بازدید 3840

تعیین تکلیف نهایی کد رشته‌ دانشگاه آزاد تا شنبه

کد خبر: ۷۰۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 06 July 2017
رئیس سازمان سنجش گفت: وضعیت نهایی کد رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا شنبه اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پس از بازدید از حوزه کنکور در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران ولی‌عصر (عج) تهران با بیان اینکه آزمون سراسری سال 96 در کمال آرامش و به صورت منظم در 372 شهرستان و 23 کشور خارجی در حال برگزاری است، گفت: امسال بیش از 930 هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت کردند که تاکنون 740 هزار ظرفیت به ما رسیده و ظرفیت دقیق در زمان انتخاب رشته اعلام می‌شود.

وی افزود: نیمه دوم مرداد ماه زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز است و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش در رابطه با تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته گفت: تفاوتی در بحث اجرایی نداریم ولی محتوای سوالات از سال‌های گذشته آسانتر بوده است. زیرا با پایین بودن نمرات داوطلبان در سال‌های گذشته بخصوص در گروه ریاضی متوجه شدیم سخت بودن سوالات دلیل این امر است و به همین دلیل امسال سوالات آسان‌تر طراحی شده ولی باید ببینیم داوطلبان چه نظری دارند.

خدایی در رابطه با تاثیر معدل در کنکور سراسری گفت: از دو سال گذشته با توجه به مصوبه مجلس 25 درصد سوابق دیپلم و 5 درصد معدل پیش‌دانشگاهی در کنکور تاثیر مثبت دارد. البته اگر سوابق تحصیلی سبب کم شدن نمره کنکور شود آن را لحاظ نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: از سال 92 قرار بود ظرفیت بدون آزمون به 85 درصد برسد که امسال حتما این میزان بیش از 85 درصد است.

خدایی در رابطه با سهمیه ایثارگران نیز گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه سهمیه ایثارگران امسال وسیع‌تر شده و 5 درصد افزایش داشته است به این ترتیب اگر در رشته محلی ظرفیت 25 درصدی ایثارگران استفاده نشد 5 درصدی که امسال در قانون برنامه ششم توسعه اضافه شده است می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در رشته محل‌های پرمتقاضی این ظرفیت تکمیل شود بر همین اساس مکاتبات لازم را انجام دادیم که با افزایش سهمیه ظرفیت آزاد پذیرفته شدن داوطلبان کاهش نیابد.

خدایی اظهار داشت: در رابطه با کلاهبرداری‌های احتمالی باید بگوییم که پلیس فتا و وزارت اطلاعات بسیار به ما کمک می‌کنند، کلاهبرداری‌ها واقعا زیاد شده به طوری که برخی ادعا می‌کنند سوالات را در اختیار دارند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: با اطمینان می‌گویم که در حوزه آزمون سراسری زمانی که سوالات از سازمان سنجش خارج می‌شود تنها توسط داوطلب خوانده می‌شود.

خدایی با اشاره به اخراج 10 دانشجو به دلیل تخلفات کنکور سراسری گفت: قانون مجلس به سازمان سنجش اجازه داده که اگر به فرایند تقلب داوطلبان رسیدیم می‌توانیم قبولی داوطلب حتی پس از رسیدن به دانشگاه را لغو کنیم.

وی در رابطه با کد رشته‌ محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز گفت: در کمیسیون آموزش مجلس مقرر شد که سه محور برای بررسی رشته‌ها در نظر گرفته شود و آخرین جلسه هم دیشب برگزار شد که بر این اساس قرار شد کد رشته‌ محل‌‌ها امروز نهایی شده و تا شنبه جمع‌بندی و اعلام شود.

خدایی گفت: با توجه به بازگردانده شدن برخی کد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد حتما مهلتی برای ویرایش فرم انتخاب رشته در اختیار داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر