بازدید 3933

اعتصاب کم‌سابقه کارکنان بانک مرکزی انگلیس

اتحادیه کارگری یونایت روز دوشنبه اعلام کرد که کارکنان بانک مرکزی انگلیس در اقدامی کم‌سابقه از 31 جولای ماه میلادی به مدت 4 روز در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان اعتصاب می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 03 July 2017
اتحادیه کارگری یونایت روز دوشنبه اعلام کرد که کارکنان بانک مرکزی انگلیس در اقدامی کم‌سابقه از 31 جولای ماه میلادی به مدت 4 روز در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان اعتصاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه کارگری یونایت با صدور بیانیه‌ای افزود:این اتحادیه، به بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که شماری از کارکنانش در بخش‌های امنیتی، تشریفات و ساختمانی در روزهای 31 جولای، یکم و دوم آگوست اعتصاب خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: اگر مقامات بانک قادر نباشند که مساله حقوقی کارکنان را حل ‌وفصل کنند، این اتحادیه نظر مشورتی‌اش را در چارچوب حل این مشکل ارائه خواهد داد.

به گفته این اتحادیه، کارکنان بانک نسبت به افزایش یک ‌درصدی دستمزدشان از ابتدای سال جاری میلادی اعتراض دارند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این اولین بار طی 50 سال گذشته است که کارکنان بانک مرکزی انگلیس دست به اعتصاب خواهند زد.

«مرسدس سانچز» مدیرمنطقه‌ای اتحادیه کارگری یونایت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: کارکنان بانک مرکزی انگلیس، خشم خود در رابطه با مخالفت مقامات بانک نسبت به افزایش دستمزدشان را از طریق رای به برگزاری اعتصاب اعلام کرده‌اند.

وی افزود: عدم تمایل مقامات بانک به گفت‌وگو در رابطه با افزایش عادلانه دستمزد کارکنان، سبب خواهد شد تا تعدادی از شعبه‌های بانک مرکزی، ازجمله شعبه اصلی‌اش در لندن عملاً از کار بیفتد. 

این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که شمار زیادی از خدمه پرواز شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) در فرودگاه هیترو لندن نیز شنبه گذشته به مدت 16 روز در اعتراض به وضعیت حقوقیشان اعتصاب کرده اند.

درحال حاضر در حدود 4 هزار تن از خدمه پروازی شرکت بریتیش ایرویز که از بعد از سال 2010 میلادی به این شرکت پیوسته‌اند بر سر حقوق با کارفرمایشان اختلاف دارند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس از سوی افکار عمومی وبرخی از اعضاء کابینه اش تحت فشار قرار دارد تا طرح افزایش یک درصدی دستمزد کارکنان بخش های عمومی را لغو کند. 

بر اساس این طرح که اولین بار از سوی دولت دیوید کامرون در سال 2013 به اجرا گذاشته شد و قرار است تا سال 2020 ادامه پیدا کند، دستمزد کارکنان بخش های عمومی سالانه تنها یک درصد افزایش خواهد یافت.

بااین‌حال برخی از چهره‌های حزب محافظه‌کار از جمله بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بر این باورند که ناکامی این حزب در انتخابات پارلمانی اخیر ناشی از نارضایتی کارکنان بخش عمومی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل