بازدید 4686
صادقی:

ماموران ناجا حق ورود آزادانه به پلاژهای خصوصی را ندارند

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران گفت: ورود ماموران ناجا به پلاژهای خصوصی جهت بازرسی تنها با حکم موردی مرجع قضایی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۷۰۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 21 June 2017
محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت واکنش به اظهارات رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی مبنی بر ورود آزادانه ماموران نیروی انتظامی در پلاژهای خصوصی واقع در ساحل خزر و سایر سواحل ایران جهت بازرسی، گفت: بر اساس مقررات ورود ماموران نیروی انتظامی بدون حکم مرجع قضایی اجازه ورود به پلاژ های خصوصی واقع در ساحل خزر و سایر سواحل ایران را ندارند مگر آنکه مرجع قضایی این حکم را صادر کند.

پلاژ های خصوصی واقع در سواحل حریم شخصی محسوب می‌شوند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلاژ های خصوصی واقع در ساحل خزر و سایر سواحل ایران جز اماکن خصوصی و حریم شخصی محسوب می شوند، تصریح کرد: در صورتی که دلایل موثقی چون وقوع جرم حکم ورود به این پلاژها را می‌توانند دریافت کنند، در حقیقت ماموران نیروی انتظامی مشخصا از دادستانی باید دستور و اجازه ورود به پلاژ های خصوصی واقع در سواحل را دریافت کنند.

ناجا بدون حکم دادستانی نمی‌تواند امنیت مردم را خدشه دار کند

وی با تاکید بر اینکه ماموران نیروی انتظامی بدون حکم دادستانی نمی‌توانند امنیت مردم را خدشه دار کنند، افزود: علاوه براین ماموران نیروی انتظامی برای ورود به هر پلاژ باید حکم جداگانه و موردی داشته باشند، در حقیقت با یک حکم کلی نمی‌توانند به تمامی پلاژهای خصوصی واقع در سواحل جهت بازرسی ورود پیدا کنند.

روش های پلیسی برای برقراری امنیت پاسخگو و موثر نیست

صادقی در توضیح این روش جهت برقراری امنیت، گفت: پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی جهت نظارت بازرسی از پلاژهای خصوصی واقع در سواحل را لازم دانستند اما اصولا این روش های پلیسی پاسخگو نیست بنابراین باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرند، لذا پیش از ان روش‌های تربیتی و فرهنگی باید برای رفع مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد برخوردهای انتظامی در طی سال‌های گذشته جواب نداده است، بنابراین بهتر است روش‌های تربیتی دیگر هم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ حجت الاسلام غلامحیدرحیدری رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی گفت که ورود ماموران نیروی انتظامی در پلاژ های خصوصی واقع در ساحل خزر و سایر سواحل ایران برای بازرسی آزاد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی