بازدید 3406

توفان شدید، بارندگی و رانش زمین در ژاپن

کد خبر: ۷۰۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 05 July 2017
توفان سهمگین «نانمادول» بخش هایی از نواحی شرقی ژاپن را در هم کوبید و باعث به بار آمدن خساراتی در این مناطق شد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی ژاپن سرعت این توفان را بالغ بر 70 کیلومتر ذکر کرد که از عصر روز گذشته (سه شنبه) همراه با بارش شدید و بادهای سهمگین فعالیت خود را از نواحی شرقی آغاز کرده و به سرعت در حال پیشروی به دیگر نواحی کشور است.
 
«نانمادول» که سومین توفان سهمیگن ژاپن محسوب می شود، باعث رانش زمین در چند منطقه و قطع برق منازل زیادی در مناطق ناکازاکی و کانتو شد.
 
سازمان هواشناسی ژاپن بر اساس گزارش روز چهارشنبه تارنمای ژاپن تایمز، اعلام کرد که وزش باد ناشی از توفان در برخی مناطق از جمله «هاماماتسو» از 100 کیلومتر نیز فراتر رفته است.
این سازمان همچنین اعلام کرد که بر اثر وقوع توفان نانمادول در استانهای شیکوکو، کوماموتو، ناکازاکی و کانازاوا به ترتیب 250، 80، 50 و 60 میلیمتر باران باریده است.
 
در عین حال اعلام شده که توفان مزبور باعث وارد آمدن خسارات شدید به خطوط برق رسانی شده و 65 هزار و 800 خانه در ناکازاکی و کوماموتو شب گذشته را در تاریکی مطلق بسر برده اند.
ژاپن تایمز همچنین اعلام کرد که منطقه «نیگاتا»، شهر «تانابه» در استان واکایاما، «کیوشوو» و «شیکوکو» نیز بر اثر این توفان شاهد رانش زمین در چند نوبت بود و مقامات محلی به همین خاطر 19 هزار نفر را به مناطق امن منتقل کرده اند.
 
مقامات ژاپن به مردم مناطق توفان زده هشدار داده اند که باید مراقب سیل و موج های بلند دریا و همچنین رانش زمین باشند و از رفتن به مناطق دریایی و ساحلی خودداری کنند.
 
تصاویر تلویزیون ژاپن هم نشان می دهد که توفان باعث ویرانی برخی از ساختمان ها و واژگونی تعدادی خودرو شده و درختان زیادی را قطع کرده است.
 
در عین حال اعلام شده که در قسمت هایی از منطقه کیوشو حرکت قطارهای سریع السیر مختل شده و اجازه تردد به آنان داده نشده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان