بازدید 4541

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و امیر قطر

کد خبر: ۷۰۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 02 July 2017
رئیس جمهوری روسیه و امیر قطر در گفت و گوی تلفنی درباره بحران میان دوحه و کشورهای عربی بحث و بر اجرای طرح های سرمایه گذاری و انرژی در قطر تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز در گفت و گوی تلفنی درخصوص بحران میان دوحه و چند کشور عربی به سرکردگی عربستان، بر اجرای پروژه های سرمایه گذاری و انرژی در قطر تاکید کردند.
 
پوتین در این گفت و گو، اهمیت تلاش های سیاسی و دیپلماتیک برای حل اختلاف ها و عادی سازی وضعیت پیچیده کنونی را یادآورشد.
 
دو طرف پیرامون مسائل مربوط به همکاری میان مسکو و دوحه تبادل نظر و بر اجرای پروژه های مختلف از جمله در حوزه سرمایه گذاری و انرژی تاکید کردند.
 
عربستان سعودی روز دوشنبه (15 خرداد) به دلیل این که قطر از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند و با متهم کردن این کشور به حمایت مالی از تروریسم، قطع رابطه خود را با آن اعلام کرد.
 
دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
 
کشورهای تحریم کننده قطر اعلام فهرست خواسته های خود را که پیش شرط عادی سازی روابط با دوحه است به این کشور ارائه کرده و 10 روز فرصت دادند که قطر به این خواسته ها پاسخ دهد.
دولت قطر هرگونه پیش شرطی را که به حاکمیت این کشور خدشه وارد می کند، رد کرده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار