بازدید 4533
دیروز رقم خورد؛

افت و خیز اندک سکه در بازارنقدی و آتی/مهمترین عامل موثر بر قیمت‌ طلا چه خواهد بود

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار و ۵۸۴ قرارداد رسید. همچنین تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار اخبار خوب و بد اقتصادی و سیاسی در عرصه بین المللی خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴ 03 July 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار و ۵۸۴ قرارداد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال ارزش معاملات نیز به ۵۸۴ میلیارد ریال رسید. این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، انواع سکه در بازار آزاد با افزایش اندک همراه شد، اما در بازار سکه آتی، قیمت ها، اندکی کاهش یافت. سکه تمام طرح جدید با افزایش یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان معامله شد، همچنین نیم سکه هم با رشد به ۶۵۱ هزار تومان و ربع سکه به ۳۸۱ هزار تومان رسید.

در بازار جهانی، اونس وضعیت با ثباتی را پشت سرگذاشته و ۱۲۴۲ دلار و۲۰ سنت داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افزایش حدود ۵۰۰ تومانی نسبت به روز شنبه به بیش از ۱۱۶ هزارتومان رسید.

به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر ۵ سر رسید سکه در بورس کالای ایران روندی منفی داشتند، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال ۹۶ با ۰.۱ درصد افت با رقم یک میلیون و ۲۲۴ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه کاهش ۰.۰۹ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه ۰.۰۹ درصد کاهش داشت.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با ۰.۰۷ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز شنبه با افت ۰.۰۴ درصدی مواجه و با رقم یک میلیون و ۳۴۷ هزار تومان خریداری شد.

مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا چه خواهد بود

تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار اخبار خوب و بد اقتصادی و سیاسی در عرصه بین المللی خواهد بود. به گزارش سایت طلا، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی سختگیرانه بانک های مرکزی جهان طی ماه های آینده می تواند بزرگترین چالش قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها باشد.

بر اساس این گزارش در حالی که دلار آمریکا در سه ماه دوم امسال بدترین عملکرد خود در 7 سال اخیر را ثبت کرده است، قیمت طلا تا حدی از این مساله سود برده است.

قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن برای نخستین بار از ابتدای امسال با کاهش روبرو شده ولی در شش ماه نخست امسال توانسته است رشد 8 درصدی را ثبت کند.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته نیز با کاهش یک درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در ماه ژوئن نیز افت 2 درصدی را تجربه کرده است.

قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته بیش از 0.31 درصد کاهش داشته و در ماه ژوئن نیز با افت 4.6 درصدی روبرو شده است.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر تاکید کرد: افت ارزش دلار آمریکا برای طلا خوب بوده است ولی در عین حال انتظارات نسبت به سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان تغییر کرده است. به نظر می رسد بانک های مرکزی بزرگ و مهم جهان قصد دارند سیاست های انبساطی پولی را متوقف کنند.

مطرح شدن این گمانه زنی ها تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در برابر یورو و ین ژاپن داشته است.

وی افزود: افت ارزش دلار موجب شده است تا بازار طلا در شرایط کنونی به حالت ثبات برسد ولی هرگونه افزایش ارزش دلار می تواند خطر بزرگی برای بازار طلا به شمار رود.

نیک اگزاروس تحلیلگر ارشد سی آی بی سی ورلد مارکتس نیز تاکید کرد: به نظر من ارزش دلار آمریکا در کوتاه مدت با افزایش چشمگیری روبرو نخواهد شد آن هم تا زمانی که اختلاف بین سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان در حال کاهش باشد. تصور می کنم سیاست های سختگیرانه پولی بانک های مرکزی جهان می تواند دردسر بزرگی برای قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

اوله هانسن تحلیلگر برجسته ساکسو بانک نیز اظهار داشت: به نظر من نرخ بهره واقعی می تواند عامل اصلی نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده باشد. اگر بانک های مرکزی بزرگ جهان نرخ بهره خود را افزایش دهند این خطر وجود دارد که قیمت طلا تا 1220 دلار در هر اونس کاهش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر