بازدید 3052

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

روابط حسنه عربستان و قطر در بازار نفت‌ با وجود تنش سیاسی، تاکید مجدد روسیه بر مبنا قرار دادن نفت 40 دلاری در بودجه بندی و توقف روند صعودی شمار دکل های حفاری آمریکا و کاهش برآورد بانک آمریکایی از رشد قیمت نفت، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۷۰۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 02 July 2017
روابط حسنه عربستان و قطر در بازار نفت‌ با وجود تنش سیاسی، تاکید مجدد روسیه بر مبنا قرار دادن نفت 40 دلاری در بودجه بندی و توقف روند صعودی شمار دکل های حفاری آمریکا و کاهش برآورد بانک آمریکایی از رشد قیمت نفت، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از بلومبرگ، اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد شمار نفتکش هایی که همزمان نفت قطر، عربستان یا امارات را بارگیری می کنند، با وجود تنش میان این کشورها از آغاز ماه ژوئن امسال، به 17 مورد افزایش یافته است.

این رقم در مدت مشابه قبل 16 مورد بوده است.

توانایی این کشورها برای همکاری در بازار نفتکش‌ها با وجود قطع روابط دیپلماتیک، نشان می‌دهد به طور معمول در بازار انرژی، عملگرایی بر اختلاف‌های سیاسی چیره می‌شود.

**روسیه همچنان نفت 40 دلاری را مبنای بودجه قرار می دهد

به گزارش رویترز، دولت روسیه همچمان به پیش بینی محافظه کارانه خود درباره قیمت های نفت در سه سال آینده پایبند است.

به گفته «ماکسیم اورشکین» وزیر امور اقتصادی روسیه، اگرچه قیمت های جهانی نفت فراتر از پیش بینی دولت این کشور یعنی بیش از 40 دلار است، اما افزایش تولید نفت نیجریه، لیبی و آمریکا خطر جدی به شمار می رود از این رو انتظار نفت 40 دلاری در سه سال آینده بسیار معقول به نظر می رسد. 

**روند صعودی شمار دکل های حفاری آمریکا متوقف شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت خدمات حفاری «بیکر هیوز» اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت در این کشور را در هفته منتهی به نهم تیرماه، با دو مورد کاهش به 756 رساندند.

اگرچه شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا همچنان دو برابر شمار آنها در دوره مشابه در سال 2016 میلادی است. از آغاز سال جاری میلادی، شمار دکل های حفاری نفت در آمریکا در 23 هفته پیاپی افزایش یافت که طولانی‌ترین توالی افزایش دکل‌ها در تاریخ ثبت شده این صنعت در این کشور به شمار می‌آید.

**شرکت آمریکایی شلمبرژر و شرکت دولتی نیجریه قرارداد 700 میلیون دلاری امضا کردند

به گزارش بلومبرگ، شرکت دولتی نفت نیجریه (ان ان پی سیNNPC) به منظور توسعه دو میدان نفتی در جنوب این کشور، قراردادی با شرکت شلمبرژر آمریکا امضا کرد که به موجب آن، شرکت آمریکایی خدمات و سرمایه لازم را برای انجام این پروژه تا 700 میلیون دلار تامین می کند.

براساس برآوردها، این دو میدان که دارای 193 میلیون بشکه ذخایر نفت خام و 800 میلیارد فوت مکعب گاز است، تا اوایل سال 2019 میلادی روزانه قابلیت تولید 50 هزار بشکه نفت و 120 میلیون فوت مکعب گاز خواهد داشت.

**کاهش برآورد بانک آمریکایی از رشد قیمت نفت 

به گزارش شبکه خبری «سی ان بی سی CNBC»، بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» با توجه به افزایش ناگهانی میزان حفاری نفت شیل در آمریکا افزون بر افزاش تولید نفت از سوی نیجریه و لیبی، پیش بینی خود را از میانگین قیمت نفت شاخص دبلیو تی آی در سه ماه آینده به 47 دلار و 50 سنت کاهش داد.

این در حالی است که این بانک سرمایه گذاری پیش تر قیمت 55 دلار را برای هر بشکه نفت خام پیش بینی کرده بود.

**از ریل خارج شدن قطار و سرازیر شدن 45 هزار گالن نفت در آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی بی سی(CBC) ، در پی از ریل خارج شدن یک قطار حامل 20 واگن نفت خام در حومه جنوب شرقی شیکاگو، حدود 45 هزار گالن نفت خام روی زمین سرازیر شد.

این قطار متعلق به شرکت خط آهن ملی کانادا بوده است و این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان