بازدید 4935

نشست وزرای خارجه ۴ کشور عربی درباره قطر

کد خبر: ۷۰۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 03 July 2017
سخنگوی وزارت خارجه مصر از نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه کشورهای تحریم کننده قطر به منظور بررسی اقدامات بعدی در مواجهه با دوحه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که وزرای خارجه عربستان، مصر، بحرین و امارات به منظور بررسی اقدامات بعدی علیه قطر روز چهارشنبه در قاهره گرد هم می آیند.

در همین راستا، «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که بنا بر درخواست «سامح شکری» وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه هفته جاری نشست ۴ جانبه ای با حضور وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات و بحرین برگزار می شود و هدف از آن پیگیری تحولات مرتبط با بحران قطر است.

وی در بیانیه ای اعلام کرد که این نشست در راستای هماهنگی مواضع و رایزنی بین این چهار کشور درباره اقدامات آینده در خصوص قطر و تبادل نظر پیرامون تماس های بین المللی و منطقه ای در این خصوص انجام می گیرد.

این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر صبح دوشنبه طی سفری رسمی وارد کویت خواهد شد و پاسخ قطر به مطالبات کشورهای عربی را تسلیم امیر کویت خواهد کرد.

گفتنی است که عربستان و ۳ کشور دیگر ۱۳ شرط را برای عادی سازی روابط با قطر تعیین کردند و ۱۰ روز را برای انجام این شروط به عنوان اولتیماتوم قرار دادند.

عربستان به همراه امارات، بحرین و مصر از ماه گذشته روابط خود را با قطر لغو کردند که دوحه این اقدام عربستان و همپیمانانش را محاصره خوانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر