بازدید 4187
۱
گزارش

بازیگران فاجعه محرومیت تراکتور،کجا پنهان شدند؟/ارقام نجومی و خریدهای بی‌فایده

آیا وقت آن نرسیده که چهره مقصران این فاجعه تاسف‌بار مشخص شود و آنها که پول‌های نجومی به بازیکنان خارجی بی‌فایده دادند، مورد بازخواست قرار گیرند؟ مثلا بازیکنی که به‌عنوان گران‌ترین بازیکن فصل به تراکتور پیوست، تنها یک گل به ثمر رسانده و حالا هم حاضر نیست از خواسته‌های خود کوتاه بیاید.
کد خبر: ۷۰۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 30 June 2017
باشگاه تراکتورسازی چند ماه پیش در حالی با محرومیت سنگین از سوی فیفا مواجه شد که عاملان این فاجعه هنوز مشخص نشده‌اند.

به گزارش تابناک ورزشی، فصل سخت و نگران کننده تراکتورسازی آغاز شده و هواداران این تیم به دلیل مشکلات موجود احساس نگرانی می‌کنند؛ در حالی که مقصر اصلی این مشکلات هنوز شناخته نشده و حتی مورد بازخواست قرار نگرفته است.

هفته گذشته اعلام شد که دلیل محرومیت تراکتورسازی از دو پنجره نقل و انتقالات، «فسخ یک جانبه قرارداد بازیکنان خارجی» بوده که از نظر فیفا جرم نابخشودنی به شمار می‌رود که حتی امکان تخفیف یا لغو این جریمه سنگین هم وجود ندارد.حالا که تراکتورسازی با مشکلات مالی مواجه است، وکیل این باشگاه از پرداخت مبلغ 4 میلیارد تومان برای تسویه حساب برخی از طلبکاران خارجی خبر داده است. شنیده می‌شود در حدود 3 میلیارد تومان دیگر هم باید برای پرداخت مطالبات باقیمانده تامین شود.

بازیگران فاجعه محرومیت تراکتور،کجا پنهان شدند؟/ارقام نجومی و خریدهای بی‌فایده

بازیکنان تراکتورسازی هنوز مطالبات فصل گذشته خودشان را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که باشگاه تراکتورسازی 4 میلیارد تومان برای جلب رضایت مربیان و بازیکنان سابق پرداخت کرده و در صورتی که این اتفاق رخ نمی‌داد، جرایم سخت‌تری در انتظار تراکتورسازان بود.

این مبلغ می‌توانست برای پرداخت تمام مطالبات بازیکنان از فصل گذشته کافی باشد، اما درآمدهایی که در این فوتبال به سختی کسب می‌شود به همین راحتی از کشور خارج می‌شود تا مانع از بروز محرومیت دیگری شود.

با وجود تمامی این مشکلات، آیا وقت آن نرسیده که چهره مقصران این اتفاقات تلخ و تاسف‌بار مشخص شود و عوامل چنین وقایعی که پول‌های نجومی به بازیکنان خارجی بی‌فایده دادند، مورد بازخواست قرار گیرند؟ مثلاً بازیکنی که به‌عنوان گران‌ترین بازیکن فصل به تراکتورسازی پیوسته، تنها یک گل برای این تیم به ثمر رسانده و حالا هم حاضر نیست از خواسته‌های خود کوتاه بیاید. علاوه بر آن، بازیکن دیگری که در کشور خودش قرارداد کمتر از 50 هزار دلار دارد، با 7 برابر آن مبلغ به تراکتورسازی پیوسته و حالا این باشگاه را تهدید به کسر امتیاز می‌کند. سوال دیگر این است که پروسه فسخ غیر قانونی قرارداد 3 بازیکن خارجی تراکتورسازی چگونه طی شد که بدترین اتفاق تاریخ این باشگاه را با محرومیت از حضور در دو پنجره نقل‌وانتقالات رقم زد؟

هواداران تراکتورسازی به دنبال پاسخ این سوالات هستند. اینکه چگونه مقصران اصلی این فاجعه مدیریتی تا امروز مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند؟ حتی سکوت مدیران فعلی این باشگاه هم قابل توجیه نیست که تنها مشغول پرداخت بدهی‌ها شدند.

معرفی مقصران این اتفاقات تلخ شاید بتواند از تکرار چنین فجایعی در فوتبال ایران پیشگیری کند یا حداقل شاید تضمینی باشد برای برخورد با متخلفان نقل و انتقالات مشکوک و سوال برانگیز فوتبال ایران. بدون تردید در این موقعیت سکوت پاسخگوی انتظارات هواداران فوتبال، خصوصا هواداران تیم محبوب تبریزی نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کی بود کی بود من نبودم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل