بازدید 3341

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا

بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا ذخایر راهبردی نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۱۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 07 July 2017
بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا ذخایر راهبردی نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته است. 

به گزارش شبکه خبر  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اقتصادی لزکو، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته گذشته (هفته منتهی به 30 ژوئن) شش میلیون و 3000 هزار بشکه کاهش یافته است.

ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا با این میزان کاهش به 502 میلیون و 91 هزار بشکه تا این هفته رسیده است. این در حالی است که کارشناسان نفتی پیش بینی کرده بودند ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا این هفته بیشتر از دو میلیون و 300 هزار بشکه کاهش نیابد. 

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا ذخایر راهبردی بنزین نیز در این کشور سه میلیون و 670 هزار بشکه کاهش یافته است. حال آنکه کارشناسان نفتی پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص تا این هفته یک میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یابد. 

ذخایر راهبردی فرآورده های نفتی، یعنی  ‏گازوئیل و سوخت گرمایشی، تا هفته گذشته یک میلیون و 900 هزار بشکه کاهش یافته است. حال آنکه کارشناسان پیش بینی کرده بودند که ذخایر راهبردی فرآورده های نفتی، تا هفته گذشته 217 هزار بشکه افزایش داشته باشد.

 سرمایه گذاران همواره نوسانات ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا را که هر هفته ‏رقم آن اعلام می‌شود در بستن قراردادهای خرید و فروش ‏نفت مورد توجه قرار می‌دهند.کاهش این شاخص، پیش ‏درآمدی برای افزایش تقاضا نفت و به تبع آن افزایش قیمت هاست و برعکس آن نیز صادق است. 

از همین رو، انتظار می رود ما شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات امروز و روزهای آینده باشیم. همچنانکه در پایان معاملات روز گذشته بازار نیویورک، قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت(دابلیو.تی.آی)، با سه درصد افزایش به 46 دلار و 51 سنت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر