بازدید 3664

معاون وزیر کشور: قانون انتخابات نقص دارد

کد خبر: ۷۰۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 06 July 2017
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: قانون انتخابات ما دارای نقص هایی است که از جمله بحث تعریف رجل سیاسی و گذاشتن شرط سنی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری است که باید برای این موارد فکری کرد.

به گزارش فارس، علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در همایش فصلی خانه احزاب ایران که با عنوان «احزاب، انتخابات، انتظارات» در وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه یکی از بزرگترین حوادث تاریخ ملت ایران پس از انقلاب، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بود، اظهارداشت: حضور فعال مردم ما به گونه‌ای بود که بیش از ۷۳ درصد در این انتخابات شرکت کردند و ملت ایران با درک شرایط به پای صندوق های رای آمدند و از ویژگی‌های این دوره از انتخابات حضور فعال و برجسته احزاب بود. این انتخابات با همه حساسیت هایی که داشت از لحاظ امنیتی فضای خوبی را گذارند و با وجود حساسیتی که در آن وجود داشت در هیچ کجا درگیری پیش نیامد و این نشان از شعور سیاسی بالای مردم ایران است.


معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: قانون انتخابات ما دارای نقص هایی است که از جمله بحث تعریف رجل سیاسی و گذاشتن شرط سنی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری است که باید برای این موارد فکری کرد.

احمدی با بیان اینکه در برخی برنامه های صداوسیما در دوران انتخابات ریاست جمهوری جانبداری دیده می شد، گفت: این که یک سایت یا روزنامه که با اموال عمومی اداره می‌شود، بیاید و در دوران انتخابات، جانبدارانه عمل کند یا اینکه صداوسیما - با وجود زحماتی که مسئولان این سازمان متحمل شدند - در برنامه هایی مثل «منطقه آزاد»، فضایی را به وجود بیاورد که هرچند گفته شود این برنامه ارتباطی با برنامه های تبلیغاتی کاندیداها ندارد اما بحث هایی جانبدارانه در آن مطرح شود، پسندیده نیست.

وی با اشاره به لزوم الکترونیکی شدن انتخابات و اصلاح قانون در این زمینه، گفت: بحث الکترونیکی کردن انتخابات ریاست جمهوری در موضوعات احراز هویت کسانی که می‌خواستند رای دهند، صدور برگه رای و شمارش رای و سایر موارد مطرح است که باید به آن توجه شود تا با اعتماد به کارپردازان و مهندسان ایرانی اجازه دهیم که سخت افزارها و ابزار لازم را در این زمینه فراهم کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال دبه کردن در ماجرای برجام و ادامه دادن تحریم ها هستند، گفت: در چنین فضایی باید بیشتر بر انسجام و وحدت ملی توجه کنیم و تقابل با هرگونه افراط گرایی را در دستور کار خود قرار دهیم و نیز از آزادی های مشروع سیاسی حمایت کنیم که در چنین مواردی احزاب می توانند کمک حال ما باشند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر