بازدید 2882
۱

آخرین توصیه‌های رئیس سازمان حج و زیارت به حجاج ۹۶

کد خبر: ۷۰۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 01 July 2017
رئیس سازمان حج و زیارت از جلسات  آموزشی کاروان های حج استان تهران بازدید کرد و در جمع زائران حضور یافت.

به گزارش مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در جلسه آموزشی یکی از کاروان های حج استان تهران حاضر شد و توصیه هایی را به حجاج ارائه داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه توفیق حضور درجمع زایران دارند بر اهمیت موضوع آموزش و آشنایی کامل زایرین با ابعاد مختلف اجرایی سفر حج و مناسک حج تاکید کرد.

محمدی با اشاره به جلسات آموزشی توجیهی که بصورت کاروانی برگزار می شود, گفت: مدیران محترم کاروان ها بر اساس سرفصل هایی که بصورت کاملا کارشناسی تدوین شده است باید در این جلسات حجاج عزیز را که عمدتا در طول عمرشان یکبار توفیق تشرف پیدا میکنند را با همه ابعاد سفر معنوی حج بطور کاملا کاربردی و ملموس آشنا سازند.

رئی سازمان حج و زیارت در بخش دیگری افزودند: با توجه به فصل گرما و ازدحام حجاج لازم است به توصیه ها ونکات بهداشتی و پزشکی که ارائه می شود کاملا مورد توجه قرار گیرد و با دقت به آنها عمل شود.

محمدی گفت: همه خدمتگزاران شما در سازمان حج و زیارت در طول یک سال فعالیت میکنند که این سفر یک ماهه به خوبی برگزار شود و رضایت مندی شما را در بر داشته باشد.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: البته باید بدانیم که محدودیت های فراوانی نیز در این مسیر وجود دارد که بایست صبورانه تحمل کنیم و همانگونه که همواره حجاج  ایران به عنوان منظم ترین و سازمان یافته ترین حجاج شناخته می شوند، امسال این نظم و انضباط و اخلاق نیکو را با توجه به برنامه ها و نکاتی که مسئولین و مدیر کاروان می گوید بیشتر از قبل نشان دهیم.

وی تاکید کرد: رعایت مسایل بهداشتی با توجه به فصل گرما، تمرین وایجاد توانایی لازم برای ایام تشریق (حضور در عرفات، مشعر ومنا) امری ضروری است. علی رغم همه محدودیت ها تلاش های همکارانم در سازمان به بار نشست و در عرفات چادرهای اسکان مطلوب و خوبی نسبت به سال های قبل فراهم شده است.

محمدی همچنین تاکید کرد: در خصوص لپ تاپ و تبلت وسایر لوازم الکترونیکی شخصی موکدا توصیه می شود اینگونه وسایل که ضروری نیست را بهمراه نداشته باشید تا در بازرسی های فرودگاه مقصد دچار معطلی و مشکل نشوید.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به حساسیت های موجود، در خصوص ادعیه هم صرفا کتب ادعیه ای که نشر مشعر در اختیار حجاج می گذارد می توانید همراه ببرید.

رییس سازمان حج و زیارت در پایان بیان کرد: امیدواریم با رعایت برنامه هایی که خدمتتان عرضه می شود و توجه به نظم وانضباط و ضوابط کشور مقصد و احترام به همسفران و همچنین پیش گرفتن صبر وبردباری در این سفر الهی شاهد حجی عزتمندانه ومقبول درگاه احدیت باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا چه اصراری بر اعزام حجاج با اینهمه خفت و خاری و دراین شرایط نامساعد است؟؟!!! ایکاش منافع سازمان حج از طرق دیگری تامین میشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار