بازدید 4826

نخستین قرارداد نفتی در قالب IPC امضا شد

کد خبر: ۷۰۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 03 July 2017
نخستین قرارداد صنعت نفت در قالب IPC برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم متشکل از شرکت توتال فرانسه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی دقایقی قبل با حضور وزیر نفت میان مدیرعامل شرکت نفت ایران، مدیرعامل شرکت توتال فرانسه و شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران امضا شد.

 این گزارش حاکی است طی این قرارداد قرار است بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت گیرد ،زمان اجرای قرارداد 20 ساله است و قرار است در طول این مدت 335 میلیارد مترمکعب گاز غنی از این فاز برداشت شود.

این گزارش حاکی است همچنین قرار است 290 میلیون بشکه میعانات گازی، 14 میلیون تن گاز مایع، 12 میلیون تن اتان و 2 میلیون تن گوگرد به همراه 315 میلیارد مترمکعب گاز شیرین از این فاز تولید شود.

براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، تولید از این فاز بعد از 40 ماه عملیاتی می‌شود و با توجه به ساخت سکوهای فشارافزا برای افزایش تولید از این فاز، فاز دوم توسعه فاز 11 نیز حدود 60 ماه زمان خواهد برد.

این گزارش اضافه می‌کند براساس این قرارداد قرار است شرکت توتال دانش فنی ساخت این سکوها را نیز به داخل ایران منتقل کرده و در صورت رضایت طرفین، زمان اجرای این قرارداد پنج سال افزایش پیدا خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر