بازدید 4416

رکورد ریل‌گذاری کشور شکسته شد

معان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید دولت یازدهم بر تکمیل شبکه ریلی کشور، اعلام کرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری 241 کیلومتر ریل‌گذاری جدید انجام و با این اقدام رکورد ریل‌گذاری در کشور شکسته شد.
کد خبر: ۷۰۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 06 July 2017
 معان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید دولت یازدهم بر تکمیل شبکه ریلی کشور، اعلام کرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری 241 کیلومتر ریل‌گذاری جدید انجام و با این اقدام رکورد ریل‌گذاری در کشور شکسته شد.

به گزارش ایسنا، خیراله خادمی اظهار کرد:‌ در ادامه حرکت به سمت توسعه شبکه ریلی کشور، هم اکنون 3438 کیلومتر راه آهن، در دست ساخت و 4916 کیلومتر، در دست مطالعه قرار دارد که از این میان تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال مراکز استان‌های استراتژیک کشور به شبکه ریلی به عنوان برنامه اجرایی چهارساله دولت در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور تکمیل شبکه ریلی حدود 80 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و از این رو با توجه به کمبود منابع اعتباری در کشور اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی درباره جزییات این اولویت بندی نیز اظهار کرد: اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها در سه حوزه راه‌آهن، راه و آزادراه صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود به منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به 140 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشیم. این در حالی است که اعتبار سالانه شرکت ساخت حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها را بر مبنای سه شاخص مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ برنامه‌ریزی شده است تا پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، طرح های قرار گرفته در گلوگاه‌های ترافیکی کشور و مسیرهای ترانزیتی که موجب تکمیل کریدورهای بین‌الملی می‌شود در اولویت اجرا قرار گیرند.

وی تکمیل 919 کیلومتر راه‌آهن تا پایان سال جاری را از برنامه‌های این حوزه برشمرد و عنوان کرد: تمرکز ساخت شبکه ریلی بر این محورها قرار گرفته است و با تکمیل آن پنج مرکز استان به خطوط ریلی متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه، ساخت متوسط سالانه خطوط ریلی در کشور را 200 کیلومتر دانست و افزود: طی 10 سال گذشته متوسط سالانه ساخت خطوط ریلی در کشور کمتر از 200 کیلومتر بود و با ریل‌گذاری 241 کیلومتر راه‌آهن در سه ماه ابتدای سالجاری این رکورد شکسته شده است.

خادمی همچنین با اشاره به گام‌های مثبتی که در چهار سال گذشته در بخش آزادراهی برداشته شده است بیان کرد: هم‌اکنون 16 پروژه‌ آزادراهی در کشور فعال است که شش پروژه آن ابر پروژه و بزرگ مقیاس هستند. آزادراه تهران- شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه اصفهان- شیراز، اراک- خرم‌آباد، آزادراه همت- کرج، تبریز- ارومیه و آزادراه منجیل- رودبار از مهمترین آزادراه‌های در دست احداث کشور به حساب می آیند.

خادمی از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری بخشی از مهمترین آزادراه‌های کشور خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم 1397 سال طلایی بهره‌برداری از آزادراه‌های در دست احداث کشور باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول راه و بزرگراه‌های در حال احداث کشور را نزدیک به 77500 کیلومتر دانست و گفت:‌ اولویت‌بندی تکمیل پروژه‌ها در این بخش بر مبنای رفع گلوگاه‌های ترافیکی کشور است و از این مقدار2800 کیلومتر در اولویت قرار گرفته است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر