بازدید 1894

امیدواری دبیر کل سازمان ملل نسبت به کاهش تنش بین آمریکا و روسیه

دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که تشدید تنش بین آمریکا و روسیه در آسمان سوریه در نهایت منجر به تشدید درگیری‌ها در این کشور نشود.
کد خبر: ۷۰۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 21 June 2017
دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که تشدید تنش بین آمریکا و روسیه در آسمان سوریه در نهایت منجر به تشدید درگیری‌ها در این کشور نشود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: امیدوارم تشدید تنش بین روسیه و آمریکا در آسمان سوریه در نهایت منجر به تشدید درگیری ها در این کشور نگردد.

وی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: من قاطعانه امیدوارم که یک وضعیت تنش زدایی وجود داشته باشد چرا که این نوع حوادث می تواند بسیار خطرناک باشد آن هم در وضعیت جنگی که تعداد زیادی از بازیگران وجود دارند و شرایط میدانی در سوریه کاملا پیچیده شده است.

پس از آنکه ارتش آمریکا یکشنبه یک فروند جنگنده سوری را در نزدیکی رقه سرنگون کرد، تنش ها بار دیگر تشدید شده است. آمریکا مدعی است که این جنگنده سوری نیروهای مورد حمایت واشنگتن در سوریه را بمباران کرده است.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرده است که وضعیت نظامی اش در سوریه را تغییر می دهد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که فورا توافقنامه ایمنی هوایی با واشنگتن را لغو می کند.

مسکو همچنین واشنگتن را متهم کرده است که با عدم اطلاع رسانی به روسیه درباره تصمیم برای ساقط کردن جنگنده سوری، عملا این توافقنامه را نقض کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار