بازدید 16908

واریز تسهیلات میلیاردی به جیب هیأت مدیره یکی از بانک های خصوصی

در روزگاری که برخی افراد برای گرفتن وام های خرد، نیازمند آن هستند که چندین ضامن به بانک معرفی و مراحل فراوانی را پشت سر گذارند، خبرها حکایت از آن دارد که هیأت مدیره یکی از بانک های خصوصی در سنوات گذشته تسهیلات میلیاردی دریافت کرده اند؛ هر چند بر پایه قانون این بانک خصوصی با رعایت برخی قوانین قادر به انجام چنین کاری است، ولی گرفتن تسهیلات در این حجم می تواند در نوع خود جالب باشد.
کد خبر: ۷۰۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 22 June 2017
در روزگاری که برخی افراد برای گرفتن وام های خرد، نیازمند آن هستند که چندین ضامن به بانک معرفی و مراحل فراوانی را پشت سر گذارند، خبرها حکایت از آن دارد که هیأت مدیره یکی از بانک های خصوصی در سنوات گذشته تسهیلات میلیاردی دریافت کرده اند؛ هر چند بر پایه قانون این بانک خصوصی با رعایت برخی قوانین قادر به انجام چنین کاری است، ولی گرفتن تسهیلات در این حجم می تواند در نوع خود جالب باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بسیاری از مردم برای رفع برخی نیازهای خود، دست کم یک بار برای گرفتن وام خرد به بانک ها مراجعه کرده و اکثرا به این نتیجه رسیده اند که گرفتن این مبلغ وام به دردسرش نمی ارزید. بانک ها بیشتر برای دادن وام های خرد به مردم چندین ضامن می خواهند تا ریسک پرداخت نشدن قسط ها را تا حد امکان کاهش دهند. برخی افراد قادر به تأمین ضامن ها هستند و وام را بعد از گذراندن کلی مراحل دریافت می کنند و برخی دیگر نیز قادر به تأمین ضامن ها نمی باشند و عطای وام خرد را به لقایش می بخشند و از گرفتن آن صرف نظر کرده و برای رفع نیاز مالی خود روی به سایر شیوه ها می آورند.

در همین وضعیت اما خبرها و اسناد حکایت از آن دارد که برخی بانک های خصوصی تسهیلاتی میلیاردی به هیأت مدیره و برخی اعضای خود پرداخت کرده اند که از آن جمله می توان به بانک خاورمیانه اشاره نمود. هر چند پرداخت این تسهیلات میلیاردی به اعضا توسط بانک های خصوصی ایرادی ندارد (با رعایت ماده 129 قانون تجارت) اما حجم تسهیلات پرداخت شده مقداری حساسیت زا و تقریباً غیرمتعارف است.

بانک خاورمیانه در سال ۱۳۹۱ به عنوان هجدهمین بانک خصوصی کشور تأسیس شده است. مؤسس و مدیرعامل این بانک، پرویز عقیلی کرمانی است که پیش از این مدیرعامل بانک کارآفرین بود. این بانک هم اکنون دارای سیزده شعبه در ایران است که نه شعبه در تهران و چهار شعبه در شهرهای اصفهان و تبریز، شیراز و مشهد قرار دارد. نماد معاملاتی بانک خاورمیانه در روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در بازار بورس تهران گشایش یافته است. جهت گیری کلی بانک خاورمیانه در راستای ارایه خدمات و تسهیلات به شرکت‌ های کلان و خاص بوده و کمتر قصد پرداخت تسهیلات خُرد را دارد.

طبق آخرین صورت های مالی این بانک که مربوط به سال مالی 1395 می باشد، مشاهده می شود که برخی اعضا و هیأت مدیره این بانک تسهیلات میلیاردی را در سال های قبل دریافت نموده اند. مطابق با اسناد موجود، پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره این بانک، با دریافت "تسهیلات کارکنان" که مصوب هیأت مدیره بانک بوده، مبلغی را به عنوان تسهیلات دریافت کرده که مانده آن تا 30 اسفند سال 95، 3 میلیارد تومان بوده است.

همچنین خسرو نایبی اهرنجانی رئیس هیأت مدیره این بانک نیز همین نوع تسهیلات را دریافت کرده که مانده آن تا پایان اسفند ماه سال قبل، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است. روزبه پیروز، دیگر عضو هیأت مدیره این بانک نیز از تسهیلات مشارکت مدنی مصوب هیأت مدیره بانک استفاده کرده که مانده این تسهیلات تا تاریخ فوق نیز، 3 میلیارد تومان است.

جواد جوادی قائم مقام مدیرعامل بانک خاورمیانه نیز دو نوع تسهیلات مشارکت مدنی و کارکنان بانک را دریافت کرده که مانده وام دوم، 2 میلیارد تومان تا پایان اسفند 1395 بوده است.

واریز تسهیلات میلیاردی به جیب هیات مدیره یکی از بانک های خصوصی
همان گونه که گفته شد، این قبیل وام ها و تسهیلات در بانک های خصوصی و با رعایت ماده 129 قانون تجارت ایرادی ندارد اما اخذ تسهیلات میلیاردی در روزگاری که مردم عادی برای وام های خرد باید چندین ضامن معرفی کنند و مراحل اداری فراوانی را طی کنند، باعث تعجب و شگفتی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۰
از جیب شما که نمیدن سود کردن نوش جونشون
من افرادی رو میشناسم که یک ساله برا وام ازدواج تو نوبتن و واقعا هم محتاج این وام هستن!!واقعا این عدالته
قربون شکل ماهت ، اینجور موارد دیگه عادی شده تازه اونم با این مبالغ ، اگر از این دست موارد اتفاق نیافته جای تعجب داره
حتماً هم صفر درصد بهره بوده دیگه؟
مسئولین پاسخگو باشند
وثیقه چی گذاشتن ضامن چند تا اوردن
چطور اشکال نداره؟؟؟؟!!!
مردم که جای خود ....ببینید به کارمندانشون هم این مبالغ رو وام میدن؟؟؟؟؟؟؟
آنچه که نظام بانکی در حال از آن رنج می برد عدم شفافیت است. بانک خاورمیانه از نظر رتبه بندی شفافیت بانک مرکزی همواره جزو 2-3 بانک اول کشور بوده است. آنچه که در این متن نوشته شده به فرض صحت خلاف مقررات نبوده و اتفاقا نشاندهنده شفافیت حساب مدیران بانک است. متاسفانه در بانکهایی که در رتبه های آخر رده بندی شفافیت هستند هزینه های سرسام آور مالی و عمومی وجود دارد که سرنوشت آنها مشخص نیست و رسیدگی هم به آنها نمی شود و سهامداران کوچک توان مقابله با سهامداران اصلی و یا به اصطلاح عمده را ندارند و به شکایت آنها نیز رسیدگی نمی شود.
بابا شما هم الکی گیردادینا! 2، 3 میلیارد، اینم شد پول! آقای زنجانی، مدیرعامل بانک ملی، 700 میلیارد دلار برادرای قاچاقچی! حوصله دارینا والله!
تازه در بعضی از بانک های خصولتی هئیت مدیره شرکت های آی تی خودشان را جهت قرارداد های مهم به بانک تحمیل می کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان