بازدید 16219

توهین به سلمان فارسی پیگرد قضایی دارد

کد خبر: ۷۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 07 July 2017
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: توهین به صحابه پیامبر پیگرد قضائی دارد و دادگستری در این زمینه باید با توهین کنندگان برخورد کند.

به گزارش مهر، آیت الله عباس کعبی با اشاره به توهین یکی از افراد شرکت کننده در مراسم تقدیر از فعالان ستاد روحانی در اهواز گفت: توهین به صحابه بزرگ پیامبر، سلمان فارسی قابل پیگرد قضائی است. پذیرفته نیست که در تریبون رسمی با حضور استاندار و سایر مسؤلان در استانداری خوزستان به این شخصیت بزرگ اسلام و افتخار اسلام و شیعه و ایران که به لقب سلمان محمدی و سلمان منا اهل البیت مفتخر است آشکارا توهین شود.

وی افزود: در عظمت سلمان فارسی بین همه مذاهب و فرقه های اسلامی اجماع وجود دارد و بعد از شخصیت امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، سرآمد و قطب عرفان و معنویت مسلمانان به شمار می رود.

آیت الله کعبی ادامه داد: سلمان پاک، زاهد، دانشمند، مجاهد وحکیم بزرگ و بلند آوازه ایرانی به عنوان نماد پیوند اسلام و ایران و عشق به اهل بیت(ع) در میان ایرانیان شمرده می شود و توهین به این ابرمرد دلاور و یار پیامبر اکرم(ص) توهین به اسلام و ایران است.

وی با اشاره به مضرات تقابل موهوم بین اسلام و ایران گفت: نباید اجازه داد که جریانی، بذر کینه و نفرت پراکنی خود را در حد آسیب رسانی به اسلام و ایران و وحدت و انسجام اسلامی و ملی از رهگذر توهین به بزرگان اسلام ادامه دهند.

کعبی افزود: توهین به سلمان محمدی حرکتی ضد اسلامی و هتاکانه نسبت به مقدسات و بسیار پلید، سخیف، جاهلانه و تحریک آمیز است و آن را به شدت محکوم می کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ستاد انتخاباتی رئیس جمهور باید به سرعت، جسارت به صحابی بزرگ پیامبر، سلمان فارسی را محکوم کند و از این عنصر هتاک، اعلام برائت کند. دستگاه قضائی استان و دادستان اهواز نیز باید در مقابله با این جسارت و هتک مقدسات اسلامی و اهانت آشکار رسیدگی قضائی فوری انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل