بازدید 19217
۵
تلاش سعودی‌ها برای به حاشیه بردن اقدام قاطع نظامی ایران علیه تروریست‌ها؛

چرا عربستان می‌خواهد صیادان ایرانی را جای نیروهای سپاه جا بزند؟!

اما با گذشت دو روز، نه تنها تروریست های تکفیری داعش و اصلی ترین حامی آنها یعنی عربستان سعودی هیچ واکنشی به موضوع حمله به مقر تروریست ها در استان دیرالزور سوریه نشان نداده اند، بلکه بیشتر رسانه های وابسته به سعودی ها، همه تلاش خود را برای بایکوت این خبر و جلوگیری از انعکاس آن از طریق پرداختن به موضوعات حاشیه ای به کار بسته اند.
کد خبر: ۷۰۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 20 June 2017
در پاسخ به حمله کور تروریست های تکفیری داعش به حرم مطهر امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، که طی آن 18 تن از هموطنانمان به شهادت رسیدند، عصر روز شنبه، شش موشک میان برد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت مقر سران ارشد این گروهک تروریستی و محل ساخت تجهیزات انتحاری آنان در استان دیر الزور سوریه شلیک شد که منجر به هلاکت شماری از تروریست ها و نابودی تجهیزات آنان شد.

به گزارش «تابناک»؛ این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخ قاطعی به تروریست ها و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان بود که اگر درباره جمهوری اسلامی ایران خطایی مرتکب شوند و در محاسباتشان اشتباه کنند، قطعا با پاسخی سخت از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد که شلیک شش موشک در روز شنبه بخش کوچکی از توان عملیاتی و نظامی ما را به آنها نشان داد.

نخستین تست توان موشکی حیرت‌آور ایران علیه دشمن

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست ها در دیرالزور که اولین اقدام فراسرزمینی جمهوری اسلامی ایران علیه دشمنانش به رغم گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود و البته اولین تست توان موشکی حیرت آور ایران نیز بوده، بلافاصله به تیتر یک اغلب رسانه های دنیا تبدیل شد و بسیاری از این رسانه ها در خصوص این مسأله ضمن قطع برنامه های عادی و روتین خود، پوشش خبری ویژه ای از این اقدام دادند.

حتی برخی تحلیلگران این مسأله را با تشکیل ائتلاف علیه داعش به سردمداری آمریکا مقایسه کردند و حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مقر داعش در دیرالزور سوریه را اقدامی به مراتب بهتر از آنچه تاکنون ائتلاف علیه داعش انجام داده ارزیابی کرده و خواستار انجام چنین اقداماتی عملی و تاثیرگذار در مبارزه با گروهک تروریستی داعش شدند.

حمله موشکی ایران به دیرالزور که در راستای دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با اقدامات خرابکارانه تروریست ها در منطقه انجام شد، طبق آنچه برخی مقامات داخلی و خارجی عنوان کرده اند با هماهنگی سوریه و جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و برخی منابع خارجی از دخیل بودن روسیه و عراق در این مسأله خبر داده اند.

سکوت سعودی‌ها و تروریست‌ها در قبال حمله موشکی ایران

اما با گذشت دو روز، نه تنها تروریست های تکفیری داعش و اصلی ترین حامی آنها یعنی عربستان سعودی هیچ واکنشی به موضوع حمله به مقر تروریست ها در استان دیرالزور سوریه نشان نداده اند، بلکه بیشتر رسانه های وابسته به سعودی ها، همه تلاش خود را برای بایکوت این خبر و جلوگیری از انعکاس آن از طریق پرداختن به موضوعات حاشیه ای به کار بسته اند.

عربستانی ها که این روزها تحت تأثیر نفوذ ایران در سوریه و عراق، قطع ارتباط با قطر ـ که یکی از دلایل آن ارتباط حسنه قطری ها با جمهوری اسلامی ایران ذکر شده ـ برقراری ارتباط و تعامل مطلوب ایران با کشورهای اروپایی در فضای پسا برجام، عدم رسیدن به نقطه مطلوب در جنگ با یمن و حملات گاه و بیگاه یمنی ها به پایگاه های سعودی و موضوعات مختلف که آخرین آن همین حمله موشکی ایران به مقر تروریست ها در دیرالزور سوریه بود، بیش از هر زمان دیگری در انفعال قرار گرفته اند و سعی دارند با توسل به موضوعاتی نظیر عقد قرارداد چندین میلیارد دلاری با آمریکایی ها و باج دادن به ترامپ خود را از این وضعیت خارج کنند.

سعودی ها که سفر اخیر ترامپ به این کشور و پس از آن قطع روابط با قطر را، راهکارهایی برای خروج از انفعال خود پیش بینی کرده بودند و با حمایت از تروریست های تکفیری و اقدام کور آن ها در تهران، خود را در شرایطی خوبی ارزیابی می کردند، با حمله موشکی اخیر سپاهیان انقلاب اسلامی شوکه شدند و ابتدا با بایکوت خبری در رسانه های خود و سپس با مسائل حاشیه ای تلاش کردند این موضوع را تحت الشعاع اقدامات خود قرار دهند.

حمله به صیادان ایرانی با چه هدفی صورت گرفت؟!

یکی از اقدامات سعودی ها که نشان از استیصال آن ها در مقابل سیاست های جمهوری اسلامی ایران دارد، حمله وحشیانه آنها به دو قایق ماهیگیری ایرانی در آب های خلیج فارس بود؛ مسأله ای که متأسفانه منجر به کشته شدن یکی از صیادان ایرانی شد تا شاید عربستانی ها بتوانند از این نمد برای خود کلاهی بسازند.

البته عربستانی ها در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران پس از هدف قرار دادن دو قایق صیادی بوشهری، ابتدا مدعی شدند که این افراد اسلحه داشته و می خواسته اند به میدان نفتی این کشور حمله کنند. پس از آن هم با طرح یک موضوع عجیب دیگر مدعی شدند که سه تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را وقتی به آب‌های این کشور نزدیک شده‌اند، دستگیر کرده‌است!

البته وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران بلافاصله به ادعاي عجيب عربستان پاسخ داد. «مجيد آقابابايى»، مدير کل امور مرزى وزارت کشور در این زمینه عنوان کرد: ادعاى عربستان درباره دستگيرى نيروى نظامى ايران صحت ندارد، بلکه اين موضوع مربوط به همان دو قايق ماهيگيرى است.

پاسخی به ادعای کذب سعودی‌ها

این مقام وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با رد ادعای سعودی ها و با تأکید بر اینکه صيادان هيچ نوع ابزار نظامى همراه نداشته اند، یادآوری کرد: عربستان با تيراندازى به دو قايق صيادى ايرانى باعث مرگ يکى از ماهيگيران شد، لذا ادعای دستگیری سه نظامی ایرانی از سوی سعودی ها کذب است.

آقابابايى در این زمینه توضیح داده که «سه نفر با اسامی مشخص و اهل بوشهر که به ماهیگیری مشغول بودند، توسط گارد ساحلی سعودی بازداشت شده‌اند که هیچ ادله که حکایت از نظامی بودن این سه فرد باشد، وجود ندارد. به دلیل وضعیت خاص و عدم روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان، این موضوع از طریق سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در حال پیگیری است.»

همان طور که این مقام وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران یادآور شده است و شواهد و ادله نشان می دهد، گارد ساحلی عربستان سعودی، صرفا به دو قایق ماهیگیری متعرض شده و این اقدام مشکوک آنها را می توان در راستای به حاشیه بردن اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران علیه تروریست های تکفیری ارزیابی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۵
باید تلافی بشه
سعودی مثل آدمی میمونه که داره غرق میشه. چنگ به هر کف رو آبی می زنه.
به نظر میرسه با ای اوضاع پیش اومده اخیر صلاح نیست امسال حجاج بروند سفر حج.
آل سقوط از شدت استیصال و بن بست به راه زنی دریایی روی آورده اند !!! جالبه که همیشه هم به ایران تهمت عدم پایبندی به هنجارهای بین المللی رو میزنن ولسی تو آبهای بین المللی به صیادهای ایرانی شلیک میکنند.
تعجبی ندارد مانند سگی هستند که برای رضایت اربابهاشون پارس و حمله میککن.
چرا نظرات دیروز را درج نمی کنید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار