بازدید 3590

آمار معتادان کشور از زبان سخنگوی ناجا

کد خبر: ۷۰۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 03 July 2017
سخنگوی ناجا با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت دو میلیون نفر معتاد در کشور داریم، گفت: امروز خطر مواد مخدر از زرات‌خانه‌های اتمی و سلاح‌های میکروبی بیشتر است.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پلیس برای مبارزه با موادمخدر و پدیده اعتیاد اظهارکرد: سوء مصرف مواد مخدر برمی‌گردد به 5000 سال قبل از میلاد حضرت مسیح ، از این مواد در برهه‌ای برای رفع دردها و التیام آلام و در برهه‌ای نیز برای رفع خلاءهای عاطفی و روانی استفاده می‌شده و همچنان نیز چنین مصارفی دارد.

وی با اشاره به گردش مالی قاچاق موادمخدر در جهان افزود: جریان اقتصادی مواد مخدر چنان بالاست که بعید است به این راحتی‌ها مواد مخدر عرضه نشده و توزیع آن متوقف شود.

منتظرالمهدی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک کیلوگرم شیشه در کشور ما بین 50 تا 80 میلیون تومان است، گفت: در خوشبینانه ترین حالت حدود دو میلیون نفر معتاد در کشور داریم که برای بازاجتماعی کردن آنان باید هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به مبارزه ناجا با مواد مخدر ادامه داد: امروز مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرزها و نقاط شهری تلاش خودش را برای مبارزه با سوداگران مرگ می‌کند که تقدیم بیش از 4000 شهید و 12هزار ایثارگر و جانباز نشان دهنده این اقدامات است.

سخنگوی ناجا با تاکید بر اینکه معتادان باید آیینه تمام نمای عبرت برای جوانان ما باشند، درباره راهکارهای پیشگیری از گرایش جوانان به سمت این مواد گفت: ایستگاه اول خانواده است، و باید با ادبیات تکریم و تهذیب و ... با فرزندانمان برخورد کنیم. عدم اینجاد فرصت گفتمان در میان اعضای خانواده در گرایش به اعتیاد خیلیس مهم است.

منتظرالمهدی با اشاره به نقش مدرسه در پیشگیری از اعتیاد گفت: مدرسه در مرحله دوم است است و باید توانایی نه گفتن را بالا ببریم که جوان با یک خلاء عاطفی و شکست عشقی به سراغ مواد مخدر نرود و تاب آوری روانی‌اش زیاد شود که این اقدام در مدارس رخ می‌دهد و نیاز به آموزش دارد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز خطر مواد مخدر از زرات خانه‌های اتمی و سلاح‌های میکروبی و شیمایی بالاتر است و مبارزه با آن دغدغه همه دولتمردان، مسئولان و شهروندان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار