بازدید 5175
۱

قیمت گذاری پژو ۲۰۰۸ همچنان در جاده مخصوص پر از ابهام

پژو 2008 اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو است که خط تولید آن اوایل اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد. از زمان رسانه ای شدن حضور این خودرو در ایران تاکنون، تولید پژو 2008 با ابهامات فراوانی رو به رو بوده است. این ابهامات هم اکنون به قیمت این خودرو رسیده و تاکنون کسی به صراحت قیمت آن را اعلام نکرده است.
کد خبر: ۷۰۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 28 June 2017
قیمت گذاری پژو ۲۰۰۸ همچنان در جاده مخصوص پر از ابهامپژو 2008 اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو است که خط تولید آن اوایل اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد. از زمان رسانه ای شدن حضور این خودرو در ایران تاکنون، تولید پژو 2008 با ابهامات فراوانی رو به رو بوده است. این ابهامات هم اکنون به قیمت این خودرو رسیده و تاکنون کسی به صراحت قیمت آن را اعلام نکرده است.   

به گزارش تابناک اقتصادی، در مورخه 14 اردیبهشت ماه امسال سایت تابناک اقتصادی به مناسبت راه اندازی خط تولید پژو 2008، با خبری تحت عنوان "بازگشت پر ابهام پژو به ایران" به حواشی و ابهامات به وجود آمده پیرامون تولید پژو 2008 و بازگشت فرانسوی ها به ایران پرداخت. در آن زمان اشاره شد که ورود شرکت خودروسازی پژو فرانسه به ایران جهت تولید پژو 2008 با ابهامات فراوانی چون مشخص نبودن جزئیات قرارداد و نحوه همکاری این شرکت با ایران خودرو و همچنین مشخص نبودن میزان و نحوه پرداخت غرامت به دلیل عدم اجرای کامل قرارداد قبلی توسط شرکت فرانسوی همراه بوده است. حال این ابهامات به قیمت پژو 2008 رسیده است. 

در ابتدا هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در اوایل اردیبهشت ماه امسال اعلام نمود که قیمت پژو 2008 بین 90 تا 100 میلیون تومان می باشد. این خبر در حالی منتشر شد که قبل از آن خبرهای غیررسمی حکایت از آن داشت که قیمت این خودرو برای مدل های دنده دستی و دنده اتوماتیک بین 75 تا 90 میلیون تومان می باشد. 

اخیراً ایران خودرو جدول قیمت خودروهای خود را منتشر کرد که طبق این جدول مبلغ تعیین شده برای پیش پرداخت پژو 2008، 60 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. با توجه به تبصره 1 ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که در آن عنوان شده است حداکثر مبلغ قابل دریافت در قراردادهای پیش فروش معادل 50 درصد قیمت فروش نقدی محصول مورد نظر در هنگام عقد قرارداد می باشد، می توان بیان نمود که قیمت پژو 2008 حدود 120 میلیون تومان می باشد. 

البته میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در گفتگوی تلفنی با خبرنگار صدا و سیما علت دریافت 60 میلیون تومان ودیعه پیش فروش پژو 2008 را مشخص نبودن قیمت نقدی این خودرو دانست و گفت: هرچند براساس آئین نامه پیش فروش خودرو، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر ۵۰ درصد قیمت خودرو تعیین شده است اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده است و پیش بینی می شود این خودرو با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود، با پیش فروش ۶۰ میلیون تومانی موافقت شد. وی گفت: در آئین نامه پیش فروش عادی خودرو اشاره شده است اگر پیش فروش بصورت قطعی یا فوری بود قیمت مشخص می شد ولی در مورد این خودرو نوع فروش ۱۲ ماهه است و قیمت خودرو در زمان تحویل و براساس آنچه در قرارداد قید شده است، مشخص می شود.

همچنین محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایسنا اعلام نمود که ارقام اعلامی پیرامون قیمت پژو 2008 تاکنون به صورت رسمی تایید نشده است و تصریح نمود که پیش پرداخت اولیه 60 میلیون تومانی به منزله قیمت 120 میلیون تومانی این خودرو نمی باشد. وی افزود: پرداخت این میزان پیش‌ پرداخت به منزله مشخص شدن قیمت خودرو نیست و قیمت رسمی با هماهنگی مراجع  ذی ‌ربط و مسئول پس از شرایط پیش‌ فروش اعلام می‌ شود.

مرجع ذی ربطی که در زمینه قیمت خودروها تصمیم گیری می کند شورای رقابت است که رضا شیوا رئیس شورای رقابت در مورخه 27 خرداد 96 در مصاحبه ای پیرامون قیمت پژو 2008 اعلام نمود که قیمت این خودرو در حال بررسی است اما هنوز کارخانه قیمت پیشنهادی خود را ارائه نکرده است! این در حالی است که هر ساله قیمت گذاری خودروها تا پایان اردیبهشت ماه انجام می شد که به گفته رضا شیوا امسال به دلیل انتخابات این کار به تعویق افتاده است. جالب است بدانیم که مطابق با مصوبه شورای رقابت، قیمت گذاری خودروهایی که قیمتی بالاتر از 45 میلیون تومان دارند، از حوزه اختیار شورا خارج است و به خود خودروسازان واگذار شده است اما ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) با ارسال نامه ای به شورای رقابت، خواسته است تا این شورا نظر خود را پیرامون قیمت پژو 2008 اعلام کند.

باید به این نکته نیز اشاره نمود که یک منبع آگاه در گفتگو با تابناک (ایشان تمایلی به فاش شدن نامش نداشت) اعلام نمود احتمالا قیمت این خودرو در اولین مرحله فروش زیر صد میلیون خواهد بود ولی در مراحل بعدی احتمالا تا بیست درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

به هر صورت ابهام قیمتی نیز به سایر ابهامات پژو 2008 افزوده شده است و هم اکنون کسی نمی تواند پیرامون قیمت دقیق این خودرو اظهار نظر کند و باید منتظر ماند و دید که بلاخره چه زمانی قیمت قطعی این خودرو توسط مراجع رسمی اعلام می شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مردم خیلی جالبی داریم صف کشیدن برای خرید یه چیزی که هنوز قیمت دقیق بیرون نیومده حالا با توجه به گرگ بودن تولید کننده این خودرو با قیمت واقعی ارزه میشه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار