بازدید 4449

معافیت مالیاتی دروازه تقویت جایگاه هلال احمر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت معافیت جمعیت هلال احمر از پرداخت مالیات، گفت: هلال احمر برای انجام ماموریت ها با کمبود شدید منابع، نیروی انسانی و تجهیزات روبرو است.
کد خبر: ۷۰۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 21 June 2017
نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نهادهای داوطلبانه و خیریه نباید مالیات پرداخت کنند، افزود: هلال احمر برای انجام ماموریت های خود با کمبود شدید منابع، نیروی انسانی و تجهیزات روبرو بوده از این رو توان پرداخت مالیات را نداشته و باید معاف شود.

رفع مشکلات هلال احمر باید در دستور کار قرار گرفته و بودجه این نهاد باید افزایش یابد

کرد با تاکید بر اینکه رفع مشکلات هلال احمر باید در دستور کار قرار گرفته و بودجه این نهاد باید افزایش یابد، تصریح کرد: شرح وظایف تعریف شده برای جمعیت بسیار گسترده بوده و اغلب کارهای این نهاد را سازمان دواطلبان و جوانان انجام می دهد این در حالی است که منابع در نظر گرفته و تعریف شده برای این نهاد بسیار ناچیز و اندک بوده که جوابگو و پاسخگوی انجام ماموریت ها نیست.

هلال احمر از کمبود خودروهای امداد و نجات و آمبولانس رنج می برد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه هلال احمر از کمبود خودروهای امداد و نجات، آمبولانس و همچنین بالگرد رنج می برد، ادامه داد: این نهاد با کمبود شدید تجهیزات امداد و نجات دریایی، کوهستانی  و جاده ای روبرو است از این رو نیاز است هیات دولت به رفع مشکلات هلال احمر توجهی جدی داشته باشد.

هلال احمر برخی استان های حادثه خیز مانند استان سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی امدادی متخصص روبرو است

وی با یادآوری اینکه هلال احمر برخی استان های حادثه خیز مانند استان سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی امدادی متخصص روبرو است، گفت: می طلبد سازمان امور استخدامی کشور جداول و ردیف های اعتباری را برای تمامی ادارات استان های حادثه خیز لحاظ کند و ردیف هایی به عنوان ردیف بحران برای هلال احمر از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تصویب شود؛ البته برخی پست های سازمانی این مجموعه بدون تصدی نیرو است که بهتر است این پست های بدون تصدی تعیین تکلیف شده و جذب و استخدام نیروی انسانی در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس دهم، یادآور شد: با توجه به شدت بالای حوادث غیرمترقبه و سوانح جاده ای در کشور می طلبد اعتبارات کلانی به صورت اعتبارات موردی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد؛ در این رابطه نیاز است تجهیزات مناسب امدادی به مناطق کمتر توسعه یافته مانند کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، ایلام و .. اختصاص و برای مقابله با بحران های احتمالی در انبارهای امدادی ذخیره شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ضرورت دارد در تمامی بخش ها نمایندگی هلال احمر راه اندازی  و ادارات شهرستان ها به نیروی امدادی متخصص و تجهیزات خودرویی مانند آمبولانس تجهیز گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر