بازدید 3948
۱

فشار بر کره شمالی بیشتر می‌شود

کد خبر: ۷۰۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 06 July 2017
در پایان نشست نمایندگان ویژه هسته ای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، سه کشور توافق کردند فشارها بر کره شمالی به منظور کاهش فعالیت های موشکی و هسته ای افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، در پایان نشست نمایندگان سه کشور در کره جنوبی که در شهر سئول برگزار شد، طرفین با انتشار بیانیه ای بر تداوم سخت گیریها علیه کره شمالی تاکید کرده اند.
در این بیانیه که تارنمای وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اقدام به انتشار آن کرده است، هر سه کشور پرتاب موشک قاره پیمای بالستیک «ای سی بی ام» کره شمالی در روز سه شنبه هفته جاری را به شدت محکوم کرده و بر هماهنگی بیشتر برای مقابله با تهدید پیونگ یانگ تاکید ورزیده اند.
 
بیانیه می افزاید که مقام های سه کشور در روز گذشته گفت و گوهای مبسوطی را انجام داده اند که محور آن فشارهای بیشتر بر کره شمالی بوده است.
 
این در شرایطی است که چین و روسیه در بیانیه این هفته خود از آمریکا و کره جنوبی خواسته اند رزمایش های مشترک را پایان دهند و کره شمالی را نیز دعوت کرده اند دست از پرتاب های موشکی بردارد.
 
در حال حاضر و با توجه جبهه بندی که در مورد مساله هسته ای شبه جزیره کره شکل گرفته، باعث شده است تا دستیابی به راه حل و یک توافق برای طرفین دشوارتر شود.
 
کره جنوبی اعلام کرده است که مسوولان کشورهای ذی ربط قرار است برنامه ها و راهبردهای خود را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی در اجلاس «گروه بیست» هماهنگ کنند.
 
به نظر می رسد که مساله هسته ای شبه جزیره کره و پرتاب یک فروند موشک قاره پیمای این کشور یکی از محورهای گفت و گوهای حاشیه و متن اجلاس سران گروه «جی 20» این هفته در هامبورگ باشد.
 
شورای امنیت سازمان ملل هم با برگزاری نشست فوق العاده آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را محکوم کرده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا ژاپنی ها که از آمریکا بمب هسته ای خورده اند اینقدر ازش دفاع میکنند؟ آمریکا چه مهره ماری داره که این فاجعه عظیم تاریخ بشریت برای ژاپنی ها هضم شده است؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار