بازدید 36891

نامه به رئیس‌جمهور؛ ابهامات، پرسش‌ها و پاسخ‌ها

هرچند فیلم مستند «نامه به رئیس‌جمهور»، جای نقد بسیار داشته و پرسش‌های تأمل‌برانگیزی درباره این فیلم مطرح است، اما در حاشیه نمایش این مستند در رسانه‌های بیگانه که با ظرافت‌‌های خاصی، منافع خود در ایران را دنبال می‌کند، پرسشی ساده، اما اساسی مطرح می‌شود و آن این که به راستی، سرنوشت نامه‌های مردمی برای احمدی‌نژاد در پنج سال گذشته چه شده است؟ این موضوعی است که کارگردان فیلم یاد شده، اصرار دارد بی‌نتیجه بودنش را به تصویر بکشد.
کد خبر: ۷۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۱ 01 November 2009
پخش مستندی با نام «نامه به رئیس‌جمهور»، ساخته «پیترلوم»، کارگردان اهل «چک» در شبکه «بی.‌بی.‌سی فارسی»، ضمن آن که نگاهی متفاوت از سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد را نشان‌ می‌دهد، زمینه طرح پرسش‌هایی را فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، هرچند فیلم مستند «نامه به رئیس‌جمهور»، جای نقد بسیار داشته و پرسش‌های تأمل‌برانگیزی درباره این فیلم مطرح است، اما در حاشیه نمایش این مستند در رسانه‌های بیگانه که با ظرافت‌‌های خاصی، منافع خود در ایران را دنبال می‌کند، پرسشی ساده، اما اساسی مطرح می‌شود و آن این که به راستی، سرنوشت نامه‌های مردمی برای احمدی‌نژاد در پنج سال گذشته چه شده است؟ این موضوعی است که کارگردان فیلم یاد شده، اصرار دارد بی‌نتیجه بودنش را به تصویر بکشد.

 اما فارغ از نگاه وی، این پرسش مطرح است که:

1 ـ از آغاز سفرهای استانی آقای احمدی‌‌نژاد تا امروز ـ که دور سوم این سفرها آغاز می‌شود ـ در مجموع چند نامه به ایشان رسیده است؟

2 ـ در نامه‌های داده شده به آقای رئیس‌جمهور و همراهان وی ـ آن هم جداگانه ـ چه درخواست‌هایی شده است؟

3 ـ چه تعداد از این نامه‌ها به نتیجه رسیده و چه میزان نامه‌ بی‌نتیجه مانده است؟

4 ـ آیا نهاد ریاست جمهوری و متولیان رسیدگی به این نامه‌ها، تاکنون تحلیل جامعه‌شناختی با تفکیک خواسته‌های مردمی مطرح شده داشته‌اند، تا نشان دهند دردهای اصلی مردم چیست؟

5 ـ از اجرای مصوبات سفرهای استانی که به چندین هزار مصوبه می‌رسد، چه خبر؟ آیا تاکنون گزارش جامع و تحلیلی از عنوان و درصد واقعی پیشرفت پروژه‌ها داده شده است؟ به عبارتی، آیا نهاد مسئول از سوی آقای رئیس‌جمهور برای پیگیری سفرهای استانی، تاکنون گزارش جامعی شامل نام پروژه، میزان اعتبار و میزان پیشرفت آن منتشر کرده تا مردم خود به عنوان ناظر در جریان روند کار قرار گیرند و این حرکت دولت در تسریع اجرای پروژه‌ها با گزارش‌های عجیب و غریب پیشرفت 80 و 90 درصدی پروژه‌ها از سوی استانداری‌ها عقیم نماند؟

این گزارش می‌افزاید: طرح پرسش‌های بالا به بهانه انتشار فیلمی مستند از سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد بود، تا به گونه‌ای شاهد پاسخ‌های شفاف درباره نتایج این سفرها باشیم؛ البته معمولا گزارش‌هایی در این زمینه منتشر شده که متأسفانه در بسیاری موارد، گویا نبوده و به درصدهای کلی بسنده شده است و یا این که گزارش‌‌ها تک‌بعدی بوده و جامعیتی نداشته است.

به هر حال به نظر می رسد بیان دقیق نتایج به دست آمده از سفرهای استانی با نام و نشان دقیق طرح و وضعیت اجرایی آن و یا اعلام دقیق میزان تحقق خواسته‌های مردمی در قالب نامه به رئیس‌جمهور با آوردن نشانه‌‌های دقیق، کمک شایانی به دولت خواهد کرد تا بتواند از نظر جو روانی، مردم را امیدوار نگه داشته و نسبت به آینده خوشبین نماید چنانچه رهبر انقلاب نیز بارها دولت را به اطلاع رسانی و بازگو کردن فعالیتهای خود توصیه کرده اند.

گفتنی است، هرچند نقد مستند «نامه‌ به رئیس‌جمهور» آماده انتشار بود، اما «تابناک»، برای روشنتر شدن ابعاد آن، سعی در گرفتن برخی اطلاعات تکمیلی از نهاد ریاست جمهوری داشت که ظاهرا به دلیل سفر هیأت دولت در لیست پاسخ‌ به پرسش‌های موجود به روزهای آینده موکول شد که پس از آن، نقد مستند یاد شده منتشر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۰
سلام شاید بازم کامنت منو نزنین ولی من حرفمو میزنم،اگه قرار بود فیلمی ساخته بشه که کارگردانش ایرانی بودو بازیگراش هم ایرانی که دیگه هیچ
با سلام فارغ از اینکه دیگران چه میگویند و چه می اندیشند اینجانب شخصا نامه ای به رئیس جمهور نوشتم که موضوع آن برای شخص من حیاتی بود نوبت اول این نامه هیچ انعکاسی از پی گیری به من منعکس نشد در نوبت دوم تنها از بازرسی اداره مربوطه با من تماس گرفته شد و وقتی مراجعه نمودم با کارشناسی برای بررسی مواجه شدم که از مفاهیم اولیه اداری اطلاعی نداشت.نحوه رسیدگی به این نامه ها که از طریق ایمیل ارسال گردیده بود اینقدر کند بود که من شغل خود را به دلیل درمان بیماری تنها فرزندم از دست دادم و بعنوان یک پزشک در شرکتی فنی مشغول بکار هستم. هنوز ازپی گیری های بعدی من نتیجه رسمیی به من اعلام نشده. این نامه ها هم گرفتار همان روال بروکراتیک همیشگی شده و مانند آن است که سوزنی را به کاهدان بیاندازی تا چه شود.برای من رسیدگی به نامه ام زمان داشت و ضروری بود ولی نشد. و من به عنوان یک کارمند رسمی که مدتها در مناطق محروم خدمت کرده بود و در همین دولت مسئو لیت هم قبول کرده بود از کار بیکار شدم.من بعنوان یک شخص مشکلات خود را حل خواهم کرد اما بهتر نبود این شو در خصوص رسیدگی به حرفهای مردم راه نمی افتاد و مردم بیخود امیدوار نمیشدند؟ تمام مدارک موجود و قابل ارائه و استناد است
به نظر من آقاي احمدي نژاد و تيمشون همون طوري كه توي فيلم نشون داده ميشه فقط به تعدادي از نامه هاي مردم توي شهرستان هاي خيلي فقير، اون هم به اونهايي كه تقاضاهاي كوچيك مثل كمك هزينه زيارت مشهد و ... دارند، جواب داده و با پخش شايعه بين مردم كه خيلي ها جواب نامه هاشون رو گرفتند، ديگران رو هم در آرزوي پاسخ نامه توي خماري گذاشته. اما پاسخ مردم شهرهاي بزرگ مثل تهران به گزارشگر فيلم واقعا جالب و ديدني بود و نشون دادن كه حرفهاي آقاي احمدي نژاد رو باور نكردند.
جالب اين كه بي نتيجه بودن نامه ها را زير نويس مي كرد و بيينده فكر مي كرد اين فيلم تبليغ احمدي نژاد است
ميبيتم که شما از بي بي سي هم جلودارتريد
در کارتون موفق باشيد.....!!!!!
جواب نامه ها هم بايد از اونهايي که نامه نوشتند پرسيد....اونوقت خواهيد ديد که همه جواب نامه را دريافت کردند...
هرچي بود بايد خوشحال باشيم ببينيم كه مردمبيرون ازاينجا بما چطور نگاه ميكنند ومارو نقد ميكنند. بهرحال بايد زيكباشيمو قبل از تختئه منتقد به رفع مشكلات بپردازيم.
آينه چونروي تو بنمود راست -- خود شكنآينه شكستن خطاست.
به خدا سال 85 نامه دادم با وجود صد بار پیگیری دریغ از یه پاسخ حتی نه کجا رفت نمی دونم
در اين نامه هاي ارسالي به رياست جمهوري نشان از ناتواني و ضعف مديريتي در كشور دارد هيچ جاي شك نيست منتهي جالب است كه بنده خودم بصورت مستقيم و دستي دو مرتبه و اينترنتي ده مرتبه به ايشان نامه داده ام و درخواست عجيب و غريبي هم نداشته ام فقط حكم قطعي ديوان عدالت اداري را دو سال است دارم ولي سازمان قانون گريز سنجش آموزش كشور حاضر به اجراي حكم نيست و جالب اينكه ديوان عدالت اداري هم هيچ كاري نمي تواند انجام دهد و در واقع قوه قضاييه تا بحال به اين ذلت نرسيده بود.
داداش کدوم منطقه ای که پارازیت نداری؟ شما ناقلاها هم خوب بلدید زیر آبی برید ها!
سلام و خسته نباشید!
واقعا جای تاسف است که اینگونه با دولت کورکورانه مبارزه می کنید! بنده دانشجو هستم و خودم بعد از دور دوم سفر به شهرمان به منزل تک تک افرادی که نامه نوشته بودند به عنوان مسئول بخشی از این نامه ها مراجعه و رسیدگی و تحقیق می نمودم! خیلی خیلی بی انصاف هستید! آیا شما مسلمان هم هستید! آخر چقدر تهمت مي زنيد! اين دروغگویی ها هیچ سودي برايتان ندارد جز اينکه آخرتتان را ویرانه مي کنيد! اگر زنا کنید، گناهش خيلي کمتر از این دروغگویی ها و تهمت زنی هاست! مسلمان دروغ نمی گوید! آیا شما مسلمانيد! واقعا بعيد به نظر میرسد! البته همه ی اخبارتان در مورد دولت اينگونه بوده است و این بار اول تان نیست. آقای رضایی روی صحبتم با شما هم هست. کجا رفت فرماندهی جنگ؟ واقعا به همین ارزانی می فروشید. کمی به خود بیایید و بیدار شوید که در کجایید. با آرمان های انقلاب فاصله ی زیادی گرفته اید. امیدوارم توانسته باشم کمی از انحرافاتتان آگاهتان سازم.
با تشکر،هادی
اتفاقا دقیقا تحلیل جامعه شناختی شده واحمدی نژاد وتیم انتخاباتیش از این تحلیل در انتخابات دهم سود بردند دلیلش پرداخت سود سهام عدالت به میزاد چند برابر سود واقعی وافزایش حقوق بعضی از حقوق بگیران در ماهای منتهی با انتخابات والبته عودت ان پس از انتخابات و...بسیاری از اقدامات ریز ودرشت قبل از انتخابات خود گویای ایت تحلیل می باشد
سلام. پدر من هم یکی از این نامه ها را نوشت. درخواست پدر من این بود که زمانی که در یک کارخانه کار می کرد موقع بازنشستگی صاحبان کارخانه تمامی اضافه کاری هاشو از لیست بیمه حذف کردند و با حقوق نزدیک به 360000 هزار تومان بازنشسته شده. در نامه پدر من از رئیس جمهور خواست تا به این مورد رسیدگی شود ولی در جواب نامه ما را به کمیته امداد معرفی کردند و.... اگه بخواهید تمامی مدارک را می فرستم.
با سلام ، نامه ها که جای خود دارد شما بپرسید ماجرای طرح ملی خدمت که دولت محترم کلی روی آن مانور داد و ادعا نمود که بدنبال شکستن حلقه بسته مدیریت و استفاده از تمام ظرفیت های موجود کشور در زمینه مدیریت است به کجا انجامید ؟؟ کدام مدیر منصوب از منتخبین این طرح می باشد .. با توجه به انتصابات روزهای اخیر احتمالا فرم های این طرح در ستاد های انتخاباتی آقای رئیس جمهور تکمیل می گردیده
مردم به دولت آقاي احمدي نژاد اميدوار بوده و حامي ايشان ميباشند. شما تفرقه افكني نكرده و هدف دشمن از فيلم مزبور را تحقق نبخشيد. ماهيت سايت شما براي تمامي ايرانيان ثابت شده است.
عجب رویی داری تابناک کامنت دادن افراد اصلا براتون اهمیت نداره!!!!!!!!!!!ولی بازم میگم این فیلم رو اگه یه ایرانی بسازه اعدامش میکنن (اگه این کامنت زدی مردی تابناک)
مردم به دولت آقاي احمدي نژاد اميدوار بوده و حامي ايشان ميباشند. شما تفرقه افكني نكرده و هدف دشمن از فيلم مزبور را تحقق نبخشيد. ماهيت سايت شما براي تمامي ايرانيان ثابت شده است.
بنام خدا
تشکیلاتی که برای پاسخگویی به این نامه ها درست شده و امکاتات گسترده ای که فراهم شده چه هزینه ای بر بیت المال و گرده مردم اضافه کرده و هیچ دردی از مردم را هم دوا نکرد.
همه اش تبليغات . شكايتي از بي قانوني يك وزارتخانه براي رئيس جمهور همراه با مستندات نوشتم و يكسال هم پيگيري كردم. به هيچ جا نرسيدم كه هيچ، مسئولين ... دفتر رئيس جمهور در نهايت از مامورين حفاظت خواستند به زور اينجانب را از محل بيرون بيندازند.
مطالبات مردم در نامه ها کاملا مشخص است. مشکلات مالی که خود عامل بقیه مصیبتها است و این مساله هم چیزی نیست که بر دولتمردان پوشیده باشد بنابراین نمی بایست منتظر پاسخ ماند چرا که با این سیاستهای اقتصادی و سیاسی امکان رفع مشکل وجود ندارد و هر روز بر حجم نامه های مشابه افزوده خواهد شد.
راستی موضوع مخالفت با تغییر ساعت کار ادارات و مدارس چی شد ؟ به کجارسید؟
اقاي رييس جمهور خدا سلامت بدارد
تنها چیزی که من از این فیلم متوجه شدم اینه که مردم روال اداری ایران رو بلد نیستند و اقای رئیس جمهور دولت نهم بهتره به جای سفرهای استانی توی هر استان یه بخش مشاوره امور اداری !!! راه اندازی کنه و راه سریع حل مشکلات رو جلوی پاشون بزاره و خودشونم به جای سفر های استانی- که من حاظرم شخصا از جیب مبارک بدم ایشون - تشریف ببرن تفریح که با ذهن بازتر تصمیم گیری کنند .
بهترین رئیس جمهور ، رئیس جمهوری است که دیده نشود . یعنی آنقدر قوانین، جامع و بی نقص باشند و نیز مجریان کارآمد باشند که نیازی به ارسال 10 میلیون نامه به رئیس جمهور نباشد .
ارسال 10 میلیون نامه به رئیس جمهور یعنی اینکه در کشور هرج و مرج کامل حاکم است .
جرأت گذاشتن اين كامنت را هم مثل ده ها كامنت قبلي نداريد . چطر است يك فيلم راجع به پيشنهادات رضايي بسازند؟
در مازندران مردم خوشحال . نامه به دست رفتند دیدار رئیس جمهور یک کشاورز اینو برام تعریف کرد که نامه داده از ارگانی شکایت داشته و خلاصه توی نامه نوشته که کارشو انجام ندادند و رشوه خواستند نامه داده و پیش خودش فکر کرده کارش راه می افته بعد از مدتی از همان ارگان باهاش تماس گرفتند ایشان هم رفته دیده به دستور رئیس جمهور هر کی از هر جا شکایت داشته نامه را به همانجا ارجاع دادند و خلاصه طفلک اشک می ریخت که کارم برای همیشه خراب تر شد چه اشتباهی کردم !! من می خواهم بپرسم از احمدی نژاد که کجای دنیا وقتی طرف شکایتی داره می فرستنش پیش خود متشاکی؟؟؟؟
در مازندران مردم خوشحال . نامه به دست رفتند دیدار رئیس جمهور یک کشاورز اینو برام تعریف کرد که نامه داده از ارگانی شکایت داشته و خلاصه توی نامه نوشته که کارشو انجام ندادند و رشوه خواستند نامه داده و پیش خودش فکر کرده کارش راه می افته بعد از مدتی از همان ارگان باهاش تماس گرفتند ایشان هم رفته دیده به دستور رئیس جمهور هر کی از هر جا شکایت داشته نامه را به همانجا ارجاع دادند و خلاصه طفلک اشک می ریخت که کارم برای همیشه خراب تر شد چه اشتباهی کردم !! من می خواهم بپرسم از احمدی نژاد که کجای دنیا وقتی طرف شکایتی داره می فرستنش پیش خود متشاکی؟؟؟؟
درسال 86من به ايشان يك نامه مبني بردرخواست وام مسكن نمودم وبه يكي ازافرادي كه بانزديك باآقاي رئيس جمهورديدارداشتندنامه رادادم چندمابعدپاسخي ازدفترنهادرياست جمهوري مبني برموافقت وام وديعه مسكن بادستورشخص رئيس جمهور بحمدالله دريافت گرديدمن ازنهادرياست محترم جمهورتقاضامندم درسفرهاي استاني كه نامه اي ازعموم مردم دريافت ميگرددشخصا پيگيري فرمائيد
جالبه که مثل همیشه فقط و فقط کامنت های ضد احمدی نژاد منتشر میشه !
اونوقت ادعای بی طرفی صداقت و حرفه ای بودن شما تابناکی ها گوشه فلک رو کر کرده .
آیا اگر هرم مدیریتی کشوردرست کارکند نیازی به این است که مردم مستقیما مشکلات خودشان راباراس هرم مطرح کنندوآخرش هم ادعاکنیم که ماداریم مشکلات مردم راحل می کنیم-بیچاره مردمی که دراین کارنوالهاشرکت می کنندو ندانسته آب به آسیاب بعضی هامی ریزند
اقاي احمدي نژاد آمدند سنندج و پدم به ايشان نامه داد و بهد مثل صده هزار نامه ديگر در اداره دارايي به ايشان گفتند برويد بانك ملت ، رفتيم بانك ملت گفتند ما به اين نامه ها فقط مي توانيم 500 هزار تومان وام بدهيم درحالي كه موضوع نامه و اصلاً ربطي به وام نداشت و خدا مي داند كه همش سركاري بود و پدرم گفت ديدي پسرم نگفتم همش سركاريه
خدايي خيلي بي انصاف هستيد.
من دوبار به ريس جمهور نامه نوشتم و درخواست شخصي داشتم كه بدلايل بروكراسي اداري كارم حل نمي شد ولي ايشان دستور دادند و طي پيگيري مشكل من و خانواده ام حل شد.
چنين اتفاقي را من در اكثر هم ولايتي هام سراغ دارم كه ايشان به اكثر نامه ها جواب دادند
نكته جالب تر پاسخگويي به ايميل هاي ارسالي خيلي سريعتر و قابل پيگيري بهتر مي باشد
متاسفم كه كارهاي مثبت را هم جنبه سياسي مي دهيد و نمي گذاريد يك كار مثبت هم ريشه دار بماند. اينكه احمدي نژاد مردمي و از دل مردم هست شكي نيست . حالا هرچه تبليغ منفي مي كنيد كاري ندارم
هر انساني اشتباهاتي دارد و ايشان هم مصون از اشتباه و خطا نيستند ولي انتقاد مغرضانه هم مشكل را حل نمي كند
من فیلم دیدم و دلم بحال ان روستاییان بدبخت سوخت و به بازی گرفتن سادگی آنها
باسلام وتشکر از مدیریت تابناک
من خود ایمیلی به قسمت مربوط به تماس با ریاست جمهوری سایت ریاست جمهوری در مورد مشکلات ایجاد شده برای ساکنان بومی مجاور عوارضی اتوبان جدید خلیج فارس(اهواز-بندر امام) و اخذ عوارض از آنان,ارسال کردم-حتی رسید ایمیل هم تایید شد ولی هیچ گونه اقدام و پیگیری دیگری به عمل نیامد
از همه شما خواهش ميكنم توي گوگل نام روستاي خجير را جستجو كنيد!
اين روستا در 12 كيلومتري تهران با 159 خانوار ( آمار رسمي مركز آمار ايران) فاقد برق و آب لوله كشي و تلفن و.... ميباشد اونجا حتي موبايل آنتن نميده ، حتي تلويزيون رو نميشه ديد . تيرهاي برق از سال 80 كار گذاشته شده ولي به حال خود رها شده اند. ( لازم به ذكر است كه اين روستا از زمان طاغوت تا سال 79 برق داشته!)
چند بار اهالي و شوراي روستا به دفتر آقاي رييس جمهور نامه نوشته اند ، التماس كردند اما پاسخ : هيچ و هيچ و هيچ
آخه هیچکس نمیگه که چرا باید در کشور ما مشکلاتی وجود داشته باشه که با دستور مستقیم حل میشه پس نظام اداری و بروکراتیک چی میشه
اگه اینجوریه که همه ادارات رو جمع کنن و همه مشکلات و کاراشون رو به یه جا نامه بزنن و بعد هم بشینن تا جواب بگیرن
این هم از اون کارهای بسیار عجیب توی کشور ماست که هیچ جای این کره خاکی اتفاق نمیافته
سه سال پیش نامه ای تخصصی با امضای 120 تن از نخبگان به دفتر ایشان فرستادیم اما در پیگیریهای اولیه از سوی برخی مسئولین عنوان شد که در گونیها! پیداکردنش بسیار سخت است باید منتظر باشید تا نوبت برسد وقتی متقاعد شدند که نامه نخبگان با نامه های عادی فرق دارد دستور رسیدگی از سوی یکی از مسئولین دفتر پاستور صادر شد ولی دیگر هیچگاه خبری نشد!
افرادي که به عنوان مخالف "سفرهاي استاني و سيستم جمع آوري نامه" صحبت مي کردند، فقط از ميان جوانان کم سن و سال اقشار مرفه شمال شهري انتخاب شده بودند و با توجه به اينکه سکانس هاي ابتداي فيلم در مناطق کاملاً محروم فيلمبرداري شده بود! اين مسئله نشان مي دهد که کارگردان به شکل زيرکانه اي قصد تبليغ براي آقاي احمدي نژاد را دارد.
همه مي دانند که مخالفان آقاي احمدي نژاد بسيار فراتر از اقشار مرفه بوده و عمدتاً افراد دردآشناي جامعه که از حداقل تجربه و دانش در رشته هاي مختلف برخوردارند نيز مي شود در حاليکه موافقان ايشان بيشر هموطناني هستند که دغدغه هاي احساسي آنان بر قدرت تجزيه و تحليلشان مي چربد.
فکر کنم فقط نامه هایی که در ان درخواست پول از طرف مردم مناطق محروم مطرح بوده به نتیجه ایی رسیده!!!
این هم یکی از دلایلی است که طرفداران دولت، اطمینان دارند و بارها مطرح کرده اند که رای اقای احمدی نژاد بیشتر در مناطق روستایی و فقیرنشین بوده!
حال چه نتیجه ایی از این رفتار می توان گرفت؟؟!
انشاالله که درج شود! کلی سعی کردم سانسور کنم!
سخت نگیر
من نامه دادم جواب هم گرفتم ( البته به خواسته م نرسیدم اما جواب گرفتم)

واقعا شما توقع دارین خواسته چند ده ملیون مردم بر آورده بشه ؟

واقعا فکر کردین تمام نامه ها اولا خواسته ها ی قانونی اند دوما شدنی دارند؟
من نامه دادم جواب هم گرفتم ( البته به خواسته م نرسیدم اما جواب گرفتم)

واقعا شما توقع دارین خواسته چند ده ملیون مردم بر آورده بشه ؟

واقعا فکر کردین تمام نامه ها اولا خواسته ها ی قانونی اند دوما شدنی دارند؟
با سلام
بر فرض هم که جواب نامه ها رو بدن و کارایی هم کنن. مگه با این کارا میشه مملکت اداره کرد. دیگه بعضی چیزا از روز روشنتره. فساد اداری ، پارتی بازی، رشوه گیری ، امروز برو فردا بیای ارباب رجوع، وضع ترافیک ، وضعیت مترو.............بازم بگم؟
مملکت احتیاج به مدیر خوشفکر و از همه مهمتر مرد عمل داره. این کارا در حالت خوبش ساده انگاری و در حالت بدش مردم فریبیه و هیچ اثر مثبتی نداره.
شاید نامه های مردمی به رییس جمهور برای کسانی که نامه را نوشتند ، نتیجه ای نداشت ولی من کسانی را میشناسم که در این ستادهای پیگیری سفرهای استانی (ستاد نامه های مردمی به رییس جمهور ) به خیلی جاها رسیدند البته این افراد از ادارات دیگری به ستاد مامور شدند ولی تا آنجایی که توانستند از امکان ستاد به نفع خود و خانواده شان استفاده کردند ، در استان خوزستان ما با این موضوع رو برو هستیم از زمان اولین سفر رییس جمهور به این استان افرادی به ستاد مذکور مامور شده اند یکی از آنها را که میشناسم و از همه کارهایی هم که کرده با اطلاع هستم که چه سوء استفاده هایی کرده ، بعنوان مثال ( تغییر محل تحصیل خودش شخص و همسرش به اهواز ، استفاده از وسیله نقلیه ای که در اختیار ستاد است جهت ایاب وذهاب به دانشگاه آزاد و استفاده از همان وسیله جهت جابجایی همسر وفرزند شخص مذکور از منزل به محل کار و ....... ) به سازمان بازرسی استان و استاندار و رییس رسیدگی به شکایات استانداری و حراست استانداری خوزستان نامه دادیم هیچ اقدامی نکردند ، شما بگویید مردم به کدام مسئول پیگیری دلشان خوش باشد .
من نیز بابت مشکلم به سایت ریاست جمهوری نامه نوشتم و بعد چند روز جوابی آمد که نامه اه با فلان شماره به استانداری یزد فرستاده شده
اما انتظار من فایده ای نداشت و خبری نشد تا اینکه دوباره نامه ای نوشتم و باز همین روال تا 3 مرتبه تکرار شد و در نامه سوم خواستم نامه مرا به استانداری یزد ارسال نکرده و خود پیگیری کنند اما باز چند روز بعد جواب آمد که نامه شما با شماره ... به استانداری یزد ارسال شد و من چون آخر داستان را می دانستم در نامه آخر از رییس جمهور تشکر کردم و نوشتم به کمک ایشان دیگر امیدی ندارم و بیخیال درخواستم شدم و باز چند روز بعد جواب آمد نامه شما با شماره ... به استانداری یزد ارسال شد!!!
گریه کنم یا بخندم؟؟؟
باسلام وتشکر از مدیریت تابناک
من خود ایمیلی به قسمت مربوط به تماس با ریاست جمهوری سایت ریاست جمهوری در مورد مشکلات ایجاد شده برای ساکنان بومی مجاور عوارضی اتوبان جدید خلیج فارس(اهواز-بندر امام) و اخذ عوارض از آنان,ارسال کردم-حتی رسید ایمیل هم تایید شد ولی هیچ گونه اقدام و پیگیری دیگری به عمل نیامد
احسنت بر سایت تابناک که می چرخد ببیند چه مقاله های بر ضد دولت است بعد آنرا روی سایت بگذارد وبعد هم تحلیل های خودش ر ا بر ضددولن وبه بهانه آن مقاله شمارا به ایمان تان قسم تال بحال چقدر فعالیت های سازنده دولت را منتشر کرده اید چشم باز کنید عمرتان تمام شده وبا دنیایی از مسئولیت منحرف کردن اذهان مخاطبانتان
چندین نامه نوشتم ولی نتیجه ایی نداشت
من این فیلمو دیدم . واقعا خیلی جالب بود . مخصوصا اونجا که احمدی نژاد تو اون روستا به جای اینکه به مردم فقیر اونجا کمکی بکنه داره می گه تو آمریکاهم 40 ملیون فقیر بدون پوشش داریم و مردم بیچاره از روی اجبار شعار میدن انرژی هسته ای............. .
من يك نامه نوشتم كه ندارم 600 هزارتومان بدم براي تفكيك كونتور آب،رييس جمهور داد به وزير وزير داد به ....نهايتا"قرار شد 1ميليون وام بدهند اونم رييس بانك گفت ازيندرخواستها زياده ....شرمنده
دیگه الان خیلی ها می دونن بی بی سی دیگه بی بی سی سابق نیست و مدتی است که بیشتر احساس می شود لاپوشونی کارهای دولت ایران را می کند نه نقد آن. این فیلم هم نمود آن است.
بنده نامه ای به ایشان در سال 86 دادم ولی پیگیری نشد.
نكته جالب توجه اين بود كه در فيلم مردم روستا جمع شده بودند بگن اب لوله كشي و برق ندارن اما رييس جمهور شعار مي داد اونا هم مي گفتن كه انرژي هسته اي حق مسلم ماست.
بیچاره مردم!!
آن پیرمردهای که در فیلم با هم بحث می کردند و از آنها می خواستند که هر مشکلی را به رئیس جمهور نگویند بلکه به نماینده وی بگویند، از اقوام من بودند. (لر استان کهگیلویه و نورآباد ممسنی)- فقر در آنجا بیداد می کند.
وقتي اون قسمت از فيلم كه احمدي نژاد واسه مردم اون روستا سخنراني مي كرد و اونا دستاشون رو به آسمون دراز كرده بودن رو ديدم واقعاً متاثر شدم. هم به حال اون روستايي ها، هم به حال خودم و هم به حال ايران.
چه مردم خوش باور و ساده اي؟
سانسور نكنين لطفاً...
حقوق حقه مردم را باید به آنها در سیاست گذاری دید .این روش های مضموم وناشایست بیشتر چهره ایران را مخدوش میکند.مگر ما گرسنگان فقیر در کشورهای قحطی زده افریقا هستیم که اینچنین با گردن کج درخواست کمک نماییم .این افتخار نیست آقای احمدی نژاد .واقعا" باعث تاسف وشرمساری است .
یعنی به نظر شما دولت غیر از اینکه نامه ها را به مراجع ذی ربط ارجاع بده کار دیگری باید انجام بدهد؟ این بی مسئولیتی ارگان ها و به طور کلی مردم ما رو نشون می دهد که پشت هر میزی که نشستند منافع خودشون رو به همه چی ترجیح می دهند و وقتی حضوری می ریم کاری نمی کنن چه برسه به نامه اونم با امضای رئیس جمهور... پاسخ بدند (حالا تصور کنین که اون آقا که مسئول رسیدگی باشه از سبزک ها باشه تمام تلاشش رو می کنه که نامه به جائی نرسه)
بیائیم رفتار خودمون رو اصلاح کنیم که از ماست که بر ماست.
این را هم به لیستتون اضافه کنید: برادرزاده من یک نامه توی یکی از شهرستانها به اطرافیان آقای احمدی نژاد در سفر استانی هیئت دولت داده بود و یک پاکت بهش داده بودند که چهل هزار تومان پول توش بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tabnak jan khodayish 1bar baraye hamishe 1 neveshteyi benevis va begu ke nazarat ro yek tarafe darj nemikoni age vaghan hamine chon man injuri fek mikonam begu nazare mardom ine ke dige nayan too nazarat began mahiate shomaro shenakhtim o nemidunam 1tarafe darj mikoni khob mardom enteghad daranbedolat nazar midan dalil bar 1tarafe budane yani?lotfi kono inkaro bokon albate be onvane pishnahad matrah kardam fek mikonam shoma baz bitaraf taraz baghie rasaneha amal mikonin manam donbale rasaneye bitarafam cherake ba bitaraf negah kardan o fahmidane ghazaya mishe ta hodude ziadi be haghighat pey bord.mamnun
البته کاری به این فیلم نداریم ولی مطالبی هست باید گفته شود . در مراکز استانها جواب نامه هایی داده می شد مجریان محترم صاحبان نامه را می شناختند ویاکسانی که سفارش می شدند فرقی هم نداشت صاحب نامه مستحق جواب یانه !!!!!!!!!!!
آیا تاکنون تحقیقی یا نظر سنجی در زمینه ی اینکه روسای جمهور ایران طی این سال که از انقلاب می گذرد کدامیک مردمی تر و ارتباط نزدیکی با مردم داشته اند ؟ به نظر حقیر آقای احمدی نژاد علیرغم تبلیغات سوء دشمنان از این جهت بی نظیر است و با مردم ارتباط نزدیکی دارد و درد مردم را می داند و تمام تلاش خود را می کند تا مشکلات بر طرف شود ولی بنا به دلایل که بنده مهمترین آن را کم کاری مدیران ضعیف می دانم ، گاها بعضی از مشکلات اساسی از جمله مشکلات معیشتی مردم کماکان به قوت خود باقی است . امیدواریم دولت محترم با استفاده از تمام ظرفیتها در جهت رفع مشکلات موفق و موید باشد . ان شالله
تابناك چرا اينقدر ... و فقط راي مخالفين دولت رو مي ذاري. يه كم از خدا بترس. لا اقل ادعاي بيطرفي و صداقت نكن
سوال واقعأ بجایی است، آفرین بر تابناک.
قطعأ فکر میکنم دولت جواب قابل ملاحظه ای داشته باشد.
کجای دنیا وقتی طرف شکایتی داره می فرستنش پیش خود متشاکی؟؟؟؟ زمیمباوه
اگر شما در یکی از ادارات دولتی کار میکردید متوجه میشدید که چقدر از نامه ها را پیگیری میکنند. ما را که با فرستادن این نامه ها کلافه کرده اند
واقعا جای تاسف داره که یک شخص برای حل مشکلاتش به رییس جمهورش نامه بنویسه در حالی که ادارات مربوطه وظیفشون حل مشکلات مردمه
پس چرا از پول بیت المال به این آقایون که پشت میز نشستن حقوق مییدن؟
در بدو شروع كار دولت خدمت گزار من و بسياري ار دوستانم در عسلويه از كار بي كار شديم.
از طلا گشتن پشيمان شده ايم مرحمت فرموده ما را مس كنيد.
بميريد
زنده باد رئیس جمهور مردمی ایران و مرگ بر منافقان و تهمت زنندگان! میدونم که عمرا نظرات ما رو درج کنین! چون صدها بار که نظر مخالف دادم (از جمله همین امروز صبح) نظراتم درج نشده!از این رو بر خود واجب می دانم که بگویم : مرگ بر منافق مرگ بر تزویر مرگ بر خیانتکار مرگ بر خائن ننگ باد بر تو ای خائن مرگ بر تابناک خر. شما از حیوان هم پست ترید.
اصلا نگران نباش تابناک جان . فردا یه تکذیبیه به دستت میرسه که 65 میلیون نفر نامه زدن و 99.999 درصدشون راضی بودن . یه نمودار هم میدن از همون نمودارها که 25 رو 15 میکنه اما این بار برعکس !
از العان دارم جواب جوابیشون رو حاظر می کنم که :10 تا نه 3 تا از اون 100 تا رو معرفی کنید . د بگو دیگه . 3 تا بگو
کجای دنیا وقتی طرف شکایتی داره می فرستنش پیش خود متشاکی؟؟؟؟

جایی که مدیریت جهانیه !!
خدائی بیانصافی نبایدکردمن هم نامه دادم جواب دادندشماکه جواب ندادیدمن منتظردیدارباشماهستم سردار
این کارها و این روشهای نابخردانه توهین به تجربه چند هزار ساله بشریت است
من برا دو کاره مختلف نامه دادم.هر دوتاش پیگیری شده بود ولی خوب به نتیجه نرسید.مشکل ریشه ایه.
تقريبا يكماه به انتخابات در سفر استاني رييس جمهور به اصفهان من و عده زيادي مشابه را كه به او نامه داده بوديم به محلي فرا خواندند وگفتند شما يا مي توانيد صد تومان نقد بگيريد يا اگر ضامن داريد تا سقف يك و نيم مليون وام درخواست كنيد كه در خواست وام دادم برگه اي به من دادند وگفتند خبرتان مي كنيم هنوز كه هنوز است منتظريم تا خبرمان كنند
یکی از بستگان ما که دائم پرونده جانبازیش تو بنیاد جانبازان گم میشد! نامه نوشته بود و درخواست پیگیری داده بود ولی بجای پیگیری با بازرسین کمیته امداد مواجه شده بود که اومده بودند تو محل از آقا تحقیق کنند و پیش در و همسایه هم آبروشون رفت!
من از دیدن فیلم ناراحت شدم بیشتر حالت سیرک داشت خجالت آوره که مردمو نامه به دست راه بندازی دنبال خودت عصر حجر که نیست مگه مملکت باید اینقدر ابتدایی اداره بشه؟؟؟
این همه هزینه و وقت برای خواندن و گرفتن این نامه ها صرف می کنند اگر همین وقت و هزینه را برای درست کردن سیستم اداری و..... می کردند بهتر نبود؟؟؟!
این کارها بیشتر شبیه به خودشیرینی است!
متاسفانه تاثیرگذار هم هست روی یک سری از مردم که به جای اینکه فکر کنند چرا نباید مشکلات از طریق همین سازمانها حل شود و حتما باید پای نامه ایی در میان باشد!!!!!!!!!
چرا طفره ميرويد ، آمار ميليونها نامه كه عمدتا" تقاضاي كمك مالي است نشان از عمق فاجعه در كشورداري آقايان در تمام ابعاد است .
خيلي چيزها دنبال كرديد و خيلي ها را نيمه كار رها كرديد در حاليكه از حلقوم ملت گرفته بوديد بي توجه به اينكه ابعاد اجتماعي و اقتصادي جامعه را بنگريد و اين شدنتيجه ملت عزتمندي كه اكنون براي رفع حاجات روزانه خود دست به انواع شگردها از جمله نامه به رئيس جمهور مي آورد .
ايشان از اين گذر بدنبال كسب تائيد وجهه خود در ميان مردم هستند ومردم به تنگ آمده از تأمين نياز و قوت لايموت !
شما پاسخ دهيد :
براستي اين مردمي كه اينچنين پشت سر و اتومبيل ايشان ميدوند و انواع برخوردهاي زشت و ناپسند را از گاردها مي بينند از شور و علاقه به ايشان است يا اينكه ميخواهند نامه يا گفتار كوتاهي به او برسانند .
آن چيز كه پشت اين مطلب نهان است تصويرهائي است كه با سياست بازي تمام به نفع آنها تمام ميشود .
اين است سرنوشت ملت عزتمند ايران و سرزمين آريا
از همه جالب تر سخنراني ايشان در جمع مردم روستايي بشدت فقير و محرم روستا بود.
آيا به جاي نامه پراكني و ايجاد توقعات بي مورد و غيرممكن بدنيال ايجاد سيستم و سازوكار عملياتي كارآمد توسط دستگاهها و سازمانهاي متولي اموردرخواستي مردم باشيم بهتر نيست ؟ اين گونه روشها هم شان مردم را پائين مي آورد و هم جايگاه رياست جمهوري . ضمنا به نكته اي كه حضرت علي (ع) خطاب به مردمي كه دنبال اسب ايشان مي دويدند نيز توجه شود كه فرمودند كه چه گناه بي لذتي را متحمل مي شويد .
من نه برای مشکل شخصی بلکه برای حل مشکل فاضلاب نزدیک محل مسکونی که ساکنین رااز هوای سالم محروم کرده نوشتم چون قبل ازآن به هردری زده بودیم حل نشد که بدترشده است
قابل توجه کامنتی که گفته حرفهای ضد احمدی نژادو چاپ کردین!: جناب چرا سرت را کردی زیر برف تا هیچ چیز را نبینی اینها واقعیاتی است که مردم گفته اند بابا چرا نمیفهمین؟؟ چرا فکر میکنین همه عناد دارن؟؟ جز شما و دارو دسته اون احمدی...؟ تا کی با نام اسلام مظلوم میخواین کلاه مردم را بردارید؟؟؟
واقعا هنوز برخورد مسوولين ما با دوران قاجار هيچ فرقي نداردبهتر است رييس جمهور بجاي جمع اوري نامه مملكت را طوري اداره كند كه مردم بجاي نامه نگاري ازمجراي اداري مربوطه مسايل ومشكلاتشان را حل كنند
بجای اینکه رئیس جمهور به تک تک نام هها جواب دهد بهتر است که سیستم اداری را طوری طراحی کند که سیستم اداری کشور سریعا به نامه های مردم جواب دهد
فکر کنم بهتره بجای تاکید بر مردمی بودن جناب آقای رئیس جمهور انتظار کارآمدی مدیریتی ایشان را داشته باشیم آقایون وخانومهای محترمی که فکر می کنند همه کامنت ها فقط جهت کوبش آقایرئیس جمهوره دقت کنند سالها میگذرد و امکانات این آب و خاک دارد به بطالت خرج میشه ! تابناک عزیز یک بارم نظر ما رو بگذار
خنده دار تر از این نیست که رئیس جمهوری هشت سال در راس قدرت باشد و نتواند معایب سیستم اداری را مرتفع نماید و خود راسا به جایجای ایران سر بزند و بخواهد با دستور خودش مشکلات عموم را مطرح نماید .
البته تا وقتی که در کشور ما مردم همچنان شوق دیدن مسئولین را دارند و برای دیدن آنها به خیابنها می ریزند قطعا مسئولین هم از آن استقبال نموده و به همین روش ادامه می دهند اصلا چه لازم است مردم یک شهر را جمع کرد که آقا فلان وزیر یا رییس جمهور می خواهد سخنرانی کند والله تو این سی سال به اندازه سیصد سال تمام دنیا سخنرانی در کشور ما صورت گرفته و اگر قرار بود نتیجه ای بدهد تا الان سخنرانی نتیجه می داد .
ماکه نامه در رایطه لحاظ نمودن سابقه معلمان حق التدریسی ها که بر اساس قانون استخدام شده اند جوابی ندیدیم وحتی مشخص نشد نامه چی شد. معلوم نیست این نامه ها مشکل کدام قشر از جامعه را حل می کند و عقیده من این است افراد اکثرا مشکل مالی مطرح می کنند و آنهائیکه مشکل با دستگاه های دولتی دارند به دلیل اینکه مرجع رسیدگی به نامه های سفر خود دستگاه ذیربط همان مشکل پا برجاست شاید بدتر هم بشود. و
پرداخت وامهایی پس از دریافت که معمولا که طی این نامه پرداخت می شود فاصله فقر را اضافه می کند
سلام چند باری درخواستی از تابناک داشتم و ایمیل فرستادم اما متاستفانه جوابی دریافت نکردم. شما
من یک بار نامه دادم. هم به من جواب دادن هم به اون شرکتی که کار منو لنگ گذاشته بود یه نامه فرستادن.. ولی همون جا مرده گفت اگر شرکت کاری نکنه، و نامه ی اونا رو جواب نده، کاری از دستشون برنمیاد. به هر حال کار من راه افتاد
با سلام
من کارگر قراردادی شرکت اب قزوین بودم ونامه نوشتم ومشکلات راگفتم که با تعجب دیدم نامه را به اداره اب داده اند بررسی شود.خلاصه داشتم بخاطر این نامه اخراج میشدم!!!!!
اتفاقا چندین نامه دادم جواب را هم گرفتم جالب بود که دفتر رئیس جمهوری زنگ میزدند و نامه را پیگیری میکردند و نتیجه هم گرفتم. ولی در مرحله دوم در ساری من مطمئنم مخالفان احمدی نژاد چندین کیسه آبی رنگ نامه های رئیس جمهور را سربه نیست کردند تا مردم مخالف شوند. ما میدانیم دستهای فتنه در کار است. چون احمدی نژاد را شناختیم. ایشان مرد شریف - تحصیلکرده باسواد و باایمان که دیدیم درمناظره ها هرگز کم نیاورد چون راه درست میرود. درود بر خدمتگزاران به نظام
واقعا بی انصافید ............
بد بختی ما اینه که سازمانها ونهادهای اجرایی کشور کار خود را صحیح انجام نداده پس مردم برای حل مشکل خود باید به بالاترین مقام اجرایی کشور رجوع کنند در حالیکه در هیچ جای دنیا رسم نیست که این همه نامه مردم برای مقامات بنویسند بنظرم اگر اقای احمدی نزاد طبق بخشنامهای اعلام کنند که اگر سازمانی بعلت عدم پیگیری مردم انها را وادار به نوشتن نامه مسئولین کنند مورد توبیخ قرار میکیرند دیگر مردم برای هر گار کوچکی مجبور به نوشتن نامه
به مسئولین نمیشوند
که البته ارجاع این نامه ها به سازمانها و ادارات
تابع باز دوباره وارد سیستم بورکراسی شده
وهیچ کاری انجام نمیشود واین باعث لطمه
خوردن به دستکاه ریاست جمهوری میشود
تابناك محترم واقعاجاي تاسف دارد شما كه خود را ولايت مدار ميدانيد چرا اينهمه تفرقه افكني ميكني به جاي انتقاد سالم برخلاف فرمايشات رهبر عمل ميكنيد انتقادسازنده از رسالت يك رسانه بي طرف است و در كشور ولايت مدار رهبر ختم كلام است وتا جايي كه رهبر تكليف به حمايت از دولت نموده اند خلاف فرمايش ايشان عمل كردن به دور از ولايت مداري يك رسانه است حال رسانه فارس نيوز باشد يا تابناك بهر حال ميدانم كامنت مرا نميگذاريد ولي مرد باشيد
بابا من تا حالا دوتا نامه دادم هیچکدوم جوابی بهش داده نشد!
شما دقيقا مثل ايام بعد از انتخابات همان ادعاها و نظرات cnn,bcc را داريد‌(حشركم الله معا) فقط ژست و لحن منتقد و متانت داريد. داريد زحمتاتون را به باد ميديد. تا حالا چندين بار دشمنان را شاد كرديد. ما فرق مغرض و حسود را با منتقد دلسوز ميفهميم.اين را هم قرار نديد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان