بازدید 3681

ورود ریزگردهای عراقی آلوده به تسلیحات شیمیایی آمریکا

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با تاکید بر اثرات مخرب ریزگردهای آلاینده ای که از سمت عراق و مناطق جنگی به کشور وارد می‌شود، گفت: هر بیمار سرطانی سالانه ۸۰۰ میلیون تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۷۰۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 01 July 2017
عباس پاپی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت ریزگردها و تاثیر این پدیده در افزایش بیماران سرطانی خوزستان، گفت: ایران در همسایگی کشورهایی قرار گرفته‌ که جنگ در آنها جریان داشته و دارد، به ویژه استفاده از سلاح‌های شیمیایی با کمک کشورهایی چون امریکا در این مناطق سبب شده ریزگردها‌ی که از کشور عراق به سمت کشور ما می‌آید مملو از ذرات آلاینده باشد منتهی بر اساس بررسی‌های انجام گرفته درصد آنها پایین است اما استشمام روزانه این ریزگردهای آلاینده در خوزستان آثار بسیاری به جا گذاشته است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وضعیت نامناسب ناشی از ریزگردهای آلاینده ایجاب می‌کند که تدابیر اساسی جهت مقابله و بهبود وضعیت آب و هوای خوزستان اتخاذ شود. البته گرمای روزهای اخیر که به دمای 54 رسیده با گرد و غبار وضعیت بدی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه کمبود شدید آب نیز بر وضعیت نامناسب گرد و غبار دامن زده است، افزود: تشدید میزان پرتوهای فرابنفش یا همان اشعه uv نیز در هفته گذشته به بالای 10 رسید، به نوعی چند برابر میزان استاندارد شده و از مرز خطر هم عبور کرده است، لذا خوزستان در معرض خطراتی قرار گرفته که دولت باید هر چه سریعتر تدابیری بیندیشد.

پاپی‌زاده با تاکید بر افرایش نرخ بیماری سرطان در خوزستان، گفت: عدم توجه مسئولان و عدم اطلاع رسانی این موضوع سبب شده مسئولان اجرایی هیچ راهکاری برای حل این مشکل ارایه نکنند، متاسفانه استشمام روزانه ریزگردها با توجه به آب و هوای بد خوزستان موجبات افزایش نرخ بیماری سرطان را فراهم کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر بیمار سرطانی سالانه 800 میلیون تومان به بالا هزینه به کشور تحمیل می‌کند، متاسفانه این میزان نه به لحاظ مدیریتی و نه انسانی قابل توجیه است، لذا با توجه به تعداد درصد رشد بیماران سرطانی در خوزستان، وزارت بهداشت و درمان باید از افزایش این بیماران جلوگیری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار