بازدید 5070

تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ باید اصلاح شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ضرر ۲۵۰۰ میلیاردی وزارت بهداشت از افزایش ۵ درصدی تعرفه های پزشکی، گفت: تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ باید اصلاح شود.
کد خبر: ۷۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 03 July 2017
محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اعتراض وزیر بهداشت نسبت به اعلام تعرفه های پزشکی، افزود: وزارت بهداشت بزرگترین ارایه کننده خدمت در کشور است و با توجه به سهم دولت در سلامت، به نظر می رسد با عدم رشد منطقی تعرفه ها، وزارت بهداشت با مشکل روبرو شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از وظایف شورای عالی بیمه تعیین تکلیف تعرفه ها است که با توجه به نرخ تورم، سود عادلانه و استهلاک، تعرفه های پزشکی در هرسال اعلام می شود که به نظر می رسد باید تغییراتی در تعرفه سال 96 لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر اغلب بر خلاف آنچه که قانون تعیین کرده، تعرفه های پزشکی سه ماه بعد از سال اعلام می شود که این تاخیر موجب شده بیمه ها تعرفه های پزشکی را در 9 ماه مابقی سال اعمال کنند به همین سبب سه ماه ابتدایی هرسال از این افزایش تعرفه بی نصیب می ماند درحالی که در قانون عنوان شده که قبل از پایان هرسال باید تعرفه های پزشکی تعیین شده تا در ابتدای سال جدید خدمات با تعرفه های اعلام شده ارایه گردد.

وی یادآور شد: اکنون افزایش 5 درصدی تعرفه های پزشکی در سال 96 منطقی و واقعی نیست و طی سال های اخیر این تنها سالی است که تعرفه های پزشکی در این افزایش یافته است درحالی که این رقم با تورم سازگاری ندارد.

امینی فرد تاکید کرد: با افزایش 5 درصدی تعرفه پزشکی، بخش خصوصی و دولتی و بنگاه های اقتصادی کوچک مانند مطب ها دچار زیان شده و بدون شک در ارایه نامناسب خدمات تاثیرگذار است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، تاکید کرد: در بررسی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشخص شد که طی 10 سال اخیر میزان وابستگی وزارت بهداشت به درآمد اقتصادی از 40 درصد به 56 درصد رسیده است تاجایی که اغلب اقتصاد سلامت وابسته به درآمد اقتصادی است لذا هر کاهش در اقتصاد سلامت مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مذکور به نظر می رسد ضرر وزارت بهداشت از تعرفه 5 درصدی حوزه پزشکی، 2500 تا 2700 میلیارد تومان خواهد بود که بدون شک به وزارت بهداشت آسیب رسان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ناگفته نماند که سازمان تامین اجتماعی نسبت به سایر مجموعه ها وضعیت بهتری نسبت به افزایش 5 درصدی تعرفه های پزشکی دارد زیرا این سازمان امکان جبران هزینه های خود را دارد اما وزارت بهداشت چنین امکانی دراختیار نداشته لذا همین امر به کیفیت خدمات آسیب می زند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر