بازدید 2804

آخرین وضعیت شیوع تب کریمه در کشور

کد خبر: ۷۰۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 03 July 2017
معاون دفتر بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه راتشریح کرد وگفت: تاکنون۶۵ نفر به تب کریمه مبتلا شده اند ضمن اینکه تعداد فوتی‌ها افزایش نداشته است.

به گزارش مهر، کریم امیری درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهارداشت: ما هر سال با شیوع این بیماری در کشور مواجه هستیم و امسال هم  وضعیت نسبت به سالیان گذشته  تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد فوت شده بر اثر این بیماری تغییری نداشته و همان ۳ نفر قبلی بوده است، گفت: تاکنون حدود ۶۵ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط سالانه  بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

امیری ضمن اظهارامیدواری کرد تعداد فوتی‌ها بر اثر این بیماری افزایش نیابد و گفت: سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در راستای کنترل این بیماری اقدامات زیادی را انجام داده اند و طی این مدت بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده باش کامل قرار داشتند ضمن اینکه سازمان دامپزشکی با سمپاشی جایگاه و بدن دام ها به منظور از بین بردن کنه‌ها در راستای کنترل این بیماری اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با سرد شدن هوا و کاهش فعالیت ها کنه ها شیوع این بیماری کاهش می یابد و  به نوعی خودکنترلی اتفاق می افتد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان