بازدید 2874
۱

امارات: قطر منزوی‌تر می‌شود

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی، ‌چهارشنبه شب درخصوص نشست چهارگانه کشورهای تحریم کننده قطر گفت: اقدامات آتی که علیه قطر اتخاذ خواهد شد، این کشور را بیش از پیش منزوی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۸ 06 July 2017
«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی، ‌چهارشنبه شب درخصوص نشست چهارگانه کشورهای تحریم کننده قطر گفت: اقدامات آتی که علیه قطر اتخاذ خواهد شد، این کشور را بیش از پیش منزوی خواهد کرد.

العالم-به گزارش  شبکه خبری اسکای نیوز عربی، قرقاش با بیان اینکه، جامعه بین الملل خوب می داند که موضع دوحه به لحاظ اخلاقی غیر قابل قبول است، یادآور شد: هدف ما، آن است که قطر سیاست های خود را تغییر دهد، دست از حمایت از تروریسم و تندروی بردارد و به رویکرد تخریبی که در منطقه در پیش گرفته است، پایان دهد.

قرقاش همچنین مدعی شد که اقدامات آینده موجب نزدیکی بیشتر قطر با ایران و شماری از گروه هایی خواهد شد که وی از آنها به گروه های منحرف تعبیر کرد.

در همین حال، عبدالله بن زاید وزیر امورخارجه امارات در نشست خبری چهارگانه کشورهای چهارگانه عربستان، امارات، بحرین و مصر در قاهره گفت:‌ ما همچنان به تحریم های دوحه ادامه خواهیم داد تا سیاست های تخریب گرانه قطر به سیاست آبادی و عمران تبدیل شود.

وزیر امور خارجه امارات در پایان مدعی شد: نمی دانیم، چرا قطر به دنبال اغتشاش، تخریب و ویرانی (در منطقه)‌ است.

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان هم در این نشست مطبوعاتی افزود:‌ تحریم های قطر تا زمانی که دوحه به درخواست های ما عمل کند، ادامه خواهد یافت.

«خالد بن محمد آل خلیفه» وزیر امورخارجه بحرین نیز در خصوص اتخاذ اقدامات سختگیرانه تر علیه قطر اعلام کرده بود،تعلیق عضویت دوحه در چارچوب خود شورای همکاری خلیج فارس بررسی خواهد شد.
نشست وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات وبحرین به عنوان کشورهای محاصره کننده قطر، عصر چهارشنبه (14تیرماه) با هدف بررسی پاسخ دوحه به شروط این کشورها در کاخ «التحریر» قاهره آغاز شد.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در پایان این نشست و در چارچوب مصاحبه مطبوعاتی مشترک، بیانیه چهار کشور تحریم کننده قطر را قرائت کرد.

چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط سیزده گانه خود جهت از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کرده بودند.

مدت پاسخگویی قطر به خواسته‌های ذکر شده کشورهای چهارگانه بامداد دوشنبه (12تیرماه) به پایان رسید.

این مهلت با میانجیگیری امیر کویت، به مدت 48 ساعت دیگر تا روز چهارشنبه 14 تیرماه تمدید شد.

وزیر خارجه قطر دوشنبه گذشته پاسخ مکتوب «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را در کویت تقدیم «صباح احمد الصباح» امیر این کشور کرد تا در اختیار کشورهای چهارگانه قرار گیرد.

از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی علنا این کشورها قطر رو به کاهش یا قطع روابط با ایران ملزم می کنند یعنی علنا اعلام دشمنی می کنند واقعا که سیاست های کشور در قبال این کشورها در جهت منافع ملی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر