بازدید 2694

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی بود، ایران و توتال در آستانه امضای قرارداد پنج میلیارد دلاری گاز، درخواست هند از ایران برای تضمین بازگشت سرمایه گذاری در میدان گازی 'فرزاد ب' و ناامیدی بانک‌های جهانی از رشد قیمت نفت در سال جاری میلادی از این رویداد‌ها است.
کد خبر: ۷۰۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 03 July 2017
جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی بود، ایران و توتال در آستانه امضای قرارداد پنج میلیارد دلاری گاز، درخواست هند از ایران برای تضمین بازگشت سرمایه گذاری در میدان گازی 'فرزاد ب' و ناامیدی بانک‌های جهانی از رشد قیمت نفت در سال جاری میلادی از این رویداد‌ها است.

به گزارش ایرنا و به نقل از «فایننشال تایمز»، قرار است کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه امروز (دوشنبه 12 تیرماه) قرارداد گازی به ارزش حدود پنج میلیارد دلار با ایران منعقد کند که نخستین قرارداد مهم در حوزه انرژی ایران با یک شرکت نفتی اروپایی طی بیش از یک دهه اخیر به شمار می رود.

به گفته سخنگوی شرکت توتال، این قرارداد که به گسترش روابط میان ایران و اروپا کمک می کند، حدود یک ماه پس از آنکه سنای آمریکا مجموعه تحریم های جدیدی را علیه تهران به تصویب رسانده است، منعقد می شود.

**درخواست هند از ایران برای تضمین بازگشت سرمایه گذاری در میدان گازی «فرزاد ب»

به گزارش بلومبرگ، شرکت «اویل اند نچرال گاز» (او ان جی سی)، بزرگترین شرکت اکتشاف انرژی هند اعلام کرد: اگر ایران بازگشت و سود معقول سرمایه را تضمین کند، این شرکت آماده سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری برای توسعه میدان گازی «فرزاد ب» و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای صادرات گاز است.

«نارندرا کومار ورما»، مدیر بخش سرمایه گذاری های بین المللی این شرکت گفت: ما بهترین پیشنهاد را به ایران ارایه داده ایم و موافقت یا عدم موافقت بستگی به آنها دارد.
وی افزود: به طور واضح به مقامهای ایرانی اعلام کردیم که بخشی از بازگشت سرمایه اولیه ضروری است.

**تولید نفت روسیه در ماه ژوئن ثابت ماند

به گزارش «رویترز»، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: به خاطر پایبندی کامل به توافق کاهش تولید، تولید نفت خود را در ماه ژوئن در حد 10 میلیون و 950 هزار بشکه در روز نگاه داشته است که نسبت به ماه پیش از آن تغییری نشان نمی دهد.

صادرات نفت این کشور از طریق خط لوله نیز در این مقطع چهار میلیون و 131 هزار بشکه در روز بوده است که این میزان در ماه مه چهار میلیون و 518 هزار بشکه در روز ثبت شد.

**ناامیدی بانک های جهانی از رشد قیمت نفت در سال جاری میلادی

به گزارش بلومبرگ، گزارش های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که بسیاری از بانک های بزرگ جهان به دلیل کافی نبودن کاهش‌ تولید نفت برای کاستن میزان ذخایر نفتی جهان و همچنین با توجه به رشد بی وقفه تولید نفت آمریکا، امید خود را به رشد قیمت نفت در سال 2017 میلادی از دست داده اند.

«فرانسیسکو بلانش»، رئیس بخش تحقیقات کالا در بانک آمریکا در نیویورک که دو ماه قبل پیش بینی کرده بود، قیمت نفت برنت در تابستان امسال به 70 دلار برسد، اکنون قیمت این شاخص نفتی را برای سه ماهه بعدی 47 دلار پیش بینی می کند.

«اد مورس»، رئیس بخش تحقیقات کالا در سیتی گروپ آمریکا نیز هفته گذشته گفت که دیگر احتمال اینکه امسال قیمت نفت برنت از 60 دلار بالا برود وجود ندارد.

**نروژ نخستین کشوری که استفاده از نفت و گاز را برای گرمازایی ممنوع می کند

به گزارش روزنامه «ایندپندنت»، نروژ به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز در خارج از خاورمیانه قصد دارد از سال 2020 میلادی مصرف نفت و پارافین را برای گرمازایی در منازل ممنوع کند.

این کشور در نظر دارد، فروش ماشین های با سوخت فسیلی را نیز تا سال 2025 میلادی متوقف کند و با اجرای سیاست هایی، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل