بازدید 4352
۲

تغییر جنسیت ماهی‌ها به‌دلیل آلودگی رودخانه‌ها

کد خبر: ۷۰۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 04 July 2017
آلودگی ناشی از مواد شیمیایی که از طریق فاضلاب وارد رودخانه‌ها می‌شود، جنسیت ماهی‌های نر را به ماده تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ماهی‌های نر رودخانه‌ها به‌طور فزاینده ویژگی‌های ماهی‌های ماده را بروز می‌دهند.

بر اساس گزارش ibtimes، نتایج این مطالعه که در 50 مرکز تحقیقاتی انجام شد، نشان داده است که به‌دلیل ورود مواد شیمیایی از جمله قرص‌های ضدبارداری از فاضلاب منازل به رودخانه‌ها، یک‌پنجم ماهی‌های نر در رودخانه‌های آن مناطق تراجنسی شده‌اند.

براساس نتایج این مطالعه، ماهی‌های نر رودخانه‌ها ویژگی‌های ماهی‌های ماده را بروز می‌دهند و حتی تخمک نیز تولید می‌کنند.

این در حالی است که کیفیت اسپرم برخی از ماهی‌های نر کاهش یافته و این ماهی‌ها کمتر رفتار تهاجمی و رقابتی نشان می‌دهند که احتمال موفقیت جفت‌گیری آنها را کمتر می‌کند.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد، مواد شیمیایی ناشی از قرص‌های ضدبارداری، محصولات جانبی مواد پاکیزه کننده، پلاستیک‌ها و مواد آرایشی از جمله آلاینده‌های شیمیایی هستند که این اثرات را ایجاد می‌کنند.

آزمایش‌ها نشان دادند که 20 درصد از ماهی‌های نر آب‌های شیرین در 50 سایت، ویژگی‌های ماهی‌های ماده را داشتند.

بیش از 200 ماده شیمیایی شناسایی‌شده توسط تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که مشخص شده است اثرات استروژن‌مانند دارند و داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، رفتار طبیعی ماهی‌ها را تغییر می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
این داستان در مورد انسان نیز صدق می کند ، روزانه با این حجم مواد سمی و شیمیایی دست و پنجه نرم می کنیم و وای به حال آینده ما ! پسرانمان آیا ویژگی مردان قدیم را دارا می باشند ! وقتی مواد شیمیایی به ماهی اثر دارد به انسان اثر نمی کند ؟ کافیست سری به مراکز ناباروری بزنید . و یاد شعر آقای زرویی افتادم : مردای نازدار،مرد شهرن- باخودشون هم این قبیله قهرن بچه به دنیا می آرن با نذور - اغلبشون یه دونه اون هم به زور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
دقيقا، قيافه هاشونم روز به روز بيشتر شبيه دخترا مي شه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر