بازدید 11577
کاربران «تابناک» انتخاب کردند؛

نعمت‌زاده، آخوندی، فرهادی و رحمانی فضلی، ضعیف‌ترین وزرای کابینه دولت یازدهم

بیش از 800 کاربری که در خبر انتخاب چهار وزیر ضعیف کابینه شرکت کرده بودند، آقای نعمت‌زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، آخوندی (وزیر مسکن، راه و شهرسازی)، رحمانی فضلی (وزیر کشور) و فرهادی (وزیر علوم) به عنوان ضعیف‌ترین وزرای کابینه، که به نظر کاربران، بهتر است در دولت دوازدهم جانشین هایی برای آنها معرفی شوند، انتخاب شدند.
کد خبر: ۷۰۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 02 July 2017
با پایان عمر دولت یازدهم و نزدیک شدن به آغاز به ‌کار دولت دوم حسن روحانی در مردادماه پیش‌ روی، به نظر می‌رسد شاهد تغییراتی در کابینه دولت خواهیم بود. علاوه بر گمانه‌زنی‌های روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، نزدیکان رئیس‌جمهور هم این روزها از این مهم سخن می‌گویند و حتی برخی نزدیکان رئیس‌جمهور از تغییر 50 درصدی کابینه حرف می‌زنند.

به گزارش «تابناک»؛ با نزدیک شدن به مراسم تحلیف روحانی، گمانه‌زنی‌ها در خصوص ترکیب کابینه جدید دولت دوازدهم بیشتر و بیشتر می‌شود. بسیاری از این گمانه‌زنی‌ها و خطوط خبری جنبه سیاسی و جناحی دارند و همین‌ طور نام‌های مختلف برای پست‌های کابینه مطرح می‌شود. با توجه به داغ شدن این موضوع در یک ماه اخیر، تابناک تصمیم گرفت تا نظر کاربران خود را در خصوص عملکرد کابینه دولت یازدهم بداند.

پیشتر از کاربران خواسته شده بود که موفق‌ترین وزرای دولت را که با توجه به عملکردشان لیاقت ماندن در کابینه دولت دوازدهم را هم دارند، معرفی کنند که از آن میان، محمدجواد ظریف، بیژن نامدار زنگنه، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و علی طیب‌نیا، بیشترین رأی کاربران را از آن خود کردند و سپس از میان این چهار تن هم در بخش نظرسنجی سایت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، موفق‌ترین وزیر دولت یازدهم انتخاب شد.

همان گونه که وعده داده بودیم، این فرایند برای انتخاب چهار وزیر ضعیف کابینه یازدهم ـ که عملکردشان موجب نارضایتی مردم شده بود ـ هم انجام شد و در مرحله نخست، از میان بیش از 800 کاربری که در خبر انتخاب چهار وزیر ضعیف کابینه شرکت کرده بودند، آقای نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ آخوندی، وزیر مسکن، راه و شهرسازی؛ رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرهادی، وزیر علوم، در حکم ضعیف‌ترین وزرای کابینه ـ که به نظر کاربران بهتر است در دولت دوازدهم جانشین هایی برای آنها معرفی شوند ـ انتخاب شدند.

مطابق فرآیند انتخاب موفق‌ترین وزیر کابینه، از امروز هم نظرسنجی برای انتخاب ضعیف‌ترین وزیر کابینه برگزار خواهد شد.

پیش از این هم در فرآیند رقابت‌های انتخاباتی، انتقادات گسترده‌ای به دولت یازدهم حسن روحانی شده بود. علاوه بر مخالفان دولت، حتی کسانی که از روحانی هم حمایت می‌کردند، از لزوم ترمیم کابینه برای بهتر شدن اوضاع در برخی قسمت‌ها سخن می‌گفتند.

علاوه بر اینها، آنچه از عملکرد دولت یازدهم در چهار سال گذشته برمی‌آمد، چیزی شبیه نتیجه نظرسنجی هفته گذشته تابناک بود. بی‌شک پربحث‌ترین وزیر کابینه حسن روحانی، محمدرضا نعمت‌زاده است که در چهار سال اخیر، حواشی فراوانی برای روحانی درست کرده است. سن بالای او موجب شده تا به یکی از نمادهای پیری و غیر چابک بودن دولت روحانی بدل شود و هرجا که منتقدان دولت بخواهند از معایب کابینه بگویند، به سن و سال بالای نعمت‌زاده اشاره می‌کنند.

علاوه بر این، حواشی شخصی او هم مزید بر علت شده است. ماجرای عضویت در هیأت مدیره پتروشیمی‌ها و حواشی آن به همراه ماجرای کمپین نخریدن خودرو و اظهارنظرهای غیرمردمی در این باره، منجر به این شد که کاملا قابل پیش‌بینی باشد که نعمت‌زاده در میان افکار عمومی لقب ناموفق‌ترین وزیر کابینه را از آن خود کند. چنانکه در نظرسنجی تابناک هم اختلاف آرای نعمت‌زاده با نفر دوم لیست قابل توجه است.

علاوه بر نعمت‌زاده، عباس آخوندی هم دومین وزیر پر بحث کابینه بود که می‌شد حدس زد، در این لیست جایگاه ثابتی داشته باشد. عمده انتقادات عملکردی به آخوندی در حوزه مسکن مهر است؛ هرچند تصمیمات او در خصوص مسکن مهر، رویکرد کلی دولت به این میراث دولت احمدی‌نژاد بود. با این حال و به ‌رغم اینکه خرید هواپیماهای جدید بعد از سال‌ها در دولت با عاملیت وزارت‌خانه آخوندی انجام شد، حواشی فراوانی که شخص آخوندی در چهار سال اخیر ـ خواسته وناخواسته ـ ایجاد کرد، موجب شد تا او در جایگاه دوم ناموفق‌ترین وزرای کابینه قرار بگیرد.

بعد از این دو وزیر که تقریبا حضورشان در این لیست قطعی بود، رقابت شدید میان وزرای آموزش و پرورش، کشور، کار و رفاه اجتماعی، علوم و دادگستری برای حضور در این لیست وجود داشت که نهایتا فرهادی و رحمانی فضلی در این لیست جای گرفتند.

نعمت‌زاده، آخوندی، فرهادی و رحمانی فضلی، ضعیف‌ترین وزرای کابینه دولت یازدهم


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۵
وزیر کشور که با این استانداران ضعیف تر از خودش خصوصا مشهد وقم
البته باید در نظر گرفت که دانش اشتیانی هنوز چند ماه هست که وزیر شده و 128 رای منفی داشته!!!!!!
نعمت زاده و اشتیانی بسیار ناکارامد بودن
نعمت زاده در صورتی ضعیف انتخاب شد که یکی از بهترین وزرا بوده. اکثر مردم که با ایشون کار نکرده اند فکر می کنند که ضعیف هستند ولی واقعیت چیز دیگریست
کاش روحانی فکری بحال این وزارتخانه ها بکند
طیب نیا وسیف را هم عوض کنید.چهره های جدید بیاورید.
بدترین وزیر قاضی زاده هاشمی وزیر پزشکان.
این آقای نعمت زاده بدجوری روی اعصابه بخصوص در مورد اظهار نظر درباره خودرو سازان......
نظر سنجی درستی به لحاظ أماری نیست. ضعیف ترین وزیر کابینه چیت چیان است که نتیجه حضور او در برق و آب در تابستان امسال و سالهای بعد بر سر مردم خراب خواهد شد.
آخه این هم شد نظر سنجی؟!! با 700 یا 800 نفر که نظرسنجی کردین فکر می کنین نتایج واقعیه!!
یعنی آقای چیت چیان خوب عمل کردند؟
ما که را ضی نیستیم از عملکردشون
آقای فرهای شما برای همان مطبتان خوب هستید نه وزارت خانه.

چرا باید یک پزشک پست وزارت بگیرد؟
آقای نعمت زاده با طرح قرارداد رنو بزرگترین خدمت رو به کشور کرد. آقای آخوندی هم با ایده مدیریت دارایی همینطور. ولی این طرحها زود بازده نمیدند و مردم متوجه اهمیتشون نیستند. قرارداد رنو که اجرایی بشه دیگه ایران خودور و سایپا انحصارشون از بین میره. به نظر من جناب آقای چیتچیان نیرو ضعیف ترین کارنامه رو دارند.
خیلی راحت عملکرد دیگران را بدون اطلاعات کافی قضاوت می کنیم
آیا کسانیکه به وزرا رای دادند اطلاعات کافی داشته اند یا مبتنی بر اخبار جراید و ... که برخی از آنها هم به دلیل جهت گیری های سیاسی واقعیت را بیان نمی کنند، تصمیم گرفته اند.
ضمنا در علم آمار موضوع مهمی وجود دارد به نام تناسب بین نمونه های آماری با جامعه آماری
۲۰۰ رای که بیانگر نظر جامعه نیست
خیلی توقع و انتظار دارید!!
بدترین وزیردوران نفت زنگنه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار