بازدید 4165

سیل در ژاپن هزاران نفر را بی‌خانمان کرد

کد خبر: ۷۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 06 July 2017
به دنبال بارش باران های سیل آسا و بالا رفتن آب رودخانه‌ها در مناطقی از ژاپن، هزاران نفر منازل خود را به قصد مکان های امن ترک کرده اند.

به گزارش ایرنا، بارندگی ها و به راه افتادن سیلاب در ژاپن با ورود توفان سهمگین «نانمادول» شکل گرفت که از روز سه شنبه با سرعتی بالغ بر 70 کیلومتر از نواحی شرقی ژاپن وارد این کشور شد.
 
دولت محلی منطقه فوکوکا از روز روز گذشته (چهارشنبه) به مردم در خصوص خطر بروز سیل هشدار داد و به دنبال این هشدار دستکم ۲۳ هزار نفر را از خانه هایشان به مکانی دیگر منتقل کرده است.
 
گزارش روز پنجشنبه تلویزیون مرکزی ژاپن نیز حاکی است که با بالا آمدن آب رودخانه ها در این منطقه و جزیره کیوشو چندین پل به طور کلی ناپدید شده و به زیر آب رفته اند.
 
همچنین به حدود ۱۳ هزار نفر دیگر نیز اعلام شده است که باید فورا برای تخلیه منازل خود آماده باشند زیرا بارش باران و جاری شدن سیل ادامه دارد و خطر طبیعی جان آنها را تهدید می کند.
در حال حاضر توفان «نانمادول» با عبور از نواحی شرقی، همراه با باران های شدید و سیل وارد مناطق غربی ژاپن شده است و گفته می شود ده‌ها نفر در محاصره سیل قرار دارند و جنازه یک نفر نیز در رودخانه هیروشیما پیدا شده است.
 
دولت محلی در منطقه شیمانه نیز به حدود ۳۰ هزار نفر از مردم دستور داده است فورا خانه هایشان را تخلیه کرده و به مکان های امن بروند.
 
این بارندگی ها همچنین باعث شده تا خدمات بسیاری از قطارها در این منطقه متوقف شود و شمار زیادی از مدارس کلاس های درس را تعطیل کرده اند و هزاران خانه نیز بر اثر قطع برق در خاموشی بسر می برند.
 
سازمان هواشناسی ژاپن بخصوص به مناطقی که در اطراف دریای شرقی قرار دارند هشدار داده است که بارش باران های سیل آسا در روزهای آینده ممکن است باعث جاری شدن سیل در این نواحی شود.
 
«نانمادول» که سومین توفان سهمیگن ژاپن محسوب می شود، همچنین باعث رانش زمین در چند منطقه و قطع برق منازل زیادی در مناطق ناکازاکی و کانتو شد.
 
سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که وزش باد ناشی از توفان در برخی مناطق از جمله «هاماماتسو» از 100 کیلومتر نیز فراتر رفته است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان