بازدید 7861
۵
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت شاخص در میان اعتراض معامله‌گران / روایت مدیر بورس از تجمع سهامداران

شاخص کل بورس در اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 95 واحدی (12/ 0 درصدی) همراه بود. در معاملات امروز نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان همانند هفته گذشته بیشترین تاثیر را در سبز پوشی شاخص کل بورس داشت. همچنین امروز در میانه معاملات بازار سهام، اعتراض دوباره برخی از معامله‌گرانی که ادعای سهام‌داری در شرکت کنتورسازی ایران را دارند، در تالار معاملات بورس بالا گرفت
کد خبر: ۷۰۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 01 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 10 تیرماه 96 با افزایش 95 واحدی به رقم 78 هزار و 799 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز  کاری بازار سرمایه در هفته جاری، شاهد سبز پوشی شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 32 واحدی به رقم 26 هزار و 543 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 65 واحد افزایش، عدد 17 هزار و 181 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 50 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 248 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 158 واحدی به رقم 85 هزار و 988 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با رشد 96 واحدی به رقم 54 هزار و 343 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افزایش 34 واحدی، عدد 176 هزار و 590 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در ساعت 09:55 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 78 هزار و 820 واحد قرار گرفت.

تقویت شاخص در میان اعتراض معامله‌گران / روایت مدیر بورس از تجمع سهامداران

در بازار سرمایه امروز، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 25 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با 20 واحد و نماد غبشهر متعلق به صنعتي‌ بهشهر با 7 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

همچنین در ظرف مقابل، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير با 7 واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 5 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بهمن دیزل، حق‌تقدم استفاده‌نشده فولاد‌افزا سپاهان،  اوراق اجاره صچاد و اوراق محاربه صشرق، بانک حکمت ایرانیان‌، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان، حق‌تقدم خرید سهام توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان و تولید مواد اولیه دارویی البرزبالک و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: صنایع کاغذسازی کاوه، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ایران دارو، کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بودند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 229 میلیارد و 734 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 411 میلیون و 730 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 130 نوبت دادوستد بود.

تجمع در تالار مربوط به سهامداران کنتورسازی بود

مدیر روابط عمومی و بین الملل بورس تهران درباره تجمع امروز سهامداران در تالار حافظ توضیح داد و گفت: این رویداد ارتباطی به وضعیت نامساعد بازار نداشته و صرفا" مربوط به سهامداران کنتورسازی ایران بود.

حمید روح بخش در گفت و گو با بورس پرس، درباره تجمع و اعتراض امروز برخی سهامداران در تالار معاملات حافظ، اظهار داشت: بر خلاف انچه برخی رسانه ها اعلام کردند، این رویداد ارتباطی به وضعیت نامساعد بازار نداشته و صرفا" مربوط به سهامداران کنتورسازی ایران بود.

وی ادامه داد: این گروه از سهامداران که حدود 70 تا 80 نفر بودند، صبح امروز با حضور در تالار حافظ و نصب نوشته هایی ، خواهان تعیین تکلیف پرونده کنتور سازی بودند که از سال گذشته به دلیل تخلفات مدیران آن، با مشکلاتی مواجه شده است.

این مقام مسئول افزود: در این رویداد برخی از معترضین با ایجاد بی نظمی، به زور وارد تالار طبقه همکف معاملات شدند و طی آن برخی معامله گران حاضر در تالار هم اقدام به ترک محل استقرار کردند اما با حضور سریع انتظامات بورس تهران، این چند نفر هم به بیرون هدایت شدند.

روحبخش در برابر این سئوال که وضعیت کنونی متعرضین چگونه است؟ به بورس پرس گفت: هیجان های اولیه معترضین فروکش کرده و در حال حاضر سهامداران معترض به وضعیت کنتور سازی در نیم طبقه تالار معاملات حضور دارند.

براساس این گزارش، سهامداران کنتورسازی که پیش از این نیز در دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه در غرفه سازمان بورس و همچنین مقابل ساختمان سازمان بورس دست به تجمع زده بودند، امروز علاوه بر نصب بنرهایی با محتوای ابطال معاملات گذشته این شرکت ، شعارهایی علیه مسئولان بورس و وزیر اقتصاد سر داده و خواهان رسیدگی مسئولین به وضعیت این شرکت شدند.

آخرین وضعیت پرونده کنتور‌سازی از زبان معاون بازار بورس تهران

علی صحرایی؛معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس درباره جزییات اعتراض‌های امروز عده ای از معامله گران در تالار معاملات این بازار گفت: امروز عده ای از معامله گران در تالار معاملات اوراق بهادار حافظ بطور خاص نسبت به وضعیت سهام شرکت کنتور‌سازی ایران خطاب به متولیان این بازار و سازمان بورس اعتراض کردند.

وی با بیان اینکه این اعتراض ها هیچ ارتباطی با کلیت معاملات بازار سهام نداشته ، افزود: این اعتراض ها ناشی از عدم تحقق پیش بینی های ناشر کنتور سازی برای دستیابی به برخی دارایی ها است که متاسفانه در سال مالی جدید محقق نشده و به تبع آن با توقف نماد معاملاتی و حبس سرمایه سهامداران مواجه شده است.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از ناشر کنتور سازی به قوه قضاییه گفت: پرونده این ناشر به امور انتظامی و حقوقی سازمان بورس ارجاع و در نهایت به دادگاه ارسال شده و هم اکنون در حال رسیدگی است.

صحرایی تسریع در پیگیری پرونده کنتور سازی در قوه قضاییه را خواست متولیان بورس و عموم سهامداران این شرکت عنوان کرد و ازود: در صورت تسریع در صدور احکام قضایی سهامداران می توانند ادعای خسارت کرده و جبران آنرا از محکومان طلب کنند.

از اینرو انتشار برخی خبرها مبنی بر اعتراض سهامداران به وضعیت کلیت معاملات بازار سهام صحیح نبوده و نگاهی به نماگر ها و نوسان قیمت سهام شرکت ها در روز جاری نیز نشان می دهد به تبع بهبود وضعیت بازارهای جهانی و رشد قیمت کانه های فلزی و معدنی ها ، بورس تهران نیز تحت تاثیر این وضعیت امروز با اقبال معامله گران روبرو بوده است.

صحرایی درباره آخرین وضعیت پرونده ناشر کنتور سازی در قوه قضاییه و زمان صدور احکام گفت: بازپرس پرونده و سیستم قضایی هر زمان که پس از تحقیقات کامل زمان مناسب جهت صدور رای را اعلام کنند بدون شک اقدام به صدرو رای عادلانه برای افرادی که ناقض قوانین بوده اند خواهد کرد که در هر صورت تسریع در صدور این احکام خواست سهامداران و متولیان بازار سرمایه است.

وی درباره دست کشیدن سازمان امور مالیاتی از به مزایده گذاشتن برخی اموال و دارایی های شرکت کنتور سازی ایران آنرا ناشی از تلاش و رایزنی متولیان بازار سرمایه دانست و گفت: تلاش شده تا سازمان مالیاتی نیز در تحقق طلب خود جزء دیون مقدم نباشند و مالیات هم پس از رد دیون سهامداران مطالبات خود را درخواست کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
تکلیف سهامداران بانک پارسیان چه شد؟ حتما باید شلوغ بازی در آورند تا ...
شاخص سازی که شاهکار نیست.
دولت سرمایه مردم رو توی بورس به فنا داده.
مسئولین باید جوابگو باشند که نیستند
خیلی از سهامهای بورس ماههاست که بسته شده اند . این شرایط مناسبی برای معامله نیست و اکثر سهامداران ناراضی هستند. مدیریت بورس طی دو سال گذشته فاجعه بار بوده است
بی کفایتی اقایون هست
در مورد کنتور سازی مقامات مسول بورس حقیقت را وارونه جلوه داده اند.
مردم معترض، نسبت به رانت بورس تهران و اطلاعات نا صحیح که در سامانه کدال قرار گرفت و مردم با اتکا به آن اقدام به خرید سهام کنتور سازی به ده برابر قیمت کردند، اعتراض داشتند.
آنها می گویند این به اصطلاح اشتباه از جانب که بوده و چرا اکنون پاسخگو و پیگیر نیستند؟
انتظار این است که بورس شفاف سازی کند و اگر قصوری کرده بپذیرد و درصدد جبران باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس