوب.
با سلام شما که یک سایت خبری هستید اخبار را به طور صحیح منتقل کنید اب انتقالی از خلیج فارس چهار متر مکعب در ثانیه برای صنایع گل گهر سیرجان و مس سرچشمه رفسنجان و صنایع استان یزد وبا بودجه خود این صنایع در حال احداث است و ما مردم استان کرمان از کم ابی رنج میبریم چه برای کشاورزی و چه برای شرب !!!!!!!!!!!
مشکل بوشهر این است که لابی لازم در تهران را ندارد. کل استان چهار نماینده دارد و در سطح وزیر و معاون وزیر و مدیر کل وزارتی هم کسی را ندارد.
اتنقال آب به کرمان و یا دشت کویر در اثر گرمای شدید تابستان و تبخیر آب باعث انباشت میلیارها تن نمک میشود که آن هم مشکل ایجاد میکند بهتره که برای هر طرحی از کارشناسان خارجی کمک بگیریم . کارشناسان خودمان امتحان خودشان را پس داده اند مثل پلی که وسط دریاچه ارومیه کشیدند و یا مجوز طرح چاههای عمیق برای کشاورزی که این چند سال باعث ازبین رفتن منابع آبی زیر زمینی شدند ...... و حالا هم اشتباه هات خودشون رو به گردن نمیگیرند
با سلام و احترام. زمانی موضوع پلیس آب مطرح شد، اما ادامه پیدا نکرد. مسوولان محترم عصرها قدمی در کوچه خیابان های شهر ها بزنند این موضوع را به وضوح می بینند. آب وسیله بازی اطفال/ وسیله شست و شوی کوچه و آسفالت، ماشین و ... به نظرم اگر جلوی پرتی های آب و ریخت و ریزهای بی جا گرفته شود در موارد بسیاری کمبود آب نخواهید داشت. ظاهرا هیچ ابزار تنبیهی برای متخلفانی که واقعیات را نمی توانند بفهمند وجود ندارد. نمی شود جریمه کرد؟ قیمت را برای مسرفان تصاعدی کرد؟ آنها را به دادگاه معرفی کرد؟ هیچ کاری نمیشه کرد؟
امر و نهی در موارد فراوانی جواب نمی دهد باید فکری اساسی برای جلوگیری از اسراف کنند. علاوه این که در زمان بارندگی مسوولان تکرار می کنند که آب امسال تامین است نمی دانم سد فلان جان سرریز شده است و ... این باور را ایجاد می کند که دیگر کمبودی نیست. از سیرجان
1- انتقال آب خزر به جنوب کشور خواب چندین ساله روسها است
2- هرجامعه ای با طبیعت در افتاد بر افتاد.
3- معنی فرار مغز ها یعنی بروز این جور مصیبت های ناگوار و فلاکت بار برای ملتها.
4- معنی فرار مغزها یعنی جذب نخبگان کشور های جهان سوم و در حال توسعه توسط کشورهای پیشرفته و حکومت و تعین تکلیف کردن به آن ملتها.
ممنون بابت اطلاع رسانی، کاش با انتشار اینگونه اخبارگوش مسئولین شنوا شود.
از اطلاع‌رسانی و انتقاد تابناک ممنون، اما‌ یک سئوال مطرح است
با‌ توجه به اینکه مشکل آب استان بوشهر مربوط به یکی دو‌ سال
گذشته نیست، چرا‌ تابناک در‌ دولت نهم و دهم اینگونه اطلاع‌رسانی
و مطالبه‌گری نمی‌کرد؟
بوشهر شهر محروم و در عین حال هزینه های زندگی بسیار بالاست. در مورد آب، باید توجه داشت که تاسیسات آب شیرین کن از حدود 50 سال پیش در بوشهر راه اندازی شد. اما گویا با برخورد با انقلاب و مشکلات آن، این طرح هم به فراموشی سپرده شد.
می دانم که این مطلب را چاپ نمی کنید اما مشکل استان بی مدیریتی و بی عرضگی در عرصه مدیریت است. چگونه است که 50 سال پیش برای این معضل راه حل پیدا و اجرا کردند اما امروز باید در هر شبانه روز فقط 6 ساعت اب داشته باشیم. کمی تعقل ......
متاسفانه با اصرار آقای بانکی وزیر وقت نیرو در سالهای پایانی دهه 70 خط لوله جدیدی از کازرون به شیراز احداث شد و در این راستا آب چشمه معدنی ساسان واقع در تنگ چوگان کازرون را به بوشهر منتقل نمودند و در راستای این کار غلط محیط بکر و تاریخی تنگ چوگان توسط سازمان آب و وزارت نیرو تخریب و آثار سوء زیادی بر جای گذاشت آن زمان مهندس امرالهی رییس وقت سازمان انرژی اتمی فعالیت زیادی کرد تا به جای خط لوله هزینه بر دستگاه آب شیرین کن تکمیل شود ولی در این میان ظاهرا منافع بعضی ها در اجرای لوله کشی بود حتی به قیمت تخریب فضای زیست محیطی منطقه و قطع آب باغات پایین دستی و کم شدن منابع زیرزمینی کازرون به دلیل حفر چاهای متعدد در کازرون جهت بوشهریها و هدر دادن آب معدنی های با کیفیت جهت آبیاری درختان و فضای سبز بوشهر که با یک تحقیق مختصر همه موارد سوء قابل اثبات است
ای بابا...نیروگاه اتمی بوشهر داریم با کلی دانشمندهسته ای... شما صحبت از آب می کنی؟
قطر، بحرین، امارات، کویت و... آب مرد نیازشون رو از شیرین کردن آب خلیج فارس تامین میکنن! چرا ما پس از 40 سال از گذشت از انقلاب حتی نتونستیم آب مورد نیاز مردم رو تامین کنیم؟!!! یه بشکه نفت حدودا 200 لیتری رو میفروشیم 50 دلار، واردات آب رو آزاد کردیم و برای هر 1/5 لیتر باید یک درهم بدیم! یعنی فقط کمی کمنر از آب!
با تشکر از مقاله خوبتان . ما آینده نگری و برنامه ریزی را فراموش کرده ایم و هرگاه مشکل بزرگی بوجود آمد تازه بفکر چاره می افتیم ! این بزرگترین ایراد در ارگان های اجرایی کشور است . در مورد مشکلات آب شهر های ساحلی که منحصر به سواحل خلیج همیشه فارس نمی باشد تفکیک شبکه آب آشامیدنی از آب شستشو وفضای سبز وغیره جمع آوری آب باران در حوضچه ها ی ساحلی و ترجیحا ذخیره سازی در مخاذن بالا دستی و نهایتا نصب آب شیرین کن با استفاده از حرارت نیروگاه های برق می تواند راه های قابل پیگیری برای حل مشکل باشد.
سد شبانكاره سد بزرگي هست با آب شيرين كافيه يه ايستگاه پمپاژ بذارن
واقعا متاسفم!!

معلوم نیس چه خبره توی این مملکت!!!

همچین شهری اینجوری؟؟
بنده ساکن شهر آبپخش یکی از شهرهای استان بوشهر هستم. خدا رو شاهد میگیرم تو 15 روز گذشته قطره ای آب به منزل من نرسیده و آب رو از طریق تانکر تامین میکنم. به هر کجا هم مراجعه میکنم از کمبود بودجه میگن. دیگه موندم دردمون رو به کی بگم. صدا و سیما هم که انگار نه انگار.
اگه فقط چند ساعت آب یکی از محلات تهران قطع میشد، چه بلبشویی تو کشور راه میافتاد ولی سالهاست آب یک استان نفت و گازخیز، جیره بندی میشه، هیچ کس خبردار نمیشه.
دو ماه پیش بعد از یک سال پیگیری، کوچه (کوچه فردوسی) رو کندند برا تعویض لوله. طول کوچه 250 متر هست. قرار شده بود 100 متر رو اهالی کوچه خریداری کنند که این کار با هزینه یک میلیون انجام و مابقی رو اداره آب تامین نماید. ولی اداره آب فقط 100 متر رو تهیه کرد و میگه 50 متر باقیمانده رو هم باید شما بخرید و دیروز در عین ناباوری کانال کنده شده رو پر کردند چون اعتراض داشتیم که شما به ما قول داده بودین.
تامین لوله وسط کوچه با اداره آب هست. ما فراتر از وظیفه شهروندی، 100 متر خریداری کردیم، بدهکار هم شدیم به آقایون. جالب اینجاست 200 متر لوله هم زیر خاک کردند!
به هر کی هم مراجعه میکنیم فایده ای ندارد.
بوشهر اگه یه مسئول درست و حسابی داشته باشه اون مسئول شهردار بوشهر جناب آقای میگلی نژاد است که واقعا دلسوزانه برای شهر کار می کنه و غالب مردم هم از بسیاری از خدماتش راضی هستند. در خصوص آبیاری فضای سبز هم شهرداری چندین چاه آب حفر کرده تا کمتر از آب شرب استفاده بشه.
درضمن یک واحد آبشیرین کن هم به تازگی در بوشهر راه اندازی شده که آب دریا رو به آب شیرین تبدیل می کنه که آین خودش نشون می ده می شه این نوع آبشیرین کن ها رو برای رفع مشکل کمبود آب بیشتر نصب کرد.
از مسئولین تقاضا داریم بودجه مناسبی رو برای اجرای این طرح در نظر بگیرند.
اسم شهر من آبپخش هست.
یکی از شهرهای استان بوشهر.
50کیلومتر از دریا فاصله داره.
ولی آب نداره آقا. سه روز یک بار اونم برا چند ساعت.
جفاست استانی مثل بوشهر با بنادر تجاری و ماهیگیری, نیروگاه اتمی, قطب گاز کشور که به جد میتوان گفت 25 درصد اقتصاد ایران به این استان بستگی داره همچین وضعی داشته باشه.
کاش فقط مشکل اب بود.
برق, گاز,مایهتاج اولیه,..
نگاه کنید بودجه ای که بهش اختصاص دادن چقد هست. سیومین استان از نظر بودجه
این عدالت کجاست؟
متاسفانه مسئولین کمی یا بیشتر حرف می زنند با احداث سد در استان در تنگستان که بهترین آب معئنی در نوع خود در منطقه خائیز دارد سالانه می توانند از میلیاردها لیتر آب که به دریا می روند ا احداث سد جلو گیری کنند هم شرب و هم کشاورزی استفاده شود حرف زدن دردی دوا نمی کند
مشکل بوشهر سیاست زدگی و انتخاب مسوولان نالایق و بدون تعهد و خالی از تخصص فقط بخاطر باند بازی است و تا زمانی که این وضع وجود دارد بوشهر از این بهتر نمی شود ....
با افزایش جمعیت مشکل آب هم چون سایر مشکلات حل میشه.
با سلام .در سایت ایسنا یک اختراع که توربین که هوا رو به لوله ای که زیر زمین کار گذاشته شده منتقل می کنه بعد رطوبت ورودی بر اثر سرمای داخل زمین به مایع تبدیل میشود .نشان داده شده .با عنوان تولید اب شامیدنی از هوا
چه خوب است مهندسان کشور این توربین رو که با باد کار می کنه روی سطح در یا و لوله رو به کنار ساحل بگذارند و ازخنکهای زمین برای مایع کردن اب بخار دریا که توربین بدام انداته استفاده کنند .نیازی به هزینه برای نمک زدایی ندارد
خدا خیرشان بدهد که امسال آب سهمیه بندی شد سالیان قبل محلاتی همیشه آب داشتند تو گویی نه تابستانی است و نه بی آبی ولی محلاتی مثل تنگک مثل پارسال از اواخر اردیبهشت تا 15مهر آب نداشتیم فقط با تانکر واسمون آب می آوردند ولی امسال یک در میان آب داریم خدا رحمت کند رفتگان و خودشان که عدالت برقرار شد
ازپارسیان برای لامرد انتقال اب شیرین تو برنامه دولت هست امابوشهر نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی