بازدید 5106

واکنش مادورو به حمله با بالگرد پلیس

کد خبر: ۷۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 28 June 2017
نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: یک فروند هلی‌کوپتر ربوده شده پلیس این کشور مقر دادگاه عالی را هدف قرار داده است؛ اقدامی که مادورو آن را یک "حمله تروریستی" ناکام با هدف سرنگونی خودش توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله گیج کننده در حالی صورت گرفت که مادورو در یک برنامه زنده تلویزیونی برای خبرنگاران حامی دولت مشغول سخنرانی بود.

یک ساعت پس از پایان عملیات پرواز این هلی‌کوپتر سرقت شده، مادورو به حاضرین گفت: این هلی‌کوپتر با دو نارنجک مقر دادگاه عالی را هدف قرار داد که یکی منفجر شد و دیگری عمل نکرد.

وی افزود: نیروی هوایی ونزوئلا وارد عمل شده و حتی اجازه نداد یکی از نارنجک‌ها منفجر شود و از به وجود آمدن تلفات جلوگیری کرد.

مادورو در حالی که به حاضرین توضیح می‌داد که در حریم هوایی بالای کاخ ریاست‌جمهوری جایی که آنها گردهم آمدند چه اتفاقی رخ داده، گفت: ممکن بود این اقدام به یک فاجعه تبدیل شود که چندین کشته و زخمی بر جای بگذارد.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از یک هلی‌کوپتر آبی رنگ پلیس که حامل یک بنر با شعار ضد دولتی بود نیز به این دسیسه دامن زد.

در این فیلم منتشر شده یک خلبان پلیس به اسم اسکار پرز خواستار قیام علیه استبداد مادورو به عنوان بخشی از ائتلاف اعضای نیروهای امنیتی شد.

این مرد که در کنار چهار فردی که لباس نظامی پوشیده و ماسک داشتند و تفنگ به دست گرفته بودند، ایستاده بود، بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن آمده بود: ما دو گزینه پیش‌رو داریم یا باید فردا با وجدان و مردممان قضاوت شویم و یا این که امروز خودمان را از این دولت فاسد آزاد و رها کنیم.

کمی بعد ارنستو ویلگاس، وزیر اطلاعات ونزوئلا در بیانیه‌ای این هلی‌کوپتر را به شلیک ۱۵ گلوله علیه وزارت کشور در حالی که مراسمی را با حضور ۸۰ تن برگزار کرده بود، متهم کرد و گفت: سپس این هلی‌کوپتر بر فراز مقر دادگاه عالی قرار گرفت و در آنجا چهار نارنجک "اصل کلمبیایی" ساخت اسرائیل شلیک کرد که دو نارنجک علیه نگهبانانی که از این ساختمان محافظت می‌کردند، پرتاب شده بود.

رئیس دادگاه عالی اعلام کرد که در جریان این حمله هیچ کس زخمی نشده و منطقه بدون آسیب باقی مانده است.

ویلگاس گفت: نیروهای امنیتی برای دستگیری پرز مستقر شده بودند. دولت ونزوئلا پرز را به فعالیت براساس دستورات سازمان سیا و سفارت آمریکا در کاراکاس و همچنین به دست آوردن این هلی‌کوپتر سرقت شده متهم کرد.

در همین حال بسیاری از مخالفان مادورو در رسانه‌های اجتماعی رئیس‌جمهور کشورشان را به ایجاد یک دسیسه از پیش تعیین شده و دقیق برای توجیه سرکوب علیه مخالفان که قصد دارند مانع برنامه‌های وی برای تدوین مجدد قانون اساسی شوند، متهم کردند.

مادورو گفت: یکی از این خلبان‌ها که ادعا شده در این حمله شرکت داشت پیشتر با دستورات میگوئل رودریگز ترز، وزیر کشور سابق ونزوئلا پرواز می‌کرد که این وزیر کشور سابق نیز به فعالیت برای سازمان سیا متهم شده است.

این در حالی است که ترز فورا این اتهامات را به عنوان اتهامات بی‌پایه و اساس رد کرد.

این رویداد در حالی صورت گرفت که از ۲۴ ساعت قبل از آن غارت گسترده شهر ساحلی ماراسی آغاز شده بود.

در جریان این غارت دست‌کم ۶۸ سوپرمارکت، داروخانه و فروشگاه‌های دیگر غارت شده و چندین دفتر دولتی به دنبال اعتراضات ضد دولتی به آتش کشیده شدند.

مادورو ضمن محکوم کردن این خشونت‌ها در هشداری به مخالفان خود گفت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. آن چیزی را که نتوانیم از طریق رای‌گیری به دست آوریم با استفاده از سلاح به دست خواهیم آورد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل