بازدید 2185

اسرائیل درخواست برای توقف شهرک سازی را به استهزاء می گیرد!

یک نماینده بلندپایه سازمان ملل متحد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تقاضای شورای امنیت برای توقف شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین را به باد استهزاء می گیرد.
کد خبر: ۷۰۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴ 21 June 2017
یک نماینده بلندپایه سازمان ملل متحد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تقاضای شورای امنیت برای توقف شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین را به باد استهزاء می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک نماینده عالیرتبه سازمان ملل متحد روز سه شنبه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی تقاضای شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را به باد استهزاء می گیرد.

«نیکلای ملادینوف» نماینده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه در گزارش سه ماهه خود به شورای امنیت در خصوص اجرای قطعنامه ۲۳اُم دسامبر- که با کسب ۱۴ رأی موافق و یک رأی ممتنع از سوی آمریکا تصویب شد- این ارزیابی را ارائه نمود.

گفتنی است که در زمان تصویب این قطعنامه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا و رژیم صهیونیستی مقامات واشنگتن را به استفاده از حق وتوی خود ترغیب کردند.

ملادینوف اظهار داشت: «ادامه دادن به روند ساخت شهرک های غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین ناقض قطعنامه ۲۳۳۴ است».

وی در ادامه می افزاید: «بخش بزرگی از فعالیتهای مرتبط با شهرک سازی که طی این دوره زمانی ثبت شده اند، فرصتها برای پایه گذاری یک دولت فلسطینی قابل قبول و ماندگار را به عنوان بخشی از راه حل دو دولتی کاهش می دهند».

گفتنی است که ظرف چندین دهه گذشته، تل آویو سیاست ساخت شهرکهای یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطین را ادامه داده است؛ اراضی که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۹۶۷ با همسایگان عرب خود اشغال کرد.

اکثر کشورهای جهان شهرک سازیهای اسرائیل را غیرقانونی و مانعی بر سر راه صلح می دانند؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی به شدت با آن مخالف است.

این در حالی است که «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، شورای امنیت را به «انتقادِ شدید از اسرائیل» متهم کرده است! و در مقابل از این شورا خواسته تا با آنچه که وی «تهدید حماس (!)» می خواند، مقابله نماید.

شایان ذکر است که قطعنامه مصوب ۲۳ اُم دسامبر که از سوی نمایندگان کشورهای نیوزیلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد، نخستین قطعنامه ای است که ظرف تقریباً هشت سال گذشته در خصوص بحران اسرائیل- فلسطین در شورای امنیت به تصویب رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار