بازدید 3614

بنیاد علوی دولتی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی از تغییر حکم دادگاه آمریکا برای پرونده بنیاد علوی انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 01 July 2017
مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حکم دادگاه نیویورک درباره ساختمان خیریه بنیاد علوی در آمریکا اظهار داشت: آمریکایی ها به هیچ اصولی پایبند نیستند، دادگاه های این کشور در گذشته تاکید داشتند بنیاد علوی خصوصی است و به دولت ایران ارتباطی ندارد اما این بار به اتهام ارتباط با دولت تلاش دارند ساختمان این خیریه خصوصی را مصادره کنند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تغییر رای دادگاه آمریکا نسبت به ساختمان خیریه بنیاد علوی حاکی از آن است که دستگاه قضایی این کشور فرمایشی عمل می کند و استقلال رای ندارد.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا اخیرا به بهانه های مختلف با جمهوری اسلامی برخورد سیاسی دارد و با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده برای دست یافتن به اهداف اقدامات غیرقانونی انجام می دهد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بنابراین لازم است دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل رفتارهای غیرقانونی آمریکا اقدام متقابل داشته باشد، در خصوص پرونده ساختمان خیریه بنیاد علوی لازم است اقدامات متقابل حقوقی صورت گیرد.

صفاری نطنزی توضیح داد: لازم است که دادگاه های داخلی ایران نیز احکام متقابل صادر کند و نسبت به مصادره اموال و دارایی های آمریکا در کشورهای همسایه که امکان اجرای احکام وجود دارد، اقدام شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید نسبت به رفتار غیرقانونی و سیاسی دادگاه آمریکا در محاکم بین المللی طرح شکایت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین لازم است اقدامات سیاسی دولت آمریکا پاسخ داده شود، بنابراین دستگاه دیپلماسی کشور باید برنامه ای در راستای اقدامات سیاسی و غیرقانونی واشنگتن در دستور کار داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار