بازدید 4042

افزایش حجم تجاری ترکیه و قطر به ۵ میلیارد دلار

رئیس انجمن صنعتگران و بازرگانان ترکیه از احتمال افزایش حجم تجاری ترکیه با قطر به بیش از ۵ میلیارد دلار خبر داد و گفت این انجمن با ۱۱ هزار شرکت عضو می تواند تمامی نیازهای قطر را برآوره کند.
کد خبر: ۷۰۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 26 June 2017
رئیس انجمن صنعتگران و بازرگانان ترکیه از احتمال افزایش حجم تجاری ترکیه با قطر به بیش از ۵ میلیارد دلار خبر داد و گفت این انجمن با ۱۱ هزار شرکت عضو می تواند تمامی نیازهای قطر را برآوره کند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، عبد الرحمن کاعان، رئیس انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه در گفتگو با خبرنگار آناتولی در دوحه اظهار داشت: در سال‌های آینده حجم تجاری ترکیه با قطر بیش از ۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

کاعان ضمن یاد آوری اینکه برای پیشبری روابط با قطر دو سال پیش نمایشگاه صنعت دفاعی برگزار شده است، تصریح کرد: «درباره بحران اخیر به عنوان موسیاد از طریق خبرگزاری آناتولی بیانیه‌ای صادر کرده و اعلام کرده بودیم که نباید کشورهای جهان اسلام فریب این بازی را بخورند. در قرآن تاکید شده که همگی به ریسمان الهی محکم چنگ بزنید. شما برادر هستید نمی توانید دشمن همدیگر باشید. کشورهای جهان اسلام نباید همدیگر را به عنوان کشور حامی تروریسم خطاب کنند این کار اشتباه است و ما در کنار قطرخواهیم بود».

وی با بیان اینکه پس از عید فطر با هیات‌های گسترده‌تر به قطر خواهند آمد، با تاکید بر اینکه پس از بحران قطر، برای رفع نیازهای این کشور به ویژه تامین مواد غذایی، مواد اولیه کارخانه ها و مواد بهداشتی تلاش خواهند کرد، گفت: از قطر حمایت کرده و میزان صادرات به این کشور را افزایش خواهیم داد.

ترکیه در زمینه های مختلف ساخت و ساز و مواد غذایی سرمایه گذاری خواهد کرد و در سال های آینده حجم تجاری دو کشور به بیش از ۵ میلیلارد دلار افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به ارسال کشتی‌های حامل مواد غذایی ترکیه به قطر گفت: محصولات ترکیه نسبت به کشورهای دیگر ارزان‌تر، تازه، طبیعی و با کیفیت هستند، مردم قطر نیز با توجه به این کیفیت نسبت به این محصولات ارزش قائل خواهند شد.

او افزود: ما دارای ۱۱ هزار شرکت عضو هستیم و می توانیم تمامی نیازهای قطر را برآوره کنیم.

وی همچنین درباره مذاکرات خود با طرف‌های قطری نیز گفت: «طرف های قطری هم از حمایت های ترکیه قدردانی می کنند و مایل به افزایش حجم تجاری دو کشور هستند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان