بازدید 4117

تصمیم‌گیری نیاز به کارشناسی بیشتر دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تغییر و تحول در ماموریت‌ها و وظایف مجموعه‌های آموزش‌عالی در روند کار آنها اختلال ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تصمیم برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور نیاز به کارشناسی و طمأنینه‌ بیشتری دارد.
کد خبر: ۷۰۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 20 June 2017
سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مطرح شدن بحث تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه‌ها هر کدام دارای یک مأموریت خاصی هستند و در اساسنامه‌های آنها تعیین می‌شود که چه رسالتی را پیگیری می‌کنند و حمایت نیز بر اساس همان رسالت‌ها از آنها صورت می‌گیرد. در همه جای دنیا هر دانشگاهی یک رسالت خاصی را در اهداف و مأموریت‌های خود دارد و بر اساس آن ساز و کارهای خود را تنظیم می‌کند و ایران نیز مانند سایر کشورها است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: پیام‌نور دانشگاهی است که بیشتر بر اساس آموزش افراد بومی در مناطق مختلف در راستای عدالت آموزشی و به عبارتی آموزش در همه جا و از راه دور برای همه را در دستور کار خود داشته است. در گذشته در بسیاری از مناطق مثل جزایر، ‌شهرهای مرزی و بسیاری از شهرهای کوچک که امکان آموزش‌عالی وجود نداشت، دانشگاه پیام نور کمک بزرگی کرد و افراد توانستند با سیستم نیمه حضوری و آموزش‌های مجازی، عدالت آموزشی را لمس کنند.

وی در ادامه گفت: مطرح کردن مواردی از این دست که اساسنامه دانشگاه پیام‌نور تغییر کند یا رشته‌های تحصیلات تکمیلی و دوره‌های غیر حضوری کاهش پیدا کند یا حذف شود، کمکی به روند رو به رشد دانشگاه پیام نور نمی‌کند و برعکس باعث می‌شود انگیزه‌ها از دست برود. دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه دولتی، جامع‌علمی و کاربردی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان هر کدام یک تعریف و وظایفی دارند و در راستای آن حرکت می‌کنند لذا تغییر و تحول در وظایف آن یا واگذاری به غیر باعث افت حوزه علمی و آموزشی و رکود خواهد شد.

دانشگاه پیام نور رویکرد مردمی دارد

ساداتی‌نژاد ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور رویکرد مردمی دارد، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در حالی که تا حدودی کاهش دانشجو داریم اما دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 95-94 بین 10 تا30 درصد رشد دانشجو داشت و این نشان‌دهنده استقبال به دانشگاه پیام‌نور است که هزینه‌های پایینی دارد.

عضو کمیته آموزش‌عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور 700هزار دانشجو، 500واحد، 4هزار هیئت علمی و 11هزار کارمند دارد و فقط دارای 95هزار دانشجو در شهر تهران است که نشان می‌دهد رویکرد مردم نسبت به دانشگاه پیام‌نور خوب است.

دانشگاه پیام نور روند رو به رشدی را در حوزه افزایش کیفیت داشته است

ساداتی‌نژاد در ادامه گفت: از نظر کیفیت نیز در این سال‌ها با مراقبت‌هایی که شده و تلاش‌هایی که صورت گرفته، دانشگاه پیام نور روند رو به رشدی را در حوزه افزایش کیفیت داشته است؛ به عنوان مثال پذیرش 30درصدی قبولی ارشد سال95 از پیام نور و قبولی 1200نفر در ارشد دانشگاه تهران از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور، نشان می‌دهد که این دانشگاه توانسته خود را رشد داده و روند منطقی و خوبی طی کند.

وی افزود: بر اساس وظایفی که برای دانشگاه‌ها متصور هستیم، به نظر می‌رسد دانشگاه پیام نور یک وضعیت باثبات در تحقق ماموریت‌ها و وظایف خود دارد لذا باید به مجموعه‌های آموزشی که خدمات‌رسانی به مناطق محروم دارند و در راستای عدالت آموزشی کار خود را با کمترین هزینه‌ها انجام می‌دهند، با نظر مساعد برخورد شود.

‌این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید از مجموعه‌های آموزش‌عالی که بر اساس ماموریت‌های خود پیش می‌روند، حمایت کنیم تصریح کرد: تغییر و تحول در ماموریت‌ها و وظایف مجموعه‌های آموزش‌عالی می‌تواند در مجموعه‌ها اختلال ایجاد کند و مباحثی که در مورد تغییر اساسنامه پیام‌نور مطرح شده، به نظر می‌رسد نیاز به کارشناسی و طمأنینه‌ بیشتری دارد.

باید از دانشگاه پیام نور حمایت کرد تا بتواند با اقتدار بهتری حرکت کند

عضو کمیته آموزش‌عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور در حوزه‌های مجازی، نیمه حضوری، تحصیلات تکمیلی و ... گام‌های خوبی را با آرامش برمی‌دارد و با توجه به آزمونی که دارد تقریبا توانسته سیستم آزمون خود را همچون سیستم آزمون سراسری نظام‌مند، مناسب و با کیفیت ایجاد کند؛ لذا باید از دانشگاه پیام نور حمایت کرد که بتواند با یک اقتدار بهتری حرکت کند و ورود به مباحثی مثل تغییر اساسنامه یا کاهش دوره‌های تحصیلات تکمیلی یا بحث‌های مربوط به نیمه حضوری کمکی به دانشگاه پیام نور نمی‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مجموعه‌ها به گونه‌ای حمایت شوند که فاخرتر و بالنده‌تر شوند گفت: بحث تغییر اساسنامه و مسائلی از این دست باعث می‌شود انگیزه‌ها از دست برود و باعث ضعف فرایندها در دانشگاه‌ها می‌شود و مثبت نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر