بازدید 8583
بازتاب

اخطارجدی فیلا به اخراج کشتی ایران ازمسابقات جهانی

طبق اساسنامه اتحادیه جهانی کشتی کشورهایی که اساسنامه آن ها با اساسنامه اتحادیه جهانی مغایرت داشته باشد از عضویت در این نهاد خارج و حق شرکت در هیچ یک از مسابقات تحت نظر این اتحادیه را ندارند.
کد خبر: ۷۰۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 23 June 2017
اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران اخطار داد در اسرع وقت نسبت به اصلاح اساسنامه خود طبق اساسنامه این اتحادیه و منشور المپیک اقدام کند.

به گزارش تابناک ورزشی، با توجه به مکاتباتی که در چند ماه گذشته از سوی کمیته بین المللی المپیک در مورد اساسنامه فدراسیون های ملی در ایران با چند فدراسیون جهانی صورت گرفته بود، کمیته بین المللی المپیک  از طریق اتحادیه جهانی کشتی به سراغ فدراسیون کشتی ایران نیز آمده است.

اتحادیه جهانی، عضویت و اعمال نظر افرادی که سمت های رسمی در دستگاه ورزش ایران (وزیر ورزش یا نماینده وی) و یا همچنین سایر دستگاه های دولتی(نمایندگان سایر دستگاه های دولتی وابسته) دارند را، در مجمع فدراسیون،  با اصول خودمختاری و استقلال فدراسیون کشتی که در اساسنامه اتحادیه جهانی صریحا قید شده، مغایر دانسته است.

همچنین موضوعاتی از قبیل ارسال  اساسنامه اصلاح  شده فدراسیون کشتی ایران به رییس سازمان ورزش جهت تایید، تایید چهار عضو اجرایی فدراسیون ایران توسط رییس سازمان ورزش، اجازه برکناری رییس فدراسیون از سوی رییس سازمان ورزش و همچنین تعیین جانشین رییس فدراسیون مستعفی یا برکنار شده توسط وزیر ورزش و جوانان از دیگر ایراداتی است که اتحادیه جهانی کشتی به اساسنامه فدراسیون ایران وارد دانسته است.

اخطار جدی فیلا به اخراج کشتی ایران از مسابقات جهانی

میشل دوسون دبیر کل اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اینکه چندماه قبل از فدراسیون ایران درخواست ارسال اساسنامه را داشته اند و سپس ایرادات را به فدراسیون کشتی ایران اعلام نموده اند، اعلام کرده است: مهم ترین موضوع برای کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی حفظ استقلال فدراسیون های ملی است بهمین دلیل به فدراسیون کشتی ایران در این زمینه اخطار جدی داده ایم و از آن ها خواسته ایم با توجه به تاکید کمیته بین المللی المپیک  یک نسخه از اساسنامه اصلاح شده خود را برای ما ارسال نمایند.
با توجه به اینکه از اعلام این موضوع، به فدراسیون کشتی ایران، چندماه می گذرد، مشخص نیست در این مدت فدراسیون کشتی چه اقداماتی در جهت حل این مشکل انجام داده است.  

این درحالی ست که طبق اساسنامه اتحادیه جهانی کشتی کشورهایی که اساسنامه آن ها با اساسنامه اتحادیه جهانی مغایرت داشته باشد از عضویت در این نهاد خارج و حق شرکت در هیچ یک از مسابقات تحت نظر این اتحادیه را ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل