بازدید 1889

امارات از خدشه دار کردن وجهه قطر دست بردارد

وزیر خارجه قطر از اماراتی ها خواست که از خدشه دار کردن وجهه قطر و مسلمانان در غرب دست بردارند.
کد خبر: ۷۰۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 04 July 2017
وزیر خارجه قطر از اماراتی ها خواست که از خدشه دار کردن وجهه قطر و مسلمانان در غرب دست بردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از  اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با زیگمار گابرییل همتای آلمانی اش در دوحه عنوان داشت:ما از موضع آلمان در قبال بحران به وجود آمده و اقدامات صورت گرفته علیه قطر قدردانی می کنیم.

وی در ادامه افزود: ما از امارات می خواهیم که از خدشه دار کردن وجهه قطر و مسلمانان در غرب دست بردارد.پاسخ به درخواستهای کشورهای عربی در چارچوب احترام به حاکمیت کشورهای و قوانین بین المللی صورت گرفت.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: راهکار حل بحران مذاکره است. تحریم های کشورهای عربی علیه قطر اقداماتی غیر قانونی به بهانه مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: فهرست خواسته ها غیرواقعی و غیر قابل اجراست. این شروط به تروریسم مربوط نمی شود بلکه به آزادی بیان مربوط می شود. پاسخ به خواسته های کشورهای تحریم کننده که به کویت تحویل داده شد در راستای چارچوب اصول احترام به حاکمیت و اصل قانون بین المللی بود. پایبندی قطر به مبارزه باتروریسم به مراتب بیش از کشورهایی است که قطر را تحریم و محاصره کرده اند. پیش بینی مواضع کشورهای تحریم کننده در نشست فردای آنها قابل پیش بینی نیست و تحرکات آنها اصلا ناگهانی بود.

گابرییل نیز در این کنفرانس خبری عنوان داشت: پاسخ قطر کاملا شفاف بوده و این کشور آمادگی مذاکره دارد. احترام به حاکمیت قطر و محافظت از آن شرط اصلی هر مذاکره ای است. ثبات منطقه و امنیت آن باید حفظ شود و ما از هیچ طرفی جانبداری نمی کنیم. ما به دنبال فهم علت مشکل و کمک به حل آن هستیم. موضوع اصلی چگونگی برخورد منطقه با موضوع حمایت مالی از تروریسم است.

وزیر خارجه آلمان، حمایت مالی از تروریسم را مختص یک کشور مشخص ندانست از حمایت شخصیت ها و سازمان هایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از حملات تروریستی قبلی خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار