بازدید 3734
۲

واکنش تند سازمان‌ملل به آزمایش‌موشکی کره‌شمالی

کد خبر: ۷۰۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲ 05 July 2017
به دنبال آزمایش موشک قاره پیما از سوی کره شمالی، دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این اقدام پیونگ یانگ نقض گستاخانه قطعنامه های سازمان ملل است، آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دیلی میل، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای گفت: این اقدام نقض گستاخانه قطعنامه های سازمان ملل است و به شکل خطرناکی باعث تشدید تنش ها می شود.
 
وی افزود: حکومت کره شمالی باید اقدامات تحریک آمیز بیشتر را متوقف کند و بر تعهدات بین المللی کاملا پایبند باشد.
 
گوترش با اشاره به اختلافات میان آمریکا و چین، بر اهمیت اتحاد جامعه بین المللی برابر این چالش جدی تاکید کرد.
 
این اظهارات در حالی مطرح می شود که انتظار می رود امروز (چهارشنبه) اعضای شورای امنیت درخصوص اقدام اخیر پیونگ یانگ تشکیل جلسه دهند.
 
به نوشته دیلی میل، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در تماس تلفنی با «لیو جِی» همتای چینی خود، درخواست ایالات متحده برای برگزاری جلسه فوری را مطرح کرد. چین ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد.
 
کره شمالی صبح روز سه شنبه اقدام به پرتاب موشکی به سمت آبهای ژاپن کرد که از نوع بالستیک قاره پیما بوده و با توجه به قدرت بالای آن قادر است هر نقطه ای از جهان را مورد هدف قرار دهد.
 
در پی این اقدام کره شمالی، مقام های امنیت ملی، نظامی و دیپلماتیک دولت ترامپ برای بررسی درستی ادعای پیونگ یانگ و همچنین ارزیابی گزینه های احتمالی برای پاسخ به آن، نشست فوق العاده تشکیل دادند و دو مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان تایید کردند که این موشک از نوع قاره پیما بوده است.
 
این دو مقام گفتند که این موشک از نوع قاره پیمای دومرحله ای بوده و نزدیک به 6 هزار کیلومتر برد دارد که برد آن تا آلاسکا می رسد.
 
آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی مربوط به تاریخ 18 خرداد ماه سالجاری است که به طور همزمان چند فروند موشک ‏زمین به دریا به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرد.‏
 
کره شمالی می گوید، تا زمانیکه تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشکی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد.‏
 
شورای امنیت سازمان ملل در خردادماه سالجاری به دلیل تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم های ‏جدیدی مواجه کرد.‏
 
کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 13 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.‏
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
خودشون بمب اتمی آزمایش میکنند ناقض هیچی نیست ولی واسه کره شمالی و ایران خط و نشون میکشند.مرگ بر امپریالیسم
اگر راست میگوئیدوجرئت دارید و واقعا دلتان برای مردم دنیا میسوزد سازمان ملل را باز سازی کنیدوازنو بنیاد بگذاریدباحضورهمه ی کشورها نه تنها دولتها،آنگاه میشودسازمان ملل،نه دول!!.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار