بازدید 4064

شرکت سیاحتی علیصدر باید از غار خداحافظی کند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ باتوجه به نارضایتی ها،ناکارآمدهایی که شرکت سیاحتی علیصدر داشته باید از غار خداحافظی کند؛چراکه دیگر اینجا خط پایان شرکت است.
کد خبر: ۷۱۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 08 July 2017
محمدعلی پورمختار درخصوص وضعیت اقتصادی حوزه انتخابیه خود  اظهار کرد: شرایط شهرستان بهار و کبودراهنگ همانند سایر شهرستان ها و کل کشور خوب نیست چرا که رکود خیلی شدید و تاریخی است.

وی با اشاره به ورود دستگاه نظارتی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به غار علیصدر که یک خبر دست اول برای اهالی شهرستان کبودرآهنگ است گفت: در دیوان محاسبات رسیدگی جدی صورت گرفته و دادخواست صادر شده و به دوامر مسجل شده وبه زودی رای صادر خواهد شد که این شرکت 23 میلیارد تومان باید درحق دولت پرداخت کند .

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس با بیان اینکه این رقم در طول 25 سال  گذشته رقم بسیار کمی در مقابل درآمدهایی که داشته است  بیان کرد: سرجمع حسابرسی توسط دیوان این عدد را مشخص کردند که یک مسئولیت سنگین برای شرکت است که باید پاسخگو باشند.

وی همچنین درخصوص موضوع دوم به خلع ید شرکت اشاره کرد و گفت:  کار شرکت سیاحتی علیصدر تمام است و شرکت باید از اینجا خداحافظی کند و این امر نیز به اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان ابلاغ شده است.

پورمختار بااشاره به نارضایتی ها، ناکارآمدهایی که شرکت سیاحتی علیصدر داشته باید از غار خداحافظی کند،بیان داشت: اینجا دیگر خط پایان شرکت است، شرکت نباید به فعالیت خود ادامه دهد تا شاهد تغییر و تحول اساسی و جدی در غارعلیصدرباشیم.

وی گفت: ما انگیزه در مدیریت غار برای واسپاری امر سرمایه گذاری به دیگران ندیدیم فلذا متاسفانه مشکلات کوچک به معضلات بزرگ تبدیل شدند

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: شرکت سیاحتی علیصدر سرمایه گذاران بومی را به بهانه های مختلف سرگردان کردند و باعث اذیت و آزارش شدند و تابه امروز طرح هایش اجرایی نشده، ما نمیخاستیم که برای شرکت چنین اتفاقی برای شرکت بیفتد و اگر سالیانه 1 میلیارد هزینه می کرد چنین اتفاقی نمی افتاد.

وی یادآور شد: سرمایه گذار آمد و توانمندی هایش محرز شد؛لذا سنگ اندازی مانع این کار شد و ما در انتهای این بحث هستیم طبیعتا غار در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس با بیان اینکه ما تفکر بسته ای در بین برخی مدیران استان داریم که تقابل با سرمایه گذار دارند،اظهار داشت:  آنان مایل نیستند که سرمایه گذار وارد استان شود، او را دشمن فرض کرده، شروع به سنگ اندازی می کنند که این تفکر بسیار مخربی است و این یکی از معضلاتی است که در استان وجود دارد.

وی افزود:همدانی ها سرمایه گذاری های هزارمیلیاردی خود را در جاهای دیگر می کنند؛ولی در استان همدان از انجام چنین اقدامی خودداری می کنند چرا که آغاز گرفتاری برای یک سرمایه گذار است.

پورمختار بیان کرد:قانون حمایت از سرمایه گذاران داخلی، خارجی، بهبود فضای کسب و کار، انواع حمایت ها وجود دارد ولی اگر سرمایه گذار با سنگ اندازی ها متعدد و درقالب یک اقدام قانونی  از سوی یک مسئول مواجه شد، نمی توان آن را حل کرد.

وی ادامه داد:شجاعت در تصمیم گیری در بین مدیران استان بسیار کم است و صدا سیما باید درخصوص فضای کسب و کار استان کار کند.

پورمختاربا بیان اینکه جاده ها و راههای مواصلاتی در جذب توریست حرف اول را می زنند گفت: رفع مشکلاتی که در مسیر رفت و آمد مسیری که از سمت کبودرآهنگ می رود، چه مسیری که از همدان به بهار و گل تپه می رود متاسفانه در طول سالیان متمادی به فراموشی سپرده شده است.

وی در ادامه افزود: در سال 93 مصوبه هئیت دولت برای 4 بانده شدن جاده همدان تا غار علیصدر را تصویب کردند که باید بودجه  آن تخصیص داده شود و مصوبه بر روی کاغذ قطعی شود تا برای آن بودجه تخصیص دهیم  و ردیف مشخص شود  ؛اما دو سال طول کشید و نهایتا تلاش کردیم و آن را به بودجه 96 رساندیم و در یکی از جداول جایگزاری کردیم تا اجرایی شود که و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز این راه را مشاهده کردندو قولش را دادند که این پروژه را شروع کنند چراکه اگر مسافران از  مسیر کبودرآهنگ تردد کنند مسیر آن ها کوتاه شده و تنها در حد 35 کیلومتر خواهد بود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی های لازم صورت گرفت ،گرچه جاده از سه راهی پایگاه نوژه  تا داخل شهر 4بانده است؛ولی ادامه آن حدود 20 کیلومتر برای تعریض مصوب شده لذابرخی دستگاه ها با زدن نامه و عنوان کردن اینکه خلاف شرایط است هم دخالت غیر اصولی  و هم سنگ اندازی کرده اند و با پیگیری های مجدد وزیر راه و  شهرسازی دستور اجرای این پروژه را صادر کرده است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی