بازدید 3149
۲

ايران تا سال ١٤٠٤ كشور صنعتی نخواهد شد

وزیر صنعت با بیان اینكه ایران تا سال ١٤٠٤ به یك كشور صنعتی تبدیل نخواهد شد گفت: برنامه ریزی ها و چشم اندازها برای تبدیل شدن ایران به یك كشور نوظهور صنعتی صورت گرفته كه البته الزاماتی دارد.
کد خبر: ۷۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 08 July 2017
وزیر صنعت با بیان اینكه ایران تا سال ١٤٠٤ به یك كشور صنعتی تبدیل نخواهد شد گفت: برنامه ریزی ها و چشم اندازها برای تبدیل شدن ایران به یك كشور نوظهور صنعتی صورت گرفته كه البته الزاماتی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم روز ملی صنعت و معدن اظهار داشت: در سال ٩٢ صنعت كشور مشكلات عدیده ای داشت كه با قانون رفع موانع تولید تلاش شد تا واحدهای كوچك و متوسط نیمه تعطیل دوباره احیا شوند اما بوروكراسی ها همچنان مشكل زا هستند.

به گفته وی توقف و نیمه تعطیل بودن طرحهای تولیدی، توقف واحدهای تولیدی به دلیل رد دیون، واگذاری از یک بخش دولت به بخش دیگر دولت، تورم بالا و تصمیمات روزمره از مشکلات اصلی بخش صنعت و معدن در سال ۹۲ بود.

وی با بیان اینكه تورم بالا در آن سالها از معضلات اصلب اقتصاد كشور بود گفت: بهتر شدن فضای سیاسی موجب شد تا رشد مثبت سرمایه ثابت از منفی ٤٠ به مثبت ٧ برسد و شاهد رشد اشتغال و توسعه صادرات باشیم.

نعمت زاده بیان كرد: یكی از فعالیت های مهمی كه انجام شد تهیه برنامه راهبردی بود كه توسط رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی رونمایی شد و در چشم انداز آن ایران به یك كشور نوظهور صنعتی تبدیل خواهد شد.

وزیر صنعت با بیان اینكه ایران تا سال ١٤٠٤ به یك كشور صنعتی تبدیل نخواهد شد، گفت: برنامه ریزی ها و چشم اندازها برای تبدیل شدن ایران به یك كشور نوظهور صنعتی صورت گرفته كه البته الزاماتی دارد.

وی در خصوص الزامات و برنامه ها برای رسیدن ایران به یك كشور نوظهور صنعتی عنوان كرد: در آمد سرانه باید از ٥ هزار و ٨٠٠ دلار به حداقل ١٠ هزار دلار برسد و سهم ارزش افزوده از ٣٥ صدم درصد به نیم درصد در سطح جهان ارتقا یابد.

وی تصریح كرد: باید درآمد ارزش افزوده سرانه صنعتی از ٥٢٠ دلار به هزار دلار برسد و برای رسیدن به این توفیقات باید تلاش ها را بیشتر كرد و تربیت و آموزش و به روزآوری مهارت كاری  از مدیران ارشد تا به پائین در دستور كار قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری با هدف صادرات گفت: در برنامه راهبردی تا سال ١٤٠٩ صادرات صنایع و معادن باید به٨٠ میلیارد دلار و تا افق ١٤٠٤ به ١٢٠ میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی در چشم انداز ١٤٠٤ به حدود ١٨٠ میلیارد دلار برسد.

وی با بیان اینكه پیوستن به زنجیره های تولید جهانی یكی از الزامات است، اظهار داشت: با توجه به استقبال شركت های خارجی برای مشاركت این اتفاق در برخی صنایع مانند خودرو و فولاد انجام شده و بزودی در بخش پوشاك نیز انجام خواهد شد.

وزیر صنعت از معافیت ۳۰ درصدی مالیات بر درآمد برای تولید برندهای خارجی در کشور با مشارکت شرکتهای ایرانی طبق قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۲ هزار واحد صنعتی و به همین میزان واحد کشاورزی موفق به دریافت ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات شدند و امسال نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

نعمت زاده تاكید کرد: حمایت های دولتی از تولید و مدیران كارآفرین باید بیشتر شود و اصلاح قوانین و مقررات به ویژه در بخش مالیات بر ارزش افزوده می تواند بر بهتر شدن عملكرد صنایع موثر باشد.

نعمت زاده با بیان اینكه تلاش ها برای احیا و راه اندازی واحدهای صنعتی در سالهای گذشته بیشتر شده، تصریح كرد: بیش از ٢٠ هزار واحد صنعتی كوچك و متوسط جدید و توسعه ای با اشتغالزایی حدود ٣٠٠ هزار نفری در سال های اخیر راه اندازی شده است.

وی پیشی گرفتن صادرات از واردات را از دستاوردهای صنعت كشور در سال های گذشته عنوان كرد و گفت: توجه صاحبان صنایع به تحقیق و توسعه یكی از اموری است كه به بهبود روند كاری صنایع كمك كرده و بیش از هزار و ١٠٠ واحد تحقیق و توسعه نیز ایجاد شده است.

وی با بیان نقش مهم شركت های دانش بنیان گفت: ٧٠ درصد تولیدات در صنایع پیشرفته توسط شركت های دانش بنیان صورت می گیرد.

به گفته وزیر صنعت اصلاح تعرفه های گمركی با هدف حمایت از تولید داخلی،كاهش طبقات تعرفه ای و تسهیل امور گمركی از مقولاتی بود كه به افزایش تولید و توسعه صادرات كمك شایانی كرده است.

وی در پایان بیان كرد: در چهار سال اخیر بیش از یك میلیون شغل جدید ایجاد شده و برای سال جاری نیز استغالزایی ٤٥٠ هزار نفری در دستور كار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مطمئن باشيد با اين مديريت تا ٢٤٠٤ و ، بعد از آنهم نخواهد شد
بله درست میگید . باافرادی مثل شما که سلولهای خاکستری شون زنگ زده ظاهرا همیطوره . باید با اتکا به نیروی جوان وتحصیلکرده وبا انگیزه ودست پاک سپرده شود وباید وباید جلوی این همه قاچاق کالا گرفته شود وباوارد کردن ماشین الات مادر و.... اجناس در داخل تولید کرد نه اینکه با قاچاق کالا وواردات بی رویه کارگران خارجی سر کا ر باشند و.............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها