بازدید 1988

انتقاد حزب سبز اروپا از هزینه‌های بالای تسلیحات در این اتحادیه

رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان اروپا با توجه به موج بحران‌ها در این اتحادیه اصلاحات فوری را ضروری دانسته و انتقاد شدیدی به هزینه‌های بالای تسلیحات در این اتحادیه وارد کرد.
کد خبر: ۷۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 20 June 2017
 رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان اروپا با توجه به موج بحران‌ها در این اتحادیه اصلاحات فوری را ضروری دانسته و انتقاد شدیدی به هزینه‌های بالای تسلیحات در این اتحادیه وارد کرد.

به گزارش تسنیم، "اسکا کلر"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ"، با توجه به بحران پناهندگان، تنش ها با آمریکا و مناقشات داخلی، اروپا را گرفتار بحران ها دانسته و اصلاحات فوری را ضروری دانست.

وی همچنین خواستار برگزاری همه پرسی هایی در سطح اروپا و کوچک شدن کمیسیون اروپایی شد. وی در عین حال ارتقاء تسلیحات در اتحادیه اروپا و تشکیل تشکلی نظامی در کنار ناتو را اقدامی نادرست ارزیابی کرده و گفت: اتحادیه اروپا در زمینه میانجیگری و پیشگیری حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.

وی تشکیل یک ارتش مستقل در اروپا را رد کرده و گفت: طبیعتا این معقول است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این زمینه با هم همکاری کرده و قابلیت های خود را متمرکز کرده و به اشتراک بگذارند. این رویکرد هزینه زیادی دارد.

"اسکا کلر" همچنین گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود 200 میلیارد یورو سالانه برای تسلیحات هزینه می کنند. اما روسیه تنها 60 میلیارد در سال هزینه در این زمینه می کند. وی با اشاره به بالا بودن هزینه تسلیحات در اتحادیه اروپا نسبت به هزینه توسعه و تولید، این را رویکرد ناکارآمدی دانسته و خواستار تغییر آن شد.

وی همچنین به سیاست تامین بودجه تسلیحات اتحادیه اروپا از طرف کمیسیون اروپایی انتقاد شدیدی وارد کرده و در بخش دیگری از این گفتگو این رویکرد را یک چالش دانسته و گفت: اتحادیه اروپا باید در زمینه کمک های توسعه ای و پیشگیری از بحران ها اقدامات بیشتری انجام دهد.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی ارتقاء تسلیحات در اروپا در واکنش به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا را رد کرده و گفت: ما به راهکار های طولانی مدت و سیاسی نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو همچنین خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در تصمیم گیری ها شده و گفت: در این راستا برگزای همه پرسی ها می توانند مهم ترین ابزار باشند. من به برگزاری همه پرسی های ملی اعتقاد ندارم و خواستار برگزاری همه پرسی هایی در سراسراروپا هستم.

اسکا کلر همچنین از فقدان همبستگی در اتحادیه اروپا درباره مسئله پناهندگان گله کرده و گفت: دولت ها بر اخراج پناهندگان تاکید دارند و از جمله به دنبال توافق با لیبی برای حل این مسئله هستند. این ساده لوحانه است. ما به یک سیستم پناهندگی مشترک نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در شرایط فعلی پرداخته و گفت: در حال حاضر ما نمی توانیم با رئیس جمهور ترکیه در این باره بحث کنیم. اجرای مجدد مجازات اعدام خط قرمز ما است که اگر اردوغان آن را اجرایی کند دیگر نمی تواند هیچ گفتگویی وجود داشته باشد. اما ما نباید فراموش کنیم که اردوغان همان ترکیه نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار