بازدید 3586

کاهش هزینه تولید نسخه درمان تورم دورقمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم نرخ تک تورمی در گرو کاهش هزینه های مالی و بخش تولید است، گفت:استمرار سیاست سرکوب قیمتی در اقتصاد امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۰۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 01 July 2017
محمد رضا پورابراهیمی داورانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص دو رقمی شدن مجدد نرخ تورم گفت:با توجه به اینکه روند قیمت گذاری ها در حوزه کالا و خدمات به نحویی بوده که به نوعی از سیاست سرکوب قیمتی استفاده شده، پیش بینی می شد که تداوم روند نزولی تورم با مسئله روبرو شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت در حال حاضر بهای تمام شده بخش تولید در اقتصاد کشور کاهش نیافته است، بنابراین بطور طبیعی بکارگیری سیاست سرکوب قیمتی برای کاهش نرخ تورم در دراز مدت با چالش روبرو شده است.

پورابراهیمی داورانی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:استمرار سیاست های  سرکوب قیمتی در اقتصاد امکان پذیر نیست به دلیل اینکه تداوم سیاست مذکور بنگاه های اقتصادی را با بحران روبرو می کند.

وی ادامه داد:در کنار بالا رفتن هزینه های تولید، هزینه های مالی نیز با رشد روبرو شده است بنابراین از لحاظ اقتصادی نمی توان قیمت کالا و خدمات را ثابت نگه داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:دولت باید بستر کاهش هزینه های مالی و تولید را فراهم کند تا بنگاه اقتصادی تقویت شوند که در نهایت انجام این مهم، به تداوم نرخ تک تورمی در اقتصاد منتهی می شود.

لازم به ذکر است سیف رئیس بانک مرکزی گفته است؛با وجود موفقیت های حاصله در زمینه کاهش مستمر نرخ تورم و حفظ این دستاورد در سال گذشته، افزایش نرخ تورم به ۱۰.۲ درصد در خردادماه، حاکی از ریسک های موجود پیرامون حفظ دستاوردهای حاصله در زمینه مهار تورم و لزوم هشیاری مجموعه سیاست‌گذاری کشور در این زمینه است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس