بازدید 4022
معاون ‌استاندار آذربایجان غربی:

کولبری قاچاق نیست

کد خبر: ۷۰۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 04 July 2017
‌معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: کولبری قاچاق نیست.

‌علیرضا رادفر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ با تاکید به اینکه باید بین کولبری و قاچاق تفکیک قائل شد، افزود: هرگز نباید لفظ قاچاقچی را برای کوله بر بکار برد چرا که کولبران بدون سلاح و با مجوز رسمی به حمل کالای مجاز در مرز مشغولند و این درحالیست که قاچاقچیان سعی دارند در ساعات غیرمجاز و مسلح از مرز عبور کنند و نباید آنها را کولبر نامید.

وی ضمن ارائه تعریفی از کولبری گفت: کولبران شهروندان مرز‌نشینی هستند که با داشتن مجوز قانونی در ساعات معین از مبادی رسمی به انتقال کالاهای مجاز می‌پردازند.

رادفر با بیان اینکه مرزبانان کشور در تمامی ساعات در مرزها وظیفه حراست را برعهده دارند، تصریح کرد: اولویت در مرزها حفظ امنیت بوده و افرادی که در ساعات غیر مجاز سعی در عبور از مرز را بدون توجه به هشدارهای مرزبانان دارند با مقابله نیروهای مرزبانی روبرو خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اشاره به اینکه معبر رسمی در شمال استان برای کولبری نداریم، اظهار کرد: 3 معبر رسمی برای کولبری در استان معین شده که 2 معبر در شهرستان سردشت و یک معبر در شهرستان پیرانشهر محل مجاز و قانونی برای حمل کالاها در زمان قانونی تعیین شده است.

وی گفت: کارت کولبری فقط به ساکنین شهرهای مرزی به شعاع 20 کیلومتری صادر می‌شود.

رادفر با ابراز تاسف از شهادت مرزبان در حادثه اخیر پیرانشهر گفت: درگیری در مرزها با معاندین و اشرار صورت گرفته و تاکنون هیچ کولبری از سوی مرزبانی در معرض کوچکترین خطر و تعرضی نبوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
عزیزم اگر کولبری قاچاق نیست یه جاده هم واسشون بزنید که با وانت برن جنس بیارن !

کولبری صد در صد قاچاقه ولی چون وضعیت اشتغال توی اون نواحی خرابه فعلا یهشون فرصت داده شده تا اینجوری امرار معاش کنند ...
خود معاون سیاسی هم می داند که کوله بری قاچاق هست ولی ملاحضات خاصی را لحاظ می کنند
قاچاق است خودمون را گول نزنيم يك جور ديگه براي مردم اشتغال ايجاد كنيم
اگرهمان اجناس با تریلر حمل شود قاچاق محسوب می شود یا خیر ؟ شما نمی دانید کولبر ها در خدمت قاچاقچیان بزرگ هستند و کیلویی بار حمل میکنند ؟ چه تضمینی هست که بغیر از کولر اسپلیت اسلحه کمری نیز حمل نکنند .
یعنی چی ! ما که نفهمیدیم منظورشان چیه اگر واردات مجاز انجام می دهند چرا از مالروها معابر صعب العبور کالا جابجا می کنند . مگر ما مرز رسمی با جاده نداریم . اصلا این کالاها را کی وارد می کنه یا که این نوع واردات به تولیدات داخلی ضربه نمی زنه .
کولبری ،قاجاق ،قانونی است که باعث نابودی خرده تولیدی داخلی میگردد، وسود آنهم به جیب عوامل پشت پرده آن میرود؟ چه نیازی به اینهمه کالا بعنوان کولبران هست ،سری به استانهای مرزی بزنید تا حجم کالای خارجی ،قاچاق ،قانونی ،کولبری را ببینید؟ آنگاهد،در این مورد تصمیم غیر سیاسی بگیرید ،وصفت ،ومحکم هم آنرا احرا نمایید ،،،، وبه هوچیان منتفع از قاچاق ،قانونی کلای خارجی کولبراند،توجه نکنید ،واطلاعات صحیح را به موقع در اختیار مردم قرار دهید ‌واز سؤ استفادهٔ تولید کننده داخلی برای گران کردن کلای داخلی جلوگیری شود ،،،،
کولبری قاچاقچی نیست مهندس است
اگه مجوز رسمي دارند پس چرا از گمرك كالا وارد نمي كنندو امروزه كدوم تاجري با وجود كاميون بارش را ميده كولبر از مبادي سخت كوهستاني بياره!!!!! مگه عصر قاجاره!!!
قاچاق است دقیقا اگرکولبری قاچاق نیست تمامی مرز نشینان حق کولبری دارند
مگه ماگمرک نداریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار